Električni automobili koriste struju, za čiju se proizvodnju više ili manje zagađuje okoliš, golema zagađenja stvara proizvodnja bakra i litija, koji okoliš usto opterećuje i pri zbrinjavanju. Kad je u pitanju "čistoća" električnih automobila, jednako kao i "bezopasnost" cjepiva protiv korone, službena "istina" često je u funkciji krupnog kapitala i geostrateških interesa svjetskih moćnika.
ADAC je dokazao, da ukupno gledajući dizelski automobili okoliš manje zagađuju od električnih. Mislite li da je struja kojom punite baterije proizvedena čisto (kao da takva uopće postoji)? A proizvodnja litija i bakra, strateških elemenata za proizvodnju električnih baterija, ekološki je najproblematičnija industrija uopće. Riječ je, dakle, više o premještanju zagađenja, iz bogatijih u siromašne regije, nego o smanjenju zagađenja.
Ti si teško promašio. 1. Moćnici su u naftnom kartelu, nema električnih. 2. ADAC nije dokazao to što si ti umislio. I fosilce treba proizvesti. I fosilni gorivo proizvesti i dovesti. Ne možeš žmuriti na ono što ti ne odgovara već sve ukupno sagledati. Litijuma treba jako malo a novi načini proizvodnje baterija su daleko čistiji nego što su to bili ranije. Tačno je da je svejedno proizvodnja električnih nešto prljavija ali fosilci to nadoknade za 1-2 godine upotrebe. Kola traju daleko duže, pogotovo električna, koja za sobom ne ostavljaju trag od otpadnih delova zbog "redovnog održavanja". Pri svemu tome fosilci su na kraju svoje efikasnosti. Gotovo je. Nema više. Kraj priče. Proizvodnja električne energije ima daleko čistijih alternativa a i proizvodnja baterija i elektromotora redovno postaje sve čistija. Prelazak na električne upravo može da pomogne siromašnim oblastima jer sami mogu da naprave svoju energiju umesto da izdišu uvozeći fosilne otrove i stvarati zavisnost od dalekih izvora.
Vozim elektro auto,i ne bih se usudio na dalji put.priroda posla je takva da sam dnevno na 150-200 predjenih km.zimi mi je domet oko180-200 km leti i u prolece 250-300.golf 7 je u pitanju.u 99% slucajeva punim na kucni prikljucak.i kosta otprilike 100 din na 100km.
Hibridi su buducnost. Dve opcije su tu, plus benzinci sada imaju nula stetnih gasova.
Moj hibrid koristim po gradu i uopste ne trosim gorivo, a kada putujem i baterija se isprazni, podesim punjenje i kada stignem baterija ima domet od novih 60 km.
Mislim da je opisana sustina iako je ili bi trebala da bude malo drugacija, kako god sustina je bitna. Pretpostavljam da je kod tebe potrosnja otprilike 4lit na 100km po gradu na otvorenom i zimi oko 6lit benzina u proseku sto po ceni je jeftinije od dizela. Za gasove si delimicno u pravu, nije nula ali je blizu nema cadji ali ima drugih produkata sagorevanja koji se ne mere, dok je kod npr mog vozila v50 i s60 od 150-180mg cadji i stariji modeli su slicni do 220-250mg.
Kod ovih ev vozila ako zanemarimo proizvodnju ev na 1000km ev vise cadji i sumpora naprave u TE nego ed vozilo za isti predjeni put i to ako se dobro secam bar 50% vise i zavisi od filtera na dimnjaku. Ali nekima ne vredi objasnjavati. Po meni ako se uglavnom vozis po gradu je odlicna kombinacija i ima dosta smisla i backup varijantu ako nesto ne radi sa obe varijante mozes do pumpe da dodjes.
Kako god kod dizela i hibrida i benzinaca cena je otprilike cena na 100km je oko 700-1000din, kod EV trenutno nula glupim zakonom u RS sa koji su obavezali bs da morajuimati punjac ali ne smeju da naplate struju jer po drugom zakonu samo eps sme istu da prodaje krajnjem korisniku. I to ce se promeniti pa ce biti sigurno jeftinije plus sati provedeni kod punjaca. Zadnja cena mislim da je punjenje bilo u Nemackoj oko 30eur a i kpd nas ce biti slicno jer je kod nas industrijska struja nekoliko puta skuplja.
@Crni: Umesto da gorivo bezveze potrošiš na fosilca, sipaj ga u namenski stacionarni generator električne energije koji uvek radi u maksimalnoj efikasnosti. Termalne gubitke pretvori u grejanje vode a 90% ostatka energije upotrebi da se daleko bolje voziš u pravm savremenim kolima. Za jednako prljanja vozićeš bolje i više. Onda se seti da tehnologija nije prestala sa razvojem kada si ti to prestao da pratiš i da ima daleko boljih načina da se dođe do pogonske energije, samo to treba da se pogleda. Takođe pogledaj koliko se zagadi i energije utroši sa to jadno i očajno gorivo uopšte dođe do tebe. Samo to nadmašuje potrebe električnih.
@Crni: O cenama i ponudi ne lupetaj. Niko nikog ne tera da plaća bespotrebno luksuzni restoran. Našao si da se dičiš najvećom cenom koju si našao a koja je nekima potrebna u možda 1% slučajeva. Za ostalih 99% ako ti se cena ne sviđa možeš problem sam rešiti ako to drugi ne nude i čak zaraditi na tome dok svi ostaju srećni - i dalje vožnja jeftinija a bolja i čistija. Inače, poseti i ti ETF s obzirom da ga mnogo pominješ te pitaj nekog ozbiljnog da proveri činjenice koje iznosim. Ne izostavljaj detalje. Ako budeš smeo, a sumnjam da hoćeš, javi rezultate.
Elektricni ne lazi , elektricna kola nisu uvek spremni ne mogu biti ! Ne zaboravi da se ti moras prilagodit autu a ne on tebi , drugim recima ja biram kad i koliko cu stat na putovanju a ti moras stat i moras cekat punjenje . Dake 10min hiljadu kilometara i ne sekiram se gde cu nac uticnicu hoce li radit dali ce bit mesta na istoj . I sve to bez obzira na temperaturu leti radi klima zimi grejanje a potrosnja ne prelazi 5.5 litara uglavnom je 5 ... Znaci ne lazi prvo sebe druge ni ne mozes iako imas zelju !
Ne gube trećinu baterije već dometa, i to u nekim slučajevima a u drugim ne. Troši se energija na grejanje kabine, recimo. Tesle imaju sistem za grejanje baterije, sada sa toplotnom pumpom, koji efekat značajno umanjuje. Moja deklarisana potrošnja je oko 17.2 kWh / 100 km. Po kanadskoj zimi ona skoči na oko 22-23, pri oko -20°C. Ovo je model bez toplotne pumpe, originalni. Pri početku vožnje potrošnja je veća dok se kabina ne zagreje, posle opadne, tako da je na dužim putevima efekat manji. Sličan efekat postoji i u fosilcima samo iz drugih razloga. Svejedno, nema značaja kada je domet potpuno zadovoljavajući a auto bolji u svakom pogledu. Ne zaboravite da punjenje nije maltretiranje kao kod fosilaca pa se ne radi "što je ređe moguće" da bi se isto maltretiranje smanjilo. Tako su električni praktično uvek spremni, za razliku od fosilaca.
Ne znam koliko te placaju da pises ovakve gluposti ali ja znam da elektro-automobil i pored svih i postojecih i nepostojecih prednosti ne moze da se kupi za 1000 evra. Daleko su oni od realnosti na ovim prostorima a verovatno je i bolje tako.
@Shkomi: Savršeno, daleko bolje nego sa fosilcima. Održavanje postignute temperature ne zahteva puno energije. Današnje baterije su velike i to jednostavno nije problem. Pritom mogu da rade i pod snegom dok bi fosilci mogli da odapnu zbog zapuštenog auspuha ili dovoda kiseonika ili bi mogli da uguše putnike izduvnim gasovima. da ne pričam o zagađenju zbog čega im je ovde potpuno zabranjeno da budu uključeni u mestu. @Sale: i da ti poklone novog fosilca sa €1000 na sedištu za tebe, i dalje bi bio skuplji od električnog kojeg bi morao sam da platiš, ako ga zapravo voziš. Umesto da na poklom dobiješ 10+ godina otpadnog fosilca pa platiš u narednim godinama oko €35000 za gorivo i reketiranje za nekih 250.000 km, možeš te iste pare uložiti u novog električnog, uživati 10.godima u vožnji i praktičnosti i na kraj u njemu imati više vrednosti nego sa fosilcem. Struja za 250.000 km bi te u Srbiji koštala po današnjim cenama manje od 200.000 din ili oko €1700. Nema reketiranja. Baterija traje duže, pa i da potpuno crkne (što neće) opet se isplati. Dakle pusti te prazne, glupe priče da su fosilci jeftiniji. Samo izgledaju da jesu onima koji žmure. Vožnja sa električnim je udobnija, sigurnija, bezbednija, živahnija po potrebi a ne zahteva redovno maltretiranje,. razvlačenje i čekanje po pumpama i servisima. Bukvalno je sve bolje.
Kao sto rekoh za neke bolesti leka nema kao i za neznanje i neukost. Vidi se da nisi bio blizu srednje tehnicke skole a nisi ni poslusao moj drugarski savet da se edukujes i svratis do ETF mozda shvatis zakone nauke tehnike i prirode.
Prvo energija se ne moze stvoriti ni iscega.
Drugo struja ne pada sa neba za grejanje baterija, takodje ni za grejanje kabine. Kod sus motora je grejanje nus produkt rada motora, kod EV je potrosnja i smanjuje kapacitet za voznju. Prosecan kapacitet baterija za ev je oko 80kwh na temperaturi od 15C pri temp od -20C kapacitet baterija se smanjuje na 30-40% nominalnog kapaciteta odnosno oko 30ak kwh. Koliko mozes da pricas mobilnim sa praznom a koliko sa punom baterijom?
Usput nije bas merodavno jer nisu baterije u istoj kategoriji, ni po pptrosnji ni kapacitetu ni tehnologiji.
Ovo je mala besplatna edukacija Nas koji smo nesto naucili na etš i etf i ponekad usli u skolu i ponesto naucili. Ako odes do etš ili etf mozes proveriti ili na netu svejedno ovo su podaci proizvodjaca baterija a sigurno nisu za vojsku koje su dosta bolje a to je 10-20% i da ne zaboravim na niskim temp ako je baterij prazna punis do punog kapaciteta npr 80kwh ali se moze koristiti daleko manje kao da je stara i loseg kvaliteta.
Molim te edukuj se ako hoces da vozis ev ili da gledas na slici tvoja stvar ne siri dezinformacije ispadas glup u drustvu.
Nije tačno!!! Stalni učesnik ove tematike tvrdi da to nije istina!!! Njegova elekto kola se protive osnovnim zakonima prirode(naročito elektrohemije). A kako je to istina... E, to će uskoro da bude objašnjeno. Zato, zavalite se, predstava počinje!!!
Mihajlo
Znaci moramo pored cvrcaka da jedemo i gusenice, mozda to pomogne...
Podelite komentar
Pero
Električni automobili koriste struju, za čiju se proizvodnju više ili manje zagađuje okoliš, golema zagađenja stvara proizvodnja bakra i litija, koji okoliš usto opterećuje i pri zbrinjavanju. Kad je u pitanju "čistoća" električnih automobila, jednako kao i "bezopasnost" cjepiva protiv korone, službena "istina" često je u funkciji krupnog kapitala i geostrateških interesa svjetskih moćnika. ADAC je dokazao, da ukupno gledajući dizelski automobili okoliš manje zagađuju od električnih. Mislite li da je struja kojom punite baterije proizvedena čisto (kao da takva uopće postoji)? A proizvodnja litija i bakra, strateških elemenata za proizvodnju električnih baterija, ekološki je najproblematičnija industrija uopće. Riječ je, dakle, više o premještanju zagađenja, iz bogatijih u siromašne regije, nego o smanjenju zagađenja.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Pero
Ti si teško promašio. 1. Moćnici su u naftnom kartelu, nema električnih. 2. ADAC nije dokazao to što si ti umislio. I fosilce treba proizvesti. I fosilni gorivo proizvesti i dovesti. Ne možeš žmuriti na ono što ti ne odgovara već sve ukupno sagledati. Litijuma treba jako malo a novi načini proizvodnje baterija su daleko čistiji nego što su to bili ranije. Tačno je da je svejedno proizvodnja električnih nešto prljavija ali fosilci to nadoknade za 1-2 godine upotrebe. Kola traju daleko duže, pogotovo električna, koja za sobom ne ostavljaju trag od otpadnih delova zbog "redovnog održavanja". Pri svemu tome fosilci su na kraju svoje efikasnosti. Gotovo je. Nema više. Kraj priče. Proizvodnja električne energije ima daleko čistijih alternativa a i proizvodnja baterija i elektromotora redovno postaje sve čistija. Prelazak na električne upravo može da pomogne siromašnim oblastima jer sami mogu da naprave svoju energiju umesto da izdišu uvozeći fosilne otrove i stvarati zavisnost od dalekih izvora.
Podelite komentar
Nemušti
Vozim elektro auto,i ne bih se usudio na dalji put.priroda posla je takva da sam dnevno na 150-200 predjenih km.zimi mi je domet oko180-200 km leti i u prolece 250-300.golf 7 je u pitanju.u 99% slucajeva punim na kucni prikljucak.i kosta otprilike 100 din na 100km.
Podelite komentar
Roki
Elektricni javi se kad prestanes lagat ili bolje nemoj se ni javljat ...
Podelite komentar
Deda
Hibridi su buducnost. Dve opcije su tu, plus benzinci sada imaju nula stetnih gasova. Moj hibrid koristim po gradu i uopste ne trosim gorivo, a kada putujem i baterija se isprazni, podesim punjenje i kada stignem baterija ima domet od novih 60 km.
Podelite komentar
Crni
@Deda
Mislim da je opisana sustina iako je ili bi trebala da bude malo drugacija, kako god sustina je bitna. Pretpostavljam da je kod tebe potrosnja otprilike 4lit na 100km po gradu na otvorenom i zimi oko 6lit benzina u proseku sto po ceni je jeftinije od dizela. Za gasove si delimicno u pravu, nije nula ali je blizu nema cadji ali ima drugih produkata sagorevanja koji se ne mere, dok je kod npr mog vozila v50 i s60 od 150-180mg cadji i stariji modeli su slicni do 220-250mg. Kod ovih ev vozila ako zanemarimo proizvodnju ev na 1000km ev vise cadji i sumpora naprave u TE nego ed vozilo za isti predjeni put i to ako se dobro secam bar 50% vise i zavisi od filtera na dimnjaku. Ali nekima ne vredi objasnjavati. Po meni ako se uglavnom vozis po gradu je odlicna kombinacija i ima dosta smisla i backup varijantu ako nesto ne radi sa obe varijante mozes do pumpe da dodjes. Kako god kod dizela i hibrida i benzinaca cena je otprilike cena na 100km je oko 700-1000din, kod EV trenutno nula glupim zakonom u RS sa koji su obavezali bs da morajuimati punjac ali ne smeju da naplate struju jer po drugom zakonu samo eps sme istu da prodaje krajnjem korisniku. I to ce se promeniti pa ce biti sigurno jeftinije plus sati provedeni kod punjaca. Zadnja cena mislim da je punjenje bilo u Nemackoj oko 30eur a i kpd nas ce biti slicno jer je kod nas industrijska struja nekoliko puta skuplja.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Deda
@Crni: Umesto da gorivo bezveze potrošiš na fosilca, sipaj ga u namenski stacionarni generator električne energije koji uvek radi u maksimalnoj efikasnosti. Termalne gubitke pretvori u grejanje vode a 90% ostatka energije upotrebi da se daleko bolje voziš u pravm savremenim kolima. Za jednako prljanja vozićeš bolje i više. Onda se seti da tehnologija nije prestala sa razvojem kada si ti to prestao da pratiš i da ima daleko boljih načina da se dođe do pogonske energije, samo to treba da se pogleda. Takođe pogledaj koliko se zagadi i energije utroši sa to jadno i očajno gorivo uopšte dođe do tebe. Samo to nadmašuje potrebe električnih.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Deda
@Crni: O cenama i ponudi ne lupetaj. Niko nikog ne tera da plaća bespotrebno luksuzni restoran. Našao si da se dičiš najvećom cenom koju si našao a koja je nekima potrebna u možda 1% slučajeva. Za ostalih 99% ako ti se cena ne sviđa možeš problem sam rešiti ako to drugi ne nude i čak zaraditi na tome dok svi ostaju srećni - i dalje vožnja jeftinija a bolja i čistija. Inače, poseti i ti ETF s obzirom da ga mnogo pominješ te pitaj nekog ozbiljnog da proveri činjenice koje iznosim. Ne izostavljaj detalje. Ako budeš smeo, a sumnjam da hoćeš, javi rezultate.
Podelite komentar
suma sumarum
ubaci jednu malu furunu na drva da greje
Podelite komentar
Kranp
To bi kupio samo za leto do njive, na zimu to ne bih smeo da vozim, istrosi se negde u nedodjiju i šta ću, da kukam oko njega...
Podelite komentar
Roki
Elektricni ne lazi , elektricna kola nisu uvek spremni ne mogu biti ! Ne zaboravi da se ti moras prilagodit autu a ne on tebi , drugim recima ja biram kad i koliko cu stat na putovanju a ti moras stat i moras cekat punjenje . Dake 10min hiljadu kilometara i ne sekiram se gde cu nac uticnicu hoce li radit dali ce bit mesta na istoj . I sve to bez obzira na temperaturu leti radi klima zimi grejanje a potrosnja ne prelazi 5.5 litara uglavnom je 5 ... Znaci ne lazi prvo sebe druge ni ne mozes iako imas zelju !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Javi se kad se otrezniš.
Podelite komentar
🖕
Situacija će se rapidno poboljšati ka budu pravili baterije od Nemačkog litijuma. Kaže neko od naših političara da ga i Nemci iskopavaju.
Podelite komentar
Elektro-vozač
Ne gube trećinu baterije već dometa, i to u nekim slučajevima a u drugim ne. Troši se energija na grejanje kabine, recimo. Tesle imaju sistem za grejanje baterije, sada sa toplotnom pumpom, koji efekat značajno umanjuje. Moja deklarisana potrošnja je oko 17.2 kWh / 100 km. Po kanadskoj zimi ona skoči na oko 22-23, pri oko -20°C. Ovo je model bez toplotne pumpe, originalni. Pri početku vožnje potrošnja je veća dok se kabina ne zagreje, posle opadne, tako da je na dužim putevima efekat manji. Sličan efekat postoji i u fosilcima samo iz drugih razloga. Svejedno, nema značaja kada je domet potpuno zadovoljavajući a auto bolji u svakom pogledu. Ne zaboravite da punjenje nije maltretiranje kao kod fosilaca pa se ne radi "što je ređe moguće" da bi se isto maltretiranje smanjilo. Tako su električni praktično uvek spremni, za razliku od fosilaca.
Podelite komentar
9N60P
@Elektro-vozač
To je to... Pakuj kablove, gasi svetla.
Podelite komentar
Shkomi
@Elektro-vozač
Kako se resava situacija, sneg,minus 15, sudar, zastoj, povratak kuci sa posla duzi sat vremena?? Ili odlazak na Kop cekaju se putari da ociste??
Podelite komentar
Sale
@Elektro-vozač
Ne znam koliko te placaju da pises ovakve gluposti ali ja znam da elektro-automobil i pored svih i postojecih i nepostojecih prednosti ne moze da se kupi za 1000 evra. Daleko su oni od realnosti na ovim prostorima a verovatno je i bolje tako.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Shkomi: Savršeno, daleko bolje nego sa fosilcima. Održavanje postignute temperature ne zahteva puno energije. Današnje baterije su velike i to jednostavno nije problem. Pritom mogu da rade i pod snegom dok bi fosilci mogli da odapnu zbog zapuštenog auspuha ili dovoda kiseonika ili bi mogli da uguše putnike izduvnim gasovima. da ne pričam o zagađenju zbog čega im je ovde potpuno zabranjeno da budu uključeni u mestu. @Sale: i da ti poklone novog fosilca sa €1000 na sedištu za tebe, i dalje bi bio skuplji od električnog kojeg bi morao sam da platiš, ako ga zapravo voziš. Umesto da na poklom dobiješ 10+ godina otpadnog fosilca pa platiš u narednim godinama oko €35000 za gorivo i reketiranje za nekih 250.000 km, možeš te iste pare uložiti u novog električnog, uživati 10.godima u vožnji i praktičnosti i na kraj u njemu imati više vrednosti nego sa fosilcem. Struja za 250.000 km bi te u Srbiji koštala po današnjim cenama manje od 200.000 din ili oko €1700. Nema reketiranja. Baterija traje duže, pa i da potpuno crkne (što neće) opet se isplati. Dakle pusti te prazne, glupe priče da su fosilci jeftiniji. Samo izgledaju da jesu onima koji žmure. Vožnja sa električnim je udobnija, sigurnija, bezbednija, živahnija po potrebi a ne zahteva redovno maltretiranje,. razvlačenje i čekanje po pumpama i servisima. Bukvalno je sve bolje.
Podelite komentar
West
@Elektro-vozač
Ti vozi na struju a mi i rusi cemo i dalje po starom.
Podelite komentar
Crni
@Elektro-vozač
Kao sto rekoh za neke bolesti leka nema kao i za neznanje i neukost. Vidi se da nisi bio blizu srednje tehnicke skole a nisi ni poslusao moj drugarski savet da se edukujes i svratis do ETF mozda shvatis zakone nauke tehnike i prirode. Prvo energija se ne moze stvoriti ni iscega. Drugo struja ne pada sa neba za grejanje baterija, takodje ni za grejanje kabine. Kod sus motora je grejanje nus produkt rada motora, kod EV je potrosnja i smanjuje kapacitet za voznju. Prosecan kapacitet baterija za ev je oko 80kwh na temperaturi od 15C pri temp od -20C kapacitet baterija se smanjuje na 30-40% nominalnog kapaciteta odnosno oko 30ak kwh. Koliko mozes da pricas mobilnim sa praznom a koliko sa punom baterijom? Usput nije bas merodavno jer nisu baterije u istoj kategoriji, ni po pptrosnji ni kapacitetu ni tehnologiji. Ovo je mala besplatna edukacija Nas koji smo nesto naucili na etš i etf i ponekad usli u skolu i ponesto naucili. Ako odes do etš ili etf mozes proveriti ili na netu svejedno ovo su podaci proizvodjaca baterija a sigurno nisu za vojsku koje su dosta bolje a to je 10-20% i da ne zaboravim na niskim temp ako je baterij prazna punis do punog kapaciteta npr 80kwh ali se moze koristiti daleko manje kao da je stara i loseg kvaliteta. Molim te edukuj se ako hoces da vozis ev ili da gledas na slici tvoja stvar ne siri dezinformacije ispadas glup u drustvu.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Elektro-vozač
@Crni: Dođi pa proveri u kolikoj si zabludi.
Podelite komentar
Xyc
Al zato baterija kksta 15 000e
Podelite komentar
Battery master
Nije tačno!!! Stalni učesnik ove tematike tvrdi da to nije istina!!! Njegova elekto kola se protive osnovnim zakonima prirode(naročito elektrohemije). A kako je to istina... E, to će uskoro da bude objašnjeno. Zato, zavalite se, predstava počinje!!!
Podelite komentar
Roki
@Battery master
Svaka čast, lepo ste me nasmejali. A o našem strujnom udaru svaka rec postaje suvišna...
Podelite komentar