Uskoro zabrana izvoza starih automobila van EU?

 
Čitanje: oko 2 min.
  • 6

Ukoliko Evropska komisija usvoji novi predlog, stari i dotrajali automobili neće više biti dostupni za prodaju van Evropske unije. Ova inicijativa ima za cilj da spreči nebezbednost na putevima i zagađenju okoline u trećim zemljama. Umesto izvoza, ovakva vozila bi se reciklirala.

"Kako na tržište dolaze automobili s nultim emisijama, raste potražnja za vrednim primarnim materijalima. Naš predlog je usmeren ka tome da se omogući recikliranje i ponovna upotreba što većeg broja tih materijala. To će obezbediti novi život delovima naših automobila i značajno smanjiti ekološki otisak putničkog saobraćaja", izjavio je izvršni potpredsednik Komisije Frans Timermans, nadležan za evropski Zeleni plan.

Komisija predlaže uredbu koja bi zamenila postojeće direktive o otpadnim vozilima i o mogućnosti ponovne upotrebe i recikliranja. Novi propisi bi, prema tvrdnjama Komisije, doveli do godišnjeg smanjenja emisija CO2 za 12,3 miliona tona do 2035, bolje valorizacije 5,4 miliona tona materijala i povećane ponovne upotrebe ključnih sirovina.

Komisija navodi: "Primena uredbe rezultiraće dugoročnom uštedom energije u fazi proizvodnje, smanjenjem zavisnosti o uvoznim sirovinama i promovisanjem održivih i kružnih poslovnih modela."

Uredba bi donela ekonomsku, ekološku i socijalnu korist EU, ali bi doprinela i većoj sigurnosti na putevima u trećim zemljama, sprečavanjem izvoza starih automobila. Svake godine više od šest miliona vozila u Evropi dostigne kraj svog životnog veka.

Automobilska industrija postaje najveći potrošač ključnih sirovina za proizvodnju trajnih magneta e-motora u Evropi. Stoga je ključno za tranziciju na vozila s nultim emisijama štetnih gasova da se jača otpornost EU na poremećaje u lancu snabdevanja i smanji njena zavisnost od uvoza tih sirovina.

Prema predlogu nove uredbe, proizvođači automobila moraće obezbediti jasna i detaljna uputstva za rastavljanje vozila i o tome kako zameniti i ukloniti delove i komponente tokom upotrebe i na kraju životnog veka vozila. Najmanje 25 posto plastike u novim automobilima moraće biti dobijeno recikliranjem, a od tog iznosa najmanje 25 posto mora biti reciklirano iz vozila na kraju životnog veka.

Područje primene ovih mera će se postepeno proširiti na nove kategorije vozila kao što su motocikli, kamioni i autobusi, čime će se obezbediti sveobuhvatnija pokrivenost.

Veće EU i Evropski parlament sada razmatraju ovaj predlog Komisije.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Flying Squirrel

    14. jul 2023 | 15:28

    u Srbiji biće kao na Kubi voziće se automobili 70 godina stari automobili zato što polovni iz evrope nemogu da se uvezu

  • Mihajlo

    14. jul 2023 | 13:54

    Krajnji cilj ovih mera jeste sto manje posedovanja vozila a sto vise iznajmljenih. Kakav CO2 i bakraci...

  • Ivan

    14. jul 2023 | 13:29

    Srbija bi trebala da uvede EURO 5 a sto se tiče zabrane ja u to neverujem jer Ako su automobili servisirani katalizator funkcioniše onda se on moze i u EU voziti. Problem je u Srbiji sto nema dovoljno dobrih servisa Pa se to servisiranje obavi loše .U servisnoj knjizici tačno piše sta sve mora da se uradi Rezimo na 120000 km ali to se ne postuje nego Kvazi sve je uredu promeni udje i to je gotovo . U tom slučaju to vozilo moze biti opasno u saobraćaju .

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA