Hyundai izmislio vazdušni jastuk za vaše međunožje: Ovaj koncept može da spasi mnoge živote
Da li ste znali da putnici u automobilu retko imaju svoje sigurnosne pojaseve u ispravnom položaju kada ih testiraju službe za bezbednost u sudaru? Zbog gravitacije, lošeg držanja i vibracija automobila, krilni pojas se uzdiže iznad karlice putnika u roku od nekoliko kilometara. Iako ovo možda ne izgleda kao problem, u slučaju sudara, manji putnici mogu lako da se provuku ispod pojasa u onome što se naziva "submarining".
Čak i oni koji ne skliznu skroz do kraja mogu da pate, jer zatezanje kaiša preko mekog stomaka može da izazove oštećenje unutrašnjih organa pri brzinama od oko 50 kmh, što znači da vaš automobil nije tako bezbedan kao što tvrde nadležni za testiranje, piše CarBuzz.
Pa, prema patentima podnetim USPTO-u koje je otkrio CarBuzz, Hyundai i Kia su pronašli način da reše ovaj problem, čineći automobile bezbednijim nego ikad sa novim vazdušnim jastukom na sedištu za... vaše međunožje. Pre nego što se nasmejete, ovaj koncept koji čudno zvuči mogao bi da spasi živote.
Dok su drugi proizvođači pokušavali metalnim okvirima, ili vazdušnim jastucima za kolena i bočna sedišta da smanje efekte "submarininga", oni samo minimiziraju potencijalnu štetu, a ne iskorenjuju je u potpunosti.
Za Kiju i Hyundai, međutim, odgovor leži u vazdušnom jastuku koji se otvara sa baze sedišta između vaših butina, zaključavajući vas u mestu u slučaju nesreće.
Dva ključna elementa ovde su oblik vazdušnog jastuka i tehnologija osetljiva na opterećenje, zbog kojih ovaj koncept zapravo može da funkcioniše.
Umesto jednostavne prostirke za detekciju težine u sedištu - vaš tipičan mehanizam - uparen sa vazdušnim jastukom promenljivog intenziteta aktiviranja, ovaj novi sistem meri gde se tačno putnik nalazi na bazi sedišta. Na osnovu položaja kukova putnika, raspodele težine i lokacije na sedištu, vazdušni jastuk se zatim aktivira promenljivom brzinom, obezbeđujući najveću stabilnost za putnika ili vozača.
Ako sistem otkrije da putnik nije u odgovarajućem položaju – ili je u poziciji u kojoj bi aktiviranje vazdušnog jastuka moglo da napravi veću štetu – može odlučiti da uopšte ne aktivira vazdušni jastuk. Ovo je zgodno kada je postavljeno dečije sedište ili možda imate nešto teško na suvozačevom sedištu što bi moglo da pokrene tradicionalni senzor da pomisli da neko tamo sedi.
Što se tiče samog vazdušnog jastuka, on je u obliku slova T, sa tankim potpornim delom na naduvavanje koji se izdiže iz prednje ivice jastuka sedišta i povezanom horizontalnom šipkom na naduvavanje na vrhu, koja se drži na mestu pomoću vezice od tkanine na svakom kraju.
Uspravni deo će obezbediti da se putnik bezbedno drži na svom mestu, horizontalni deo se širi preko njegovih butina kako bi se osiguralo da ostanu vezani na sedištu, a vezice će sprečiti bočno kretanje nogu putnika, dodatno smanjujući rizik od povreda.
Sigurni smo da se ljudi kojima ovaj koncept spasi život ili udove i vitalne organe neće smejati čudnom dizajnu. Svakako je interesantno videti da gigant razmišlja van uobičajenog okvira, a verovatno ćemo ove jastuke videti u bliskoj budućnosti u njihovim vozilima.
(Telegraf.rs)
Video: Na ovom Lenovo laptopu se ekran razvlači ovim pokretom ruke
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
💯jko™
Jbš glavu čuvaj međunožje.😀
Podelite komentar
😂
Izum do jaja...
Podelite komentar
Prle
Kuda plovi ovaj brod. Gluposti.
Podelite komentar