Osnovni mali gradski automobili probili cenovnu granicu od 20.000 evra
U poređenju s prolećem 2022. godine, broj modela s početnom cenom manjom od 20.000 evra je pao s 45 na samo 30, prema analizi tržišta časopisa Auto Straßenverkehr. Broj dostupnih varijanti modela je takođe naglo pao. Među jeftinijim automobilima su uglavnom mikro automobili, koje teško možemo nazvati porodičnim vozilima.
Na primer, u najjeftinijoj varijanti, Volkswagen Polo sada košta 20.830 evra. VW nije usamljen u svojoj cenovnoj politici. Konkurenti VW Pola – Ford Fiesta, Peugeot 208 i Toyota Yaris sada koštaju više od 20.000 evra u osnovnoj verziji, navodi Revija HAK.
Razlozi poskupljenja su višestruki. Novi standardi emisija i sve veći broj obaveznih sistema aktivne bezbednosti koje nalaže EU potiskuju pristupačne male i kompaktne automobile s tržišta. Uz to, tu su i povećane cene materijala, energije i sirovina koje proizvođači automobila prebacuju na svoje kupce. Rekordne cene novih benzinskih i dizelskih automobila takođe moraju da pokriju troškove razvoja novih električnih automobila.
Suština je da će to uskoro stvoriti cenovni paritet između električnih i benzinaca i dizelaša, koji su tržišni stručnjaci uvek predviđali, ali ne zato što električni automobili postaju jeftiniji, već zato što raste cena dizelaša i benzinaca.
Još na sreću ima automobila s cenom ispod 20.000 evra, poput Dacie Sandero koja je najjeftiniji automobil u Nemačkoj i trenutno košta 11.300 evra u osnovnoj verziji.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vfg
Sramota
Podelite komentar
Akvata
Zato što im je opal prodaja svi proizvođači su podigli cene i to će im se još više obiti o zaradu. Ljudi neće kupovati nove već polovne automobile.
Podelite komentar