Potrošnja energije zimi: Koji automobil više troši, Golf dizelaš ili električni ID.3?
Električni automobili zimi troše značajno više energije, dok potrošnja goriva dizelskog motora neznatno raste. Šta su naučnici tačno otkrili i zašto je električni automobil na kraju efikasniji?
Svako ko zimi telefonira svojim pametnim telefonom zna problem: baterija se prazni puno brže nego inače. Baterija električnog automobila je puno složenija i ima sistem upravljanja temperaturom, a problem je u tome da električno vozilo nema idealan domet zimi kao na optimalnim radnim temperaturama.
Univerzitet primenjenih nauka Wismar je sada utvrdio kolika je tačna razlika u potrošnji energije dizelaša i električnog automobila, a sve je objavio Auto Verkehr.
Kao testni automobil je poslužio VW ID.3.
Automobil je vožen celu godinu i na testu je prešao 30.594 km. Kao vozilo za poređenje je poslužio Golf TDI.
Rezultat: ID.3 je trošio u proseku 14,4 kWh godišnje na 100 km. U letnjim mesecima od juna do avgusta potrošnja je bila nešto manja i iznosila je 13,3 kWh na 100 km, zimi od decembra do februara potrošnja je porasla na 17,0 kWh, što je 28% više nego leti. Domet se smanjio s više od 400 kilometara na samo 317 km, navodi Revija HAK.
Golf s dizelskim motorom, međutim, nije imao gotovo nikakve gubitke u potrošnji. Golf TDI, prevedeno na električnu energiju, leti troši 49,7 kWh na 100 km, a zimi 52,2 kWh energije. Domet sa rezervoarom od 52 litra iznosi 1084 km leti i 1026 km zimi.
"S energetske tačke, električni ID.3 izlazi iz ovog poređenja kao jasni pobednik", kaže profesor elektrotehnike Ansgar Vego, koji je vodio seriju testova. Što se tiče efikasnosti, električna vozila su se pokazala znatno efikasnijim, navodi Vego.
Tokom cele godine, Golf TDI je potrošio oko 3,5 puta više energije od ID.3, mada ID.3 pati od prosečnog gubitka energije pri punjenju od dvanaest posto.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Žika
Električni automobili nisu rešenje i neće u dogledno vreme preuzeti primate vozila na fosilna goriva jer nema dovoljno električne energije na raspolaganju nigde u Evropi a i šire.Prema tome sve je ovo biznis !
Podelite komentar
Roki
Evo elektricnog teroriste da on objasni kako stvari stoje , samo lazi na lazi nista novo od njega ! Nije mi problem ni slabija efikasnost jer tu nije uracunato vreme izgubljeno na punjenju tko je samo jednom imao priliku otic na duzi put s elektricnim koloma naprimer na sneg zna o cemu pricam (ne racunajuci elektro teroristicnog lazova) jednostavnost tankanja je nezameniva , prakticnost , bezbriznost ... Jedno tankanje preko hiljadu kilometara , znaci krenes na put stignes i vratis se bez da razmisljas, oseca je neproceniv ! A ovi elektricni mazohist nek uziva u cekanju i smrzavanju ,ko ima imalo mozga i zdravog razuma zna sta mu je bolje ... Elektricni terorist ce naravno terat opet vodu na svoj mlin ali njegove lazi imaju kratke noge kao ev autonomiju , naravno nastavit ce cvrcit kao slanina na vatri nebi li u pokusaju da dokaze laz mizerno kako nas je inace navikao propao u svom naumu !!!
Podelite komentar
Džek
El. automobili su još u fazi testiranja. Ko želi time da se bavi nek izvoli. Ja sigurno ne. Ne menjam svog benzinca ni za 2 električna.
Podelite komentar