Mercedes-Benz i Bosch sistem parkiranja bez vozača odobren za komercijalnu upotrebu

 ≫ 
  • 0

Mercedes-Benz i Bosch su postigli važnu prekretnicu na putu do autonomne vožnje. Naime, nemačka savezna uprava za motorni saobraćaj (KBA) je odobrila njihov visoko automatizovani sistem parkiranja za korišćenje u garaži P6 koju vodi APCOA na aerodromu Štutgart.

To ga čini prvom visokoautomatizovanom funkcijom parkiranja bez vozača na svetu (SAE nivo 4) koja je zvanično odobrena za komercijalnu upotrebu. Tehnološki napredak automatizovane vožnje igra ključnu ulogu u mobilnosti budućnosti. S vozilom i infrastrukturom koja preuzima vožnju i manevrisanje, vozači će moći da svoju pažnju usmere na druge stvari, umesto na vreme koje troše na traženje parking mesta i manevrisanje u tesnim garažama.

Tehnologija koja stoji iza parkiranja bez vozača

Odvezite se u garažu, izađite iz svog vozila i pošaljite ga na unapred rezervisano parking mesto jednostavnim pritiskom na aplikaciju za pametni telefon – usluzi automatizovanog parkiranja nije potreban vozač. Nakon što ostanete da potrošite upravo ušteđeno vreme na nešto drugo, vozilo se samo odveze na svoje dodeljeno mesto i parkira. Kasnije se vozilo na potpuno isti način vraća na mesto preuzimanja.

Ovaj proces se oslanja na međuigru između inteligentne infrastrukture koju isporučuje Bosch i koja je instalirana u parkirnoj garaži i Mercedes-Benz automobilske tehnologije. Bosch senzori u garaži nadziru koridor vožnje i okolinu i daju informacije potrebne za vođenje vozila. Tehnologija u vozilu pretvara informacije koje prima od infrastrukture u manevre vožnje.

Na ovaj način, vozila čak mogu sama da se voze gore-dole po rampama da bi se kretala između spratova u garaži. Ako infrastrukturni senzori otkriju prepreku, vozilo koči i bezbedno se potpuno zaustavlja. Tek kada je ruta čista, nastavlja svoj put, navodi Tportal.hr.

Godine 2019. Mercedes-Benz i Bosch su dobili prvu posebnu dozvolu za upravljanje automatizovanim parkiranjem vozila koristeći razvojna vozila bez ljudskog nadzora u svakodnevnim operacijama u parkirnoj garaži muzeja Mercedes-Benz u Štutgartu. Odobrenje koje je sada izdato nadilazi to, dozvoljavajući komercijalni rad s vozilima u privatnom vlasništvu u parkirnoj garaži P6.

Osnova za odobrenje je zakon koji je u Nemačkoj stupio na snagu u julu 2021., a koji dozvoljava vožnju bez vozača u skladu sa SAE nivoom 4 za motorna vozila. Primena ovog zakona na sistem parkiranja je sprovedena u bliskoj saradnji s nemačkim Saveznim ministarstvom za digitalni saobraćaj i saobraćaj (BMDV) i KBA.

AFGBV (direktiva o autonomnoj vožnji), koju je doneo nemački Bundesrat 20. maja 2022., jasno navodi kriterijume nemačkog zakona o drumskom saobraćaju koje moraju da zadovolje vozila nivoa 4.

SAE J3016 definiše šest nivoa automatizacije za upravljanje drumskim vozilima (nivo 0 do nivo 5). Nivo 4 navodi: Vozilo može da samostalno upravlja svim saobraćajnim situacijama pod određenim uslovima (npr. u parkirnoj garaži). Nije potreban vozač.

Kompanije planiraju da postepeno uvedu uslugu parkiranja bez vozača u parkirnoj garaži APCOA P6 na aerodromu Štutgart. Od dana puštanja u rad, prvi kupci s modelima S-klase i EQS proizvedenim od jula 2022. čije varijante vozila imaju uslugu INTELLIGENT PARK PILOT2 kao deo Mercedes me connecta i koji su aktivirali ovu uslugu, moći će da koriste funkciju u garaži P6.

Nakon što vozači unapred rezervišu parking mesto pomoću svoje aplikacije Mercedes me, mogu da ostave svoje vozilo na unapred određenom mestu. Nakon što svi putnici izađu iz vozila, aplikacija pokreće manevar parkiranja.

Parkirni sistem proverava da li je put do rezervisanog parking mesta slobodan i da li su zadovoljeni svi ostali tehnički uslovi. Ako je to slučaj, vozači dobijaju obaveštenje u aplikaciji koja potvrđuje da je inteligentna infrastruktura preuzela kontrolu nad vozilom. Nakon toga mogu da napuste garažu.

Vozilo se automatski pokreće i samostalno pronalazi put do svog parking mesta. Kada vozač želi da pokupi svoj automobil iz garaže, može da ga pozove putem komande pametnog telefona. Njihovo vozilo zatim kreće vlastitim putem do unapred određenog područja preuzimanja.

Video: Pogledajte kultne automobile na rekordnoj aukciji: Očekuje se trošak od 200 miliona dolara

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA