Električni automobili na hladnoći gube trećinu baterije
Električni automobili sa potpuno napunjenom baterijom gube do trećine baterije na hladnoći.
To je utvrđeno nakon testiranja na desetak električnih vozila koje je sproveo časopis What car.
Obavljeno je tako što su vozila bila potpuno napunjena pre nego što su ostavljena preko noći na temperaturama u rasponu od nula do dva stepena, piše Tajms.
Automobili su se zatim vozili na poligonu za testiranje na različitim vrstama puta i uslovima vožnje dok se nisu zaustavili.
Časopis je otkrio da Funki Cat First Edition ima najveće neslaganje između reklamiranog dometa i stvarne udaljenosti pređene po hladnom vremenu, odnosno utvrđeno je da je hečbek sa petoro vrata, koji je napravila kineska kompanija Ora, navodi da ima domet od 193 milje, ali se zaustavio nakon 130 milja prilikom testiranja, odnosno 33 odsto manje od oglašenog.
Renoov Megan E-Tech imao je odstupanje od 32 odsto, a auto koji se najviše približio svojoj reklamiranoj ponudi bio je Nissan Aria, sa odstupanjem od 16 odsto.
Tesla Model I bio je na drugom mestu sa 18 odsto.
Vil Najtingejl koji je predvodio tim za testiranje rekao je da je testiranje "osmišljeno da kupcima automobila pruži najjasnije razumevanje koliko će milja obično moći da pređu u zimskim britanskim uslovima".
Kompanija sa sedištem u Sijetlu testirala je gubitak trošenja baterije u 7.000 automobila na temperaturama između -7 i -1 stepeni.
Vozilo sa najboljim performansama bio je Jaguar I-Pace, koji je imao procenjeni gubitak dometa od tri odsto, ali je Folksvagen ID.4 imao gubitak dometa od 30 odsto.
Od 2030. godine u Velikoj Britaniji biće zabranjena prodaja novih automobila i kombija na benzin i dizel, a zabrana će se odnositi i na hibridna vozila od 2035. godine.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Xyc
Al zato baterija kksta 15 000e
Podelite komentar
Roki
Elektricni ne lazi , elektricna kola nisu uvek spremni ne mogu biti ! Ne zaboravi da se ti moras prilagodit autu a ne on tebi , drugim recima ja biram kad i koliko cu stat na putovanju a ti moras stat i moras cekat punjenje . Dake 10min hiljadu kilometara i ne sekiram se gde cu nac uticnicu hoce li radit dali ce bit mesta na istoj . I sve to bez obzira na temperaturu leti radi klima zimi grejanje a potrosnja ne prelazi 5.5 litara uglavnom je 5 ... Znaci ne lazi prvo sebe druge ni ne mozes iako imas zelju !
Podelite komentar
Kranp
To bi kupio samo za leto do njive, na zimu to ne bih smeo da vozim, istrosi se negde u nedodjiju i šta ću, da kukam oko njega...
Podelite komentar