Koliko su poskupeli polovnjaci i kako će se dalje kretati cene?
Narušen balans ponude i potražnje usled aktuelne geopolitičke situacije u svetu reflektovao se i na cene polovnih automobila u Srbiji, koje su u prošloj godini skočile za 24% u odosnu na 2021.
Kako će se rast cena odraziti na kompletno tržište i šta možemo da očekujemo u ovoj godini, otkriva analiza sajta Polovni automobili.
Tradicionalna godišnja analiza obuhvatila je prodajne rezultate u 2022. godini, kretanje cena polovnih automobila, kao i anketu sprovedenu među 11.400 korisnika, odnosno kupaca automobila i 189 trgovaca automobilima, kojom su ispitani njihovi stavovi i prognoze. Dalje u ovom tekstu biće više reči o samom kretanju cena polovnih automobila.
Nesumnjivo je da su cene polovnih automobila u poslednje dve godine značajno porasle. U nastojanju da utvrdi o kolikom rastu je reč, sajt Polovni automobili istraživao je prosečne cene oglašenih vozila na samom portalu.
Prema dobijenim podacima, prosečna cena polovnih automobila oglašenih na sajtu tokom 2022. godine veća je 24% od prosečne cene u 2021. i čak 38% u odnosu na 2020. godinu.
Trend rasta iz godine u godinu je neosporan, ali prvi put u 2022. godini se jasno može zapaziti kontinuirani rast na mesečnom nivou. Tako, možemo zaključiti da je samo tokom 2022. godine, odnosno od januara do decembra prethodne godine, prosečna cena polovnih automobila oglašenih na sajtu Polovni automobili porasla za čak 19%.
Kada je reč o kretanju cena automobila u narednom periodu, sajt Polovni automobili je kroz sprovedenu anketu istražio očekivanja kupaca i prodavca, a "obe strane" imaju donekle slična predviđanja.
Oko 45% prodavaca i 36% kupaca očekuje dalji rast cena, dok 30% prodavaca i 32% kupaca veruje da neće doći do promene cena. Ipak, značajan broj anketiranih prodavaca (25%) i kupaca (32%) očekuje da će u narednom periodu doći do pada cena automobila.
Bez obzira na prisutan rast cena, gotovo polovina anketiranih kupaca (49,18%) nije promenila budžet namenjen kupovini automobila, čak 39% njih je budžet smanjilo, a svega 11% povećalo.
Podsetimo se, ranije realizovane ankete sajta Polovni automobili (novembar 2022. godine), kada su potencijalni kupci naveli i koliko novca su spremni da odvoje.
Prema tada dobijenim podacima, najveći broj anketiranih kupaca traga za automobilom u okviru cenovnog ranga od 3.000 do 5.000 EUR (23,94%), zatim od 5.000 do 7.000 EUR (17,77%), 2.000 do 3.000 EUR (13,94%) i 7.000 do 10.000 EUR (13,84%).
Video: Prva Auto-moto berza polovnih vozila na Novosadskom sajmu
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dragan
Sindrom Kuba.Nemamo novac za nova auta,nismo trziste za nova vozila i onda to postaje problem.Problem je taj sto stara auta,dobijaju nerealne cene.Auta sto su u svetu po otpadima i muzejema,kod nas se smatra odlicnom investicijom.Od trista eura plate,dobro da ljudi i voze auta uopste.
Podelite komentar
Mile
Koliko juče sam gledao cene nekih novih automobila za koje znam cene od pre godinu ipo. Škoda Skala 1.0TSI Ambition je otišla sa 13500€ na 21100 a Reno Megan 1.5DCI GrandCupe tj limuzina sa 17300 na 25000€ u srednjem paketu opreme (Nekad Intese a sad Equilibre). O Fiatu Tipu da nepričam ali poenta je da su cene otišle gore u proseku 50% Sa druge moja plata je sada veća za 100€ koje u stvari vredi manje nego pre godinu ipo i ja sam od onih koji je odustao od novog na kredit/lizing i uzeo polovno auto od 6000 za keš.
Podelite komentar
GP
Neki dan sam bio u Valjevu. Kaze mi drugar da tu vozila (80%) stoje na placevima godinu dana i vise. Ta vozila ne vrede vise nista, a oni ih cene od 3000 do 5000 evra. Ne uzimajte takva auta ni da vam ih poklanjaju.
Podelite komentar