Doveden u pitanje izvoz električnih automobila iz EU u Veliku Britaniju

 
Čitanje: oko 1 min.
  • 1

Izvoz električnih automobila iz Evropske unije u Veliku Britaniju je ugrožen ako se trgovinski sporazum o Bregzitu ne promeni.

Tri najveća svetska proizvođača automobila pozvala su britansku vladu da otvori pregovore o novim pravilima koja će nametnuti carine od 10 posto na izvoz u EU ako 45 posto vrednosti električnog vozila nije iz EU-a ili Velike Britanije.

Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) saopštilo je da bi trenutna pravila značila više od 3 milijarde evra dodatnih troškova za industriju EU-a. Izvoz električnih vozila članica ACEA-e u Veliku Britaniju procenjuje se na oko 4,3 milijarde evra u 2022. godini.

"Očekivali bismo da će ukupna prodaja biti oko 25 do 30 milijardi evra do 2026.", rekao je Jonathan O'Riordan, ACEA-in direktor međunarodne trgovine.

Carina od 10 posto povećala bi troškove do tri milijarde evra koji bi se preneli na potrošače, a apsorbovala bi ih industrija.

To bi značilo da će električna vozila uvezena iz EU, koja mnogi već smatraju preterano skupima, sledeće godine koštati još više. EU je uveo pravilo o poreklu kako bi podstakao trgovinu električnim automobilima.

Prošlog meseca britanski automobilski div Stellantis, koji je odgovoran za 14 marki uključujući Vauxhall i Jeep, upozorio je da će možda morati da zatvori svoje poslovanje u Velikoj Britaniji zbog gubitka nekoliko hiljada radnih mesta ako novo pravilo o poreklu stupi na snagu u januaru.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Перагеније

    24. jun 2023 | 22:53

    Само су реални - наредних година ће тамо бити све мање струје.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA