Ford bi mogao da dodatno smanji svoju evropsku paletu putničkih automobila

 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Ford još uvek utvrđuje u koliko segmenata treba da bude prisutan usred njegove kontinuirane potrage za profitabilnošću u Evropi, rekao je izvršni direktor Džim Farli

Evropa je druga najveći Fordov region u smislu prihoda, a ostvarila je 25,6 milijardi dolara u odnosu na 109 milijardi dolara na svom vodećem tržištu Severne Amerike.

Ford još uvek odlučuje o veličini svog prisustva u regionu van svog poslovanja sa kombijima, rekao je Farli. „Odluka je zaista 'koliko nam treba?'. Koliko inženjera, koliko ljudi nam treba u Evropi i koliki nam je profil potreban u putničkim automobilima?“, navodi Farli.

Ford je još ranije najavio kraj proizvodnje za Fiestu (ukida se ove godine) i Focus (kraj od 2025. godine).

Proizvodnja Mondea je završena prošle godine, dok se Galaxy i S-May takođe gase bez direktne zamene.

Ford će ukinuti do 3.200 radnih mesta širom Evrope, saopštio je u januaru nemački sindikat IG Metal, pošto smanjuje obim razvojnog posla koji obavlja u Evropi. Smanjenje će uticati na 2.500 zaposlenih u razvoju proizvoda i do 700 u administraciji, što će uticati na Belgiju, Nemačku i Veliku Britaniju, saopštio je sindikat.

Ford nije želeo direktno da komentariše smanjenje, ali je istakao da kompanija prolazi kroz značajnu transformaciju.

"Do 2030. svi novi putnički automobili koje Ford prodaje u EU biće električni, a do 2035. sva nova komercijalna vozila Ford Pro biće električna", navodi se u januarskom saopštenju.

"Ova transformacija zahteva značajnu promenu u načinu na koji razvijamo, pravimo i prodajemo Ford vozila i uticaće na našu organizacionu strukturu, talenat i veštine koje će nam trebati u budućnosti", piše Autoblog.

"S obzirom na promenljivo makroekonomsko okruženje i okruženje potražnje u Evropi, mi ćemo izvršiti promene neophodne da obezbedimo održivo poslovanje koje dosledno generiše prinose iznad naše cene kapitala", kaže se u saopštenju.

Ford bazira svoje poslovanje oko svoje profitabilne divizije kombi vozila, kao i SUV vozila. U martu, Ford će otkriti novi električni kompaktni krosover baziran na MEB platformi Volkswagen grupe koji će se naći u prodaji do kraja 2023.

Nekoliko meseci nakon toga će uslediti drugačija karoserijska verzija ovog automobila. Oba će biti pravljena u Kelnu, Nemačka, kao deo investicije od 2 milijarde evra.

Takođe, stiže i Ford Puma EV, koji će biti lansiran 2024. nakon predstavljanja u leto 2023. godine.

Fordova divizija Model E ima za cilj da proda 600.000 električnih automobila godišnje u Evropi do 2026. godine, a svaki putnički automobil u salonima će biti električan do 2030. godine.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ma kako da ne

    20. februar 2023 | 14:20

    Sto se tice forda imao sam pre njega golfa a imao sam i dvojku i trojku, ford fokus se pokazao 5 puta pouzdanijim, manje se kvario, sedi, sipaj i vozi, a kvar se desi jednom u 4 godine i to nije neko ulaganje, racunajte 50 e po godini za kvar, ostalo se podrazumeva kao sto je servis, naravno vozilo treba kupiti od coveka a ne od rkadzije koji tera dok ne crkne motor, ni ulje ne zameni, a ima dosta takvih...

  • kažu

    12. februar 2023 | 21:19

    dva puta si srećan.. prvi put kad ga kupiš, drugi put još srećniji.. kad ga prodas

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA