Porsche kaže da vožnja elektromobila uz pomoć "jedne papučice" nije efikasna

 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 12

Prilikom kretanja po inerciji, električni motori se isključuju radi smanjenja otpora, omogućavajući automobilu da se krstari bez ikakve potrošnje energije. Porsche kaže da je ovo "prirodniji proces pružanja mogućnosti vozilu da nastavi da se kreće bez angažmana pogonskog sistema"

Mnoga električna vozila danas nude ono što je poznato kao funkcija vožnje jednom papučicom, što u osnovi znači da električni motor preuzima ulogu generatora čim skinete nogu sa pedale gasa, usporavajući automobil i vraćajući energiju nazad u bateriju, povećavajući na taj način domet bez kačenja na punjač.

Međutim, Porsche, koji proizvodi Taycan EV i radi na nizu novih modela s nultom emisijom, tvrdi da ovo rešenje nije posebno efikasno na duže staze, i kaže da postoji bolji način da se produži domet električnog automobila, i to tako što ćete se kretati po inerciji što je moguće više, piše Automotoshow.rs.

Prilikom kretanja po inerciji, električni motori se isključuju radi smanjenja otpora, omogućavajući automobilu da se krstari bez ikakve potrošnje energije. Porsche kaže da je ovo "prirodniji proces pružanja mogućnosti vozilu da nastavi da se kreće bez angažmana pogonskog sistema".

"Ovo je efikasniji način vožnje, jer koristi kinetičku energiju vozila", rekao je u nedavnom saopštenju za javnost Martin Rajheneker, viši menadžer za testiranje šasija u Porsche Engineeringu. Nemački proizvođač automobila naglašava da vožnja jednom pedalom najpre rekuperira, a tek nakon toga ponovo konvertuje obnovljenu energiju za potrebe pogona, što "rezultuje dvostruko većim gubicima", dodaje Rajheneker.

Ovaj pristup je jasno vidljiv u Porscheovom portfoliju, pri čemu ni Taycan ni predstojeći Macan EV ne poseduju sistem vožnje jednom papučicom, pri čemu marka iz Cufenhauzena napominje da su na ovaj način vozne karakteristike modela s nultom emisijom bliže automobilima koji koriste motore s unutrašnjim sagorevanjem. S tim u vezi, rekuperacija energije iz kočenja je i dalje važan detalj kod Taycana.

U stvari, Porsche kaže da se do 90 posto svakodnevnog kočenja može obaviti samo pomoću elektromotora, bez aktiviranja hidrauličnog kočnog sistema. Frikcione kočnice se uglavnom koriste pri brzinama ispod pet kilometara na čas, kada elektromotori nemaju dovoljno snage usporavanja, ali i kada je potrebna puna snaga kočenja.

Međutim, pri velikim brzinama, Porsche Taycan Turbo S može da generiše čak 290 kW električne energije tokom kočenja, što je dovoljno da dopuni baterije za dodatnih 0,7 kilometara dometa nakon samo dve sekunde usporavanja.

Još jedna prednost električnog kočenja je smanjenje habanja hidrauličnog kočnog sistema, koji se retko uključuje, tako da se diskovi i pločice sporije troše, što doprinosi nižim troškovima, jer su intervali u kojima su potrebne zamene duži nego kod automobila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Čika Velja

    25. februar 2023 | 09:08

    Varburg je išao po inerciji kada se skine noga sa gasa,pa tad nije trebalo ni kvačilo pritiskati da se promeni brzina,a frajlauf uključimo kada hoćemo kočenje motorom! Znači...ništa revolucionarno,nego već viđeno!!!

  • Roki

    25. februar 2023 | 17:14

    Elektricni lazes !

  • OnDE

    2. mart 2023 | 21:22

    I onda posle nekog vremena ti dodje menja je baterije od oko 15000e do 20000e.Kosta sve boga oca oko odrzavanja elekto vozila i ako pored njega imamo i auto sa jakim dizel motorom,mnogo manje trosenja novca na duze staze

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA