U Srbiji se 75% vozila uvozi: Jedan od devet četvorotočkaša ima vraćenu kilometražu
Jedan od devet automobila u Srbiji ima vraćenu kilometražu, a prosečna vrednost vraćanja je 54.603 km, rezultati su istraživanja platforme za izveštavanje o istoriji vozila carVertical.
Ono je sprovedeno sa ciljem utvrđivanja u kojim zemljama je kupovina polovnih automobila najrizičnija. Srbija je zauzela 16. mesto u konkurenciji od 23 zemlje.
Kako se navodi u izveštaju, 75% vozila u Srbiji se uvozi iz inostranstva. Kada automobil pređe granicu, veći je rizik da su prevaranti smanjili značajan deo njegove kilometraže. 31,5% polovnih vozila proverenih na carVerticalu u Srbiji je oštećeno, što sugeriše da možda nisu bezbedna za vožnju i da imaju skrivene nedostatke.
Na ovaj način, kupac može preplatiti vozilo i, na osnovu lažnih očitavanja, može imati problema sa planiranjem njegovog održavanja.
Kako je u drugim zemljama Evrope?
Srbija nije jedina zemlja koja ima problem sa transparentnošću na tržištu polovnih vozila. Situacija u različitim delovima Evrope varira, što se može objasniti ekonomskom situacijom i regionalnim karakteristikama tržišta.
Prema istraživanju CarVertical-a, tržište polovnih vozila u zapadnoj Evropi je transparentnije nego u istočnoj Evropi. Takođe ne bi trebalo da bude iznenađenje da se većina vozila na istoku uvozi iz zemalja poput Nemačke, Francuske ili Italije.
Velika Britanija je najtransparentnija zemlja od 23 rangirane na Indeksu tržišne transparentnosti. Međutim, to ne znači da je britansko tržište polovnih vozila oslobođeno problema.
Od svih automobila koje je carVertical proverio u Velikoj Britaniji, 14,5% je imalo vraćenu kilometražu, a 21% je bilo oštećeno u nekom trenutku, što sugeriše da kupci ne bi trebalo slepo da veruju prodavcima. Međutim, Velika Britanija ima najmanji procenat uvezenih automobila – 10,7%.
Nemačka je rangirana na 2. mestu sa 12,6% kompromitovanih merača kilometraže i 21,3% oštećenih vozila. Dok je Nemačka najveći proizvođač automobila u Evropi, 26,8% polovnih vozila u zemlji uvozi se iz inostranstva.
Italija ima najmanji procenat oštećenih automobila na Indeksu – 16,6%. Procenat kompromitovanih automobila je takođe relativno nizak – 11%, a samo 32,1% vozila u zemlji se uvozi.
- Sve ove zemlje su ključni igrači u automobilskoj industriji. Nemačka, Italija i Francuska proizvode mnoga vozila i izvozom hrane ostatak regiona polovnih automobila - kaže M. Buzelis.
Kazne za prevaru u vezi sa kilometražom u Francuskoj su i do 10 puta veće nego u nekim istočnim zemljama, što rezultira malim brojem automobila sa taktom – 9,6%.
Međutim, 28,5% automobila na putevima u zemlji je oštećeno, što je značajna brojka. Zemlja uvozi 54% svojih polovnih vozila, što je najveći broj među najbolje rangiranim zemljama.
Srednjeevropske zemlje poput Hrvatske, Češke, Mađarske i Slovačke su rangirane u sredini CarVerticalovog indeksa transparentnosti tržišta. Ove zemlje imaju visok procenat uvoza, uz veliki broj oštećenih vozila.
Polovina polovnih automobila u Češkoj se uvozi iz inostranstva. 51,6% automobila je oštećeno, a 11,4% ima vraćenu kilometražu.
Susedna Slovačka ima još više uvezenih automobila – 58,5%. 57,7% vozila je oštećeno, a 1 od 9 ima vraćenu kilometražu.
Slična situacija je i na tržištu polovnih automobila u Mađarskoj, sa 52,6% uvezenih automobila, 55% oštećenih, a 12,7% – sa lažnom kilometražom. Dok je procenat ovih vozila jedan od najnižih baš u Hrvatskoj (10,3%), ova država ima značajan broj uvezenih automobila (69,3%) i 56,4% oštećenih vozila.
Najgore u istočnoj Evropi
Kupovina polovnih automobila u Letoniji, Litvaniji, Ukrajini ili Rumuniji je rizičan posao, jer mnoga vozila imaju skrivena oštećenja, promenjene kilometraže i još mnogo toga. Prevare su uobičajene i mnogi kupci su postali njihove žrtve.
Najmutnije tržište automobila je u Letoniji, gde 23,6% svih vozila proverenih na carVertical ima vraćenu kilometražu. Slična je situacija iu ostalim istočnoevropskim zemljama: Rumunija ima 19,6% automobila sa ovom vrstom obmane, Ukrajina – 15,6%, a Litvanija – 18,1%.
Ukrajina je šampion po uvozu automobila – preko 80% vozila u zemlji stiže iz inostranstva. Ipak, Letonija (75,5%), Rumunija (67,2%) i Litvanija (75,3%) ne zaostaju mnogo.
Mnoga vozila iz zapadne Evrope stižu oštećena, zatim se popravljaju i prodaju kao nova. Zbog toga je procenat oštećenih automobila u istočnoj Evropi veoma visok. U Litvaniji je oštećeno 59% vozila, Letoniji – 57,5%, Rumuniji – 57% i Ukrajini – 46,7%.
- Značajno veći udeo uvoza polovnih automobila jedan je od ključnih razloga zašto su istočne zemlje mnogo više pogođene prevarama. Uvoz direktno povećava stopu lažiranja kilometraže – praćenje takvih zločina zahteva mnogo napora, posebno kada su u pitanju prekogranične transakcije - objašnjava M. Buzelis.
Video: Brzina i luksuz imaju novo ime - Deus Vayanne: Ovo je izazov austrijskog proizvođača
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Mislite 1 od 9 ima pravu km
Podelite komentar
Kiza
Mislite 1 od 9 nema vracenu kilomtrazu
Podelite komentar
DRagutin
Ovo bilo koji uvoznik automobila da pročita ima samo da se nasmeje... Malo je greška u naslovu, jer 9 od 10 automobila je sa vraćenom kilometražom a ne 1 od 10 ... A o kvarovima i popravkama i tkzv šminkanju da ne pričam... Ali dobro ja ne krivim prodavce, jer se svako bori da zaradi danas ali ljudi kupci treba da razumeju da vozila sa tom kilometražom koja se prodaje kod nas su skuplja preko nego što se prodaju kod nas !
Podelite komentar