"Made in Turkey": Erdogan zvanično postaje prvi vlasnik turskog automobila Togg
Iako je zemlja na Bosforu dugo bila jedna od najvažnijih proizvodnih lokacija u Evropi, do sada je nedostajao poseban turski brend automobila.
Upravo to se menja sa brendom Togg, koji je osnovan 2018. godine, a nedavno se turski predsednik Redžep Tajip Erdogan provozao u njemu.
Za razliku od mnogih drugih proizvođača automobila, Togg je preživeo pandemiju korone neoštećen, jer država ima udela i finansira izgradnju brenda piše Blick.
Još 1961. turska vlada je pokušala da izgradi sopstvenu marku automobila sa Devrimom. Proizvedena su četiri prototipa, a jedan od njih se pokvario posle 100 metara sa praznim rezervoarom tokom javne prezentacije sa tadašnjim predsednikom Džemalom Gurselom (1895-1966) za volanom.
Ali stvari sada postaju ozbiljne za električni SUV Togg T10X, a prve jedinice su već isporučene. Naravno, među njima je i sam predsednik.
Do trenutka kada je bilo skoro 180.000 prednarudžbina, prvi vlasnici Togg-a su izvučeni žrebom. Naravno, turski predsednik je bio van konkurencije. On i njegova supruga Emine (68) dobili su prvi T10X: Gemlik Blue i Anadolu Red.
Karakteristike automobila
Za početak, postoji verzija od 218 KS (160 kV) sa pogonom na zadnje točkove. Ubrzava do 100 km/h za 7,4 sekunde i dostupan je sa dve baterije. Manji sa 52,4 kilovat sata (kVh) nudi VLTP opseg od 314 kilometara uz potrošnju od 19,6 kVh na 100 kilometara.
Sa većom baterijom od 88,5 kVh i potrošnjom od 16,9 kVh, trebalo bi da njegov opseg bude 523 kilometra.
T10X se puni sa 150 kilovata (kV) na brzom punjaču, što znači da se manja baterija napuni 80 odsto za 30 minuta.
U novembru sledi verzija sa pogonom na sve točkove sa 435 ks (320 kV). Do 100 km/h ubrzava za 4,8 sekundi. Turski električni SUV dugačak je 4,60 metara, širok 1,89 metara i visok 1,68 metara.
Stoga se takmiči u visokokonkurentnom polju kompaktnih SUV-ova. Uslovi u prostoru su tipični za klasu. T10X nudi utovarnu zapreminu od 441 do 1515 litara u prtljažniku.
Izvoz naredne godine
Cena modela u Turskoj kreće od 953.000 turskih lira i tako je u rangu sa Tesla Model Y, Polestar 2 ili Hyundai Ioniq 5.
Oko 20.000 primeraka treba da bude napravljeno 2023. godine, od kojih će samo 12.000 biti u slobodnoj prodaji, ostatak će ići vlastima i zaposlenima u kompaniji.
Togg ne planira da izvozi automobile pre početka naredne godine.
(Telegraf.rs)
Video: Porsche GT3 RS na Sajmu automobila: Ekskluzivni četvorotočkaš je stigao u Beograd
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Vrnjcanin
To je negde oko 45 hiljada evra, sto je mnogo mnogo je.
Podelite komentar
West
Elektricni auto je lim i motor. To moze napraviti svaka drzava
Podelite komentar
Kranp
Kako SUV motor!??
Podelite komentar