Evo koliko košta popravka električnih u odnosu na klasične automobile
Iako su troškovi popravke električnih vozila naizgled veći, podaci pokazuju da razlika može biti manja nego što se pretpostavlja
Troškovi popravke novih automobila stalno rastu tokom godina. Povećana složenost, nove komponente i trend prema ugradnji elemenata koji se ne popravljaju, znače da ćete, ako ste u problemu s novim automobilom, verovatno morati da platite više nego ikad da biste ga popravili.
Prema izveštajima, prosečni trošak popravke automobila je od 2018. godine porastao za čak 36%, što ima indirektni uticaj na premije osiguranja. Kompanija Mitchell, koja se bavi prikazom podataka iz osiguranja i popravke automobila, beleži rast stopa osiguranja za 17% u SAD u poslednjih 12 meseci do maja. Slična situacija je i u Evropi.
Glavni faktor ovih rastućih troškova je složenost moderne digitalne arhitekture automobila. "Sistem je toliko napredan da dođe do poremećaja sistema van mesta udara", istakao je Rajan Mandel, direktor u kompaniji Mitchell, prenosi Jutarnji.hr.
Iako je izraženo mišljenje da su troškovi popravke električnih vozila previsoki, kao u slučaju Rivian R1T modela gde je za sitan kvar procenjeno da popravka košta 42.000 dolara, stvarni podaci pričaju drugačiju priču. Prosečni troškovi popravke električnog vozila nakon nesreće jesu viši, ali ne toliko u odnosu na klasična vozila.
Podaci Mitchella pokazuju da popravka električnih vozila nakon nesreće u proseku košta 2.400 dolara više u odnosu na vozila sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, 75% električnih vozila koja su bila uključena u nesreće su luksuzni modeli čija je početna cena između 40.000 i 110.000 dolara.
Popravka pristupačnijih električnih modela, kao što je Nissan, košta samo 800 dolara više od klasičnog ekvivalenta, dok vozila premium segmenta imaju slične troškove popravke.
Proizvođači automobila rade na načinima da minimiziraju finansijski teret zamene oštećene baterije. Na primer, BMW-ova električna vozila omogućavaju modularnu zamenu baterijskih elemenata zahvaljujući senzorima sudara. GM i Ford takođe razvijaju slične metode za zamenu pojedinačnih baterijskih modula.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.