I onda posle nekog vremena ti dodje menja je baterije od oko 15000e do 20000e.Kosta sve boga oca oko odrzavanja elekto vozila i ako pored njega imamo i auto sa jakim dizel motorom,mnogo manje trosenja novca na duze staze
Apsolutno nemaš pojma o čemu pričaš. Uporedi "održavanje" električnih i otpadnih (fosilnih) pa ces videti da em sa električnim održavanja nema ni približno onoliko koliko sa otpadnim niti košta toliko. Sa baterijom se nalupetaste jednako kao kada bi neko rekao "a kad treba zameniti ceo SUS motor i sve oko njega". Baterije traju duže nego fosilci (pola miliona i više km) a sa sve njima održavanje fosilaca skuplje i non-stop. Ne moraju se zameniti cele već samo dotrajali delovi.. Zapravo ne moraju se menjati uopšte - auto i dalje radi. I stare baterije nastavljaju život van kola jer i dalje valjaju - npr. za stacionarno skladištenje energije. Dakle, "Miško" stavi sve na papir, pa da vidimo šta si zaboravio, pa da poredimo.
Problem je 15 litra na 70 kilometara. A tu je koren problema. Zato elektricni filozofira mnogo. Na cistu mehaniku ili motivaciju, nista ne ide. Probaju, ali sve je kratkog veka.
Varburg je išao po inerciji kada se skine noga sa gasa,pa tad nije trebalo ni kvačilo pritiskati da se promeni brzina,a frajlauf uključimo kada hoćemo kočenje motorom! Znači...ništa revolucionarno,nego već viđeno!!!
Ne postoji ni jedan jedini fosilac koji može da radi ovo što čovek opisuje. Ti si se fokusirao na 1% priče a i tu su električni bolji jer apsolutno ne mora da ima bilo kakvog otpora, pa čak ni onoliko koliko u Wartburg. U najbrojnijim električnim kolima (Tesla modeli) svaki vozač za sebe može da izabere da li želi regenerativno kočenje na pedali za brzinu ili ne. Fosilci regenerativno kočenje ne mogu ni da sanjaju. Ono što Porsche želi da radi drugačije od Tesle je da regenerativno kočenje stavi na drugu pedalu. To ima prednosti koje opisuje ali i mane. Mane su viđene u nekim drugim kolima gde vozači prepoznaju kao neprirodan, neoçekivan, prelaz za regenerativnog na klasično kočenje. Drugo je to da pedala za brzinu u električnim kolima jeste upravo to - za brzinu. Sam kontroler automatski bira koliko je energije potrebno poslati u motor ili vratiti iz njega da bi se ta brzina postigla. Vrlo su retke situacije kada neko ne zna koju brzinu želi već samo to da štedi energiju, tako da to i nije toliko značajno. U svako slučaju ovo je priča u koju otpadna fosilna tehnologija ne može ni da priviri.
ZoxiNS
KBK
Podelite komentar
OnDE
I onda posle nekog vremena ti dodje menja je baterije od oko 15000e do 20000e.Kosta sve boga oca oko odrzavanja elekto vozila i ako pored njega imamo i auto sa jakim dizel motorom,mnogo manje trosenja novca na duze staze
Podelite komentar
Elektro-vozač
@OnDE
Apsolutno nemaš pojma o čemu pričaš. Uporedi "održavanje" električnih i otpadnih (fosilnih) pa ces videti da em sa električnim održavanja nema ni približno onoliko koliko sa otpadnim niti košta toliko. Sa baterijom se nalupetaste jednako kao kada bi neko rekao "a kad treba zameniti ceo SUS motor i sve oko njega". Baterije traju duže nego fosilci (pola miliona i više km) a sa sve njima održavanje fosilaca skuplje i non-stop. Ne moraju se zameniti cele već samo dotrajali delovi.. Zapravo ne moraju se menjati uopšte - auto i dalje radi. I stare baterije nastavljaju život van kola jer i dalje valjaju - npr. za stacionarno skladištenje energije. Dakle, "Miško" stavi sve na papir, pa da vidimo šta si zaboravio, pa da poredimo.
Podelite komentar
Nije problem trositi 3 litra na 100 kilometra.
Problem je 15 litra na 70 kilometara. A tu je koren problema. Zato elektricni filozofira mnogo. Na cistu mehaniku ili motivaciju, nista ne ide. Probaju, ali sve je kratkog veka.
Podelite komentar
Roki
Elektricni lazes !
Podelite komentar
Čika Velja
Varburg je išao po inerciji kada se skine noga sa gasa,pa tad nije trebalo ni kvačilo pritiskati da se promeni brzina,a frajlauf uključimo kada hoćemo kočenje motorom! Znači...ništa revolucionarno,nego već viđeno!!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Čika Velja
Ne postoji ni jedan jedini fosilac koji može da radi ovo što čovek opisuje. Ti si se fokusirao na 1% priče a i tu su električni bolji jer apsolutno ne mora da ima bilo kakvog otpora, pa čak ni onoliko koliko u Wartburg. U najbrojnijim električnim kolima (Tesla modeli) svaki vozač za sebe može da izabere da li želi regenerativno kočenje na pedali za brzinu ili ne. Fosilci regenerativno kočenje ne mogu ni da sanjaju. Ono što Porsche želi da radi drugačije od Tesle je da regenerativno kočenje stavi na drugu pedalu. To ima prednosti koje opisuje ali i mane. Mane su viđene u nekim drugim kolima gde vozači prepoznaju kao neprirodan, neoçekivan, prelaz za regenerativnog na klasično kočenje. Drugo je to da pedala za brzinu u električnim kolima jeste upravo to - za brzinu. Sam kontroler automatski bira koliko je energije potrebno poslati u motor ili vratiti iz njega da bi se ta brzina postigla. Vrlo su retke situacije kada neko ne zna koju brzinu želi već samo to da štedi energiju, tako da to i nije toliko značajno. U svako slučaju ovo je priča u koju otpadna fosilna tehnologija ne može ni da priviri.
Podelite komentar