Prodaja vozila sa unutrašnjim sagorevanjem je dostigla vrhunac 2017: "Nikada se neće vratiti na taj nivo"
Nova studija navodi da je prodaja vozila s motorom s unutrašnjuim sagorevanjem (SUS) dostigla vrhunac 2017. godine i da se nikada neće vratiti na nivo pre pandemije.
Analiza koju je sproveo Bloomberg otkriva da je prodaja putničkih SUS vozila dostigla vrhunac 2017. s 86 miliona prodatih jedinica, uključujući prodaju tradicionalnih hibrida. U međuvremenu, iste godine je prodato nešto više od milion električnih i plug-in hibridnih vozila.
Razlika u odnosu na 2022. je velika. Prošle godine prodaja SUS vozila je pala za gotovo 20 posto na 69 miliona jedinica, dok je prodaja plug-in hibridnih vozila skočila na 2,9 miliona, a prodaja baterijskih električnih vozila na 7,5 miliona, navodi Jutarnji.hr.
Glavna tržišta poput Severne Amerike, Evrope i Kine pokazuju isti trend. Na primer, 2017. godine u Kini je prodato 24,22 miliona vozila s unutrašnjim sagorevanjem u poređenju sa samo 110.000 plug-in hibrida i 42.000 baterijskih električnih vozila. U 2022. prodaja vozila s unutrašnjim sagorevanjem je pala na 17,47 miliona, dok je prodaja plug-in hibrida porasla na 1,48 miliona, a prodaja EV-ova je narasla na 4,6 miliona.
Bloomberg očekuje da će i ostala tržišta velikim delom slediti ovaj trend. Na primer, u jugoistočnoj Aziji će se u narednim godinama prodavati sve veći broj električnih vozila i verovatno će nadmašiti rast prodaje vozila s unutrašnjim sagorevanjem. Osim toga, očekuje se da će broj prodatih električnih vozila u Indiji znatno porasti u narednim godinama.
U Meksiku i Brazilu prodaja novih vozila je uglavnom nepromenjena. Afrika je jedini kontinent koji bi mogao da zabeleži mali rast prodaje vozila s unutrašnjim sagorevanjem 2023. u odnosu na nivo iz 2022. godine.
Istraživači veruju da će globalna flota vozila s unutrašnjim sagorevanjem ostati relativno stabilna sledeće tri godine pre nego što počne da opada od 2026. jer broj električnih vozila na putevima i dalje raste.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Nikad ne reci nikad
Podelite komentar