Električni automobili nisu zaživeli u evropskim državama s nižim primanjima
Tržišno prihvatanje električnih vozila u Evropi je povezano s godišnjim neto prihodom, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA)
Električni automobili čine 21,6% novih automobila registrovanih u državama EU-u 2022., ali imaju samo 9% ili manje tržišnog udela u više od polovine država članica.
U zemljama u kojima imaju tržišno učešće manje od 9%, kao što je nekoliko zemalja centrale, istočne i južne Evrope, npr. Grčka, Italija, Poljska i Hrvatska, prosečni godišnji neto prihod iznosi oko 13.000 € po radniku. Najveća učešća (preko 30%) su koncentrisana u samo pet zemalja severne i zapadne Evrope, gde neto godišnji prihod prelazi 32.000 €, navodi Revija HAK.
U Švedskoj, gde je godišnji neto prihod veći od 35.000 evra, više od polovine novoregistrovanih automobila su električna vozila. Nasuprot tome, električna vozila imaju tržišno učešće od samo 4% u Bugarskoj, gde su prihodi oko 7000 evra. Ukratko, gde ima novca ima i sklonosti ekperimentisanju i novim (skupim) modelima mobilnosti. Tamo gde novca nema – učešće je skromno.
Pet zemalja s najnižim udelom električnih vozia + prosečni godišnji neto prihod:
Slovačka: 3,7% – 10.985 €
Češka: 3,9% – 13.836 €
Bugarska: 4,0% – 7.272 €
Poljska: 5,0% – 10.782 €
Hrvatska: 5,0% – 10.391 €
Pet zemalja s najvećim udelom električnih vozia + prosečni godišnji neto prihod:
Švedska: 56,1% – 35.486 €
Danska: 38,6% – 39.274 €
Finska: 37,6% – 33.155 €
Holandija: 34,5% – 40.312 €
Nemačka: 31,4% – 32.850 €
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Map
Obicno djubre
Podelite komentar
Fredy
Pogledajte koliko kostaju baterie za ta auta a odlaze nakon 5 g, za bateriu kupite dobar auto.
Podelite komentar
Fredy
Nikad ja elektro nekupi, nema sanse.
Podelite komentar