Kupovina električnog polovnjaka može biti rizična: Ovo su najveći problemi

 
Čitanje: oko 2 min.
  • 3

Dok se mnogi ljudi prebacuju na električne automobile kako bi smanjili emisiju štetnih gasova, troškove rada i održavanja, istraživanje carVertical-a pokazuje da su električna vozila i dalje sklona raznim prevarama, uključujući prevaru sa brojačem kilometara.

Električni automobili mogu imati lažnu kilometražu kao i svaki drugi automobil

Električni automobili su budućnost, jer ljudi počinju da radije biraju tihu i CO2 neutralnu vožnju umesto fosilnih goriva i bučnih motora. Iako vlade postepeno oduzimaju pogodnosti posedovanja EV, električni automobili su mnogo lakši za održavanje i, u isto vreme, tehnološki napredniji od dizel i benzinskih vozila.

Nažalost, kilometraža svakog EV-a se može izmeniti – oni koriste iste digitalne kilometraže kao i svako drugo vozilo. U stvari, digitalne brojače kilometara je mnogo lakše manipulisati u poređenju sa mehaničkim koji se nalaze u starijim vozilima.

Prema kompaniji za istoriju automobila carVertical, 15,6% svih vozila u Evropi ima vraćenu kilometražu. Udeo električnih vozila sa ovim problemom je sličan – 13,4% svih električnih automobila imalo je promenjene kilometraže. Ovo sugeriše da se kupci polovnih električnih vozila i vozila na fosilna goriva suočavaju sa gotovo istim rizikom od prevare u kilometraži.

4 od 10 električnih vozila je bilo u nesreći

Da li ste znali da je svaki drugi polovni automobil u Evropi doživeo nesreću? 43,6% korišćenih električnih vozila takođe je bilo u nesreći, zbog čega su štete na električnim automobilima skoro jednako uobičajene. Štaviše, EV uglavnom služe kao gradski putnici, tako da će se broj nesreća verovatno povećati kako flota električnih vozila stari.

Saobraćajne nezgode mogu biti manje ili teške, što rezultira deformacijama okvira i pogonskog sklopa, preranom korozijom i oštećenjem EV baterija. Mnoga od ovih oštećenja mogu se popraviti, ali neispravne baterije u električnim automobilima moraju biti zamenjene kako bi se izbegao kratak spoj ili opasnost od požara. Novi paketi baterija su skupi, a neki vozači će pokušati da prodaju svoje vozilo kao da je „bez nezgoda“.

Vraćanje brojača kilometara sakriva stvarno stanje baterije

Očitavanja kilometraže su odlična za procenu stanja automobila. Većina proizvođača električnih vozila daje garanciju od najmanje 100.000 km za baterije. Međutim, oni obično mogu da traju više od 320.000 km.

Kilometraža vozila može pomoći da se utvrdi koliko je snage ostalo u bateriji. Problem je u tome što se ne možete osloniti samo na očitavanje kilometraže jer može biti lažno i da se računar može resetovati. Prevaranti ga mogu prilagoditi u roku od nekoliko minuta, što znači da morate preduzeti dodatne mere predostrožnosti kako biste bili sigurni da je automobil vredan tražene cene.

"U zavisnosti od kapaciteta, zamena baterije može koštati desetine hiljada evra ili čak polovinu vrednosti automobila. Ovo je najskuplji deo u električnim automobilima, iako su, generalno, EV vozila jeftinija za održavanje u poređenju sa vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem", kaže Matas Buzelis, šef komunikacija u kompaniji carVertical.

Prodavci polovnih automobila mogu dobiti više novca za svoje automobile menjajući kilometražu, tako da prevara sa brojačem kilometara neće nestati uskoro. Prevaranti se prilagođavaju novoj tehnologiji u modernim automobilima, a trendovi pokazuju da elektrificiranje voznih parkova neće rešiti ni ovaj problem.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Pera

    24. mart 2023 | 10:14

    Osiguravajuća društva sigurno će još povisivati premije na električne automobile, koje su u SAD već sada skuplje i za 27 posto u odnosu na konvencionalan automobil. Usto, s obzirom na kompleksnost baterijskog sklopa i za najmanja oštećenja, tek indicija da bi baterija mogla biti oštećena ili da ima grešku dovodi do toga da osiguravatelji proglašavaju "totalku" i kod najnovijih električnih vozila i ne šalju ih na popravak. Jer, popravak čak i manjih kvarova kod električnih vozila može biti izuzetno težak i skup (oko polovice vrijednosti električnog automobila otpada na bateriju),K tome osiguravatelji i mehaničari žale se da ne postoji jednostavan način za provjeru statusa baterija, što znači da se moraju potpuno ograditi kako se ne bi suočili s odgovornošću u slučaju budućih kvarova, ili nesretnih okolnosti zbog baterije...Sada osiguravatelji pozivaju proizvođače automobila da olakšaju pristup podacima i popravku baterija. Neki su odgovorili, a GM, Ford i Nissan tvrde da su razvili načine kako omogućiti popravke. GM je posebno istaknuo da su njihove najnovije Ultium baterije projektirane za popravak na razini modula što ih čini "znatno jeftinijim od zamjene cijelog paketa baterija" dodajući da će dopustiti pristup podacima o bateriji "trećim stranama".Međutim, nisu svi proizvođači automobila spremni na takav ustupak. Tesla, najveći američki proizvođač električnih vozila, s druge strane trenutno ulaže u novu tehnologiju baterija s većim ćelijama koje su zalijepljene u paket. Prema riječima stručnjaka za automobile i savjetnika za popravke, stručnjaka iz SAD Sandyja Munroa, novi paket nema "nultu mogućnost popravka" dodajući da "se oštećeni Teslin strukturalni paket baterija ne popravlja." To nije problem samo za vlasnike i osiguravatelje, već i za ekologiju. Osim što je najskuplji dio vozila, baterija je i najopasnija za okoliš.Broj takvih slučajeva će se povećati, tako da je situacija s baterijama ključna stvar", rekao je za Reuters Christoph Lauterwasser, direktor Allianzovog centra za tehnologiju. "Ako otpišete električno vozilo u ranoj fazi, izgubili ste gotovo sve prednosti u pogledu emisije CO2", rekao je. Kako bi električna vozila bila čišća od vozila s unutarnjim izgaranjem, moraju odvoziti puno kilometara kako bi njihova nulta emisija nadoknadila njihov veći ugljični otisak u proizvodnji. Uz to, s velikom količinom neiskorištenih baterija na otpadima koje se moraju posebno zbrinuti, prednosti tih električnih vozila potpuno gube smisao, a ona sama svrhu.

  • Fredy

    23. mart 2023 | 22:24

    Ja ih nebi ni za dzabe.

  • Darko

    25. mart 2023 | 15:04

    Ja vozim mitsubishi eklips cross plug hibrid...Kupio sam ga novog 2022 god.Auto ima garanciju 5 god,ili 100.000km klasika.Baterija ima garanciju 160.000km..Tako da meni dovoljno ...U slucaju riknjavanja ,,baterije u garanciji ona se menja,tj ne cela vec samo deo koji ne radi ili kako vec tako da i posle garancije menjas samo deo koji ne puni vise ili je crko kako vec.Svakih godinu dana se baterija kontrolise na servisu i dobijete potvrdu da je ok.Moj auto nije full elektro,ali nije ni samo hibrid vec plug hibrid.Snjim do 70 km mogu samo na struji da vozim..Za gradsku voznju odlican.Po zimskom vremenu ako nema te garazu ne moze da je napuni do te km,jer jednostavno razumljivo zbog niske spoljne temp.Punim ga kod kuce sto je jako zahvalno..Pored elektro motora poseduje i bezinski motor koji su Japanci odlicno odradili sa 2.4ccm.Zasto kazem dobro jer vecinu hibrida ili plug hibrida trenutno prave sa tri cilindra i kubikaze od 1.4,1.5ccm ,sto je totalno nenormalno ..Sorento novi auto od 2tone imam motor 1.5ccm i 250Ks.Moj ima motor 2.4 benzin od 98ks plus elektro motor od 92ks..Zajedno daju 190ks ali motor nije oterecen sa tom ccm,kada sam puni kao kod ovih...Inace prezadovoljan..Da punjača ima po auto putevima česce opredelio bih se za full elektro ali dobar je i ovaj.. Eto jedno iskustvo i preporuka modela auta

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA