Jedan od najdužih tunela na svetu: Ima veštačke oblake i cveće, kako bi se vozači osećali bolje
Veliki svetski tuneli su prava čuda modernog građevinarstva. Neki od njih idu ispod površine mora i okeana, neki su probijeni u planinana, a svima im je zajedničko da uveliko nadmašuju dužinu od deset kilometara.
Duge pruge u zatvorenom prostoru kod vozača i putnika mogu da izazovu teskobu i klaustrofobiju pa su arhitekti i građevinari učinili nešto da barem delimično smanje te osećaje.
U Kini je 2007. godine izgrađen tunel Zhongnanshan dugačak 18,02 kilometara, koji se nalazi na autoputu Xi’an-Ankang i prolazi ispod planine Qinling. Izradnja tunala je koštala 410 miliona dolara i trajala je više od pet godina, piše Revija HAK.
Najzanimljiviji je njegov neobični dizajn, budući da je opremljen veštačkim biljakama i oblacima. Vožnja kroz tunel traje 15 minuta, sasvim dovoljno da se razgleda "priroda".
(Telegraf.rs)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoran Kg
410 miliona 18 km. tunela, nije zo ništa ,kod nas toliko košta izgradnja 1 km. Kroz Vojvodinu .
Podelite komentar
Ampresuperatutto
Готардски базни тунел је најдужи и најдубљи тунел на свету. Протеже се испод швајцарских Алпа између градова Ерстфелд на северу и Бодио на југу. Тунел је дугачак 57 км и достиже дубину од 2.300 метара. 25.06.2019. У самом тунелу постоји само једна трака у оба смера на дужини од 16,9 км. Максимална брзина у тунелу је 80 км, док је на аутопуту 120 км. Максимални капацитет тунела је 1200 аутомобила у једном правцу и тако не може проћи више од 28 800 аутомобила дневно. Tako da vam ovaj tekst o "najduzem tunelu na svetu" nije bas tacna informacija ..
Podelite komentar
Dino
Da ga je bocara pravio ili milenijum tim koštao bi 3 000 000 000 a bio bi aneks
Podelite komentar