Oko 20kwh za 100km je otprilike potrebno, svako staklo grubo mozes da racunas oko 2kw energije potrebno za klimu. Baterija kapaciteta uglavnom oko 80kwh. Racunaj sto je veca brzina brze se prazni baterije gube kapacitet sa smanjenjem temperature. Nije linearno ali ispod 10C za svakih 5C se gubi 7-10% i vise sto je losija baterija tako da na -20C se "gubi" otprilike 60-70% kapaciteta.
Svi trenutni elektricni automobili su za izbegavanje. To su igracke za bogate ili navlakusa za one koji bi da drugi misle da su bogati. Posebno se ranjivost ovakvih vozila vidi na vecim hladnocama i vec su bili clanci iz Norveske gde se ljudi masovno zale na to. Za nekih 10 god ce mozda napraviti prvi da parira ovima sa fosilnim gorivima,do tad treba ih izbegavati u sirokom luku jer je sve to i dalje u razvojnoj fazi.
Cika Veljo, ima vozila koja trose 4l/km i ne lazu ali ima nevernih Toma koji ne zele da provere, takodje ima kao npr wv koji u kalkulaciju ne racuna kada stojis na semaforu a to je litar na sat najmanje itd. Nije za generalizovati. Sto se elektromobila tice treba ti oko 20kwh za 100km pa racunaj ako su baterije uglavnom od 80kwh. Koji kw manje vise na 100km nije bitna razlika. Sustina je da zavisi od brzine guma, napunjenosti baterija, kapaciteta koji direktno zavisi od kvaliteta baterije, opterecenja, konfiguracije terena itd . I kod sus i dizel motora vecina navedenog utice samo je neki drugi oblik rezervoar, kvalitet goriva, iskoriscenje motora itd
Druže igračka za bogate definitivno nije. Ako gledaš po internetu bogati se takmiče u super automobilima koji nisu na struju i sa što većim motorima. Za nekog ko se voza po koji km dnevno do 50km auto na struju je glupost jer što uštedi na gorivu plati više u ceni automobila. I naravno nikad ne kupuj polovan el auto i star preko 5g. Ali na drugu stranu el auto je idealan za ljude koji su taksisti ili dostava hrane i proizvoda. E na tome mogu da uštede. Npr kod mene u Kanadi svaki vozač ubera ima Teslu. Jer mu štedi na gorivu i delovima.
6+4+3=2
očekujemo električnog da iznese ekspertizu
Podelite komentar
Možda
ako voziš 55m/h (85km/h) i ne uključuješ klimu
Podelite komentar
Crni
@Možda
Oko 20kwh za 100km je otprilike potrebno, svako staklo grubo mozes da racunas oko 2kw energije potrebno za klimu. Baterija kapaciteta uglavnom oko 80kwh. Racunaj sto je veca brzina brze se prazni baterije gube kapacitet sa smanjenjem temperature. Nije linearno ali ispod 10C za svakih 5C se gubi 7-10% i vise sto je losija baterija tako da na -20C se "gubi" otprilike 60-70% kapaciteta.
Podelite komentar
Strim
Svi trenutni elektricni automobili su za izbegavanje. To su igracke za bogate ili navlakusa za one koji bi da drugi misle da su bogati. Posebno se ranjivost ovakvih vozila vidi na vecim hladnocama i vec su bili clanci iz Norveske gde se ljudi masovno zale na to. Za nekih 10 god ce mozda napraviti prvi da parira ovima sa fosilnim gorivima,do tad treba ih izbegavati u sirokom luku jer je sve to i dalje u razvojnoj fazi.
Podelite komentar
Čika Velja
@Strim
Ali ipak voziš običan automobil kome u prospektu piše da groši 4l/100 km,a on troši ustvari duplo???
Podelite komentar
Lepi
@Strim
Jeste i taj razvoj naivni kupci masno placaju
Podelite komentar
Crni
@Strim
Cika Veljo, ima vozila koja trose 4l/km i ne lazu ali ima nevernih Toma koji ne zele da provere, takodje ima kao npr wv koji u kalkulaciju ne racuna kada stojis na semaforu a to je litar na sat najmanje itd. Nije za generalizovati. Sto se elektromobila tice treba ti oko 20kwh za 100km pa racunaj ako su baterije uglavnom od 80kwh. Koji kw manje vise na 100km nije bitna razlika. Sustina je da zavisi od brzine guma, napunjenosti baterija, kapaciteta koji direktno zavisi od kvaliteta baterije, opterecenja, konfiguracije terena itd . I kod sus i dizel motora vecina navedenog utice samo je neki drugi oblik rezervoar, kvalitet goriva, iskoriscenje motora itd
Podelite komentar
Mile
@Strim
Druže igračka za bogate definitivno nije. Ako gledaš po internetu bogati se takmiče u super automobilima koji nisu na struju i sa što većim motorima. Za nekog ko se voza po koji km dnevno do 50km auto na struju je glupost jer što uštedi na gorivu plati više u ceni automobila. I naravno nikad ne kupuj polovan el auto i star preko 5g. Ali na drugu stranu el auto je idealan za ljude koji su taksisti ili dostava hrane i proizvoda. E na tome mogu da uštede. Npr kod mene u Kanadi svaki vozač ubera ima Teslu. Jer mu štedi na gorivu i delovima.
Podelite komentar