Elektricni upravo tako drugi ne moraju da se menjaju a vecina razumeju situaciju , ti nisi medu njima a jos si i lazov ! Kako ti moze samo past na pamet da pises da se punjenje ne ceka , apsurd nevideni doslovno svi navode punjenje i cekanje kao jedan od najvecih problema ev ... Vrlo je jednostavno za 1000 km na naftu treba max 10 min benzinske, za 1000 km na struju treba bar dva punjenja po min 1 sat i ti kazes da se ne ceka ??? Druga notorna glupost kazes ev su bolja za vozit , oprosti al i to je laz ti ne mozes odlucit sta je bolje , ne znam sta si uopce umisljas . Znaci netocno tumacis i te fore mozes prodavat al samo onima koji zele bit prevareni ... Naravno ima tu jos masu gluposti , kazes da si me prozvao , zar stvarno mislis da ti mene mozes prozvat 🤣🤣🤣
Za razliku od tebe ja mogu da pričam o punjenju. Ne čeka se. Vrlo je jednostavno. Ja sam se u protekle dve godine ukupno bavio punjenjem jedam sat, oko pola sata godišnje. 10 minuta je samo utrošak vremena na samim pumpama koje ja ne moram da vidim. Maltretiranje oko odlaska do i povrataka sa pumpe, pa i one u komšiluku sam slatko zaboravio, kao i silan utrošak vremena po servisima za redovno reketiranje, koje prosto ne postoji. "Tumač" mora da zna obe strane, nije dovoljna jedna, i to zadrta. Napredak menja život i navike na bolje a zadrti to ne umeju da prihvate.
Pre 15godina ista ta EU je promovisala dizelase kako su super,izduvni gasovi od dizela uljane repice mirisu na krofne i ostale gluposti...e kad su navukli krdo na rudu sad lepo udarili poreze na dizelase i valja uvaliti novu texnologiju. Auti na struju imaju svojih prednosti i te kako ali baterije i punjenja su katastrofa...infrastruktura punjaca...bojim se da ce opet neko iz EU reci e sad nevaljaju na struju valja vodonik ili slicno...prevara u najavi.
Svoju izjavu da je punjenje katastrofa zasnivaš na značajnom iskustvu ili preslikavaš svoje nevolje sa fosilcima na nešto o čemu ne znaš dovoljno? EU je već krcata punnačima raznih vrsta. Nije uopšte neophodno da svi budu isti? Jel' mora odmah da ih ima dovoljno da sva vozila budu električna? Ne, ali to ima rešenja za razliku od fosilnih problema.moji nemaju. Da li imaju dovoljno energije za to? Kada bi potpuno prestali sa upotrebom fosilnih goriva za kola, imalli bi.
Elektricni ne mozes promjenit ni mene ni druge, ni mi ne mozemo promenit tvoje lazi ! Lazi i tvoju logiku koja kaze ko ne misli kao ja je sljep , lud , nenormalan i sve te ljepe stvari sto pises upravo onima koji jako dobro znaju sto je istina ...
Drugi ne moraju da se menjaju. Nemaš pojma o čemu pričaš. Očigledno je da većina već zna šta treba a ostali, koji još nisu imali prilike, će uskoro. Ja baš nikoga niti ništa ne pokušavam da promenim. Sve je super. Samo ih podsećam da ne moraju da slišaju ove što su se zaglibili, sem ako sami ne traže pomoć.
Drugi ne moraju da se menjaju. Nemaš pojma o čemu pričaš. Očigledno je da većina već zna šta treba a ostali, koji još nisu imali prilike, će uskoro. Ja baš nikoga niti ništa ne pokušavam da promenim. Sve je super. Samo ih podsećam da ne moraju da slišaju ove što su se zaglibili, sem ako sami ne traže pomoć. Logika nije tu da udovolji nikome - ni meni, ali ni tebi. Uporno tvrdiš da je sve što se dešava u svetu laž a ne smeš ili ne možeš da ukažeš ni na jednu, ni jednom. Prazne želje zadrtih da ih svet ne ostavi same u prošlosti...
Baterije jesu skupe ali je i cena celih kola već manja od fosilaca, ne samo ukupni troškovi. Stari procesi proizvodnje baterija jesu toksični ali sveukupno manje od non-stop proizvodnje praktično potrošnih delova za fosilce. Vodonik nema ni "b" od budućnosti u ličnom saobraćaju, verovatno ni u kopnenom. Energetski je neefikaan, naksuplji, najopasniji. Ono što zaboravljaš je da su i vozila na vodonik, zapravo električna i takođe imaju i pozamašnu bateriju da pripomogne kada vodonični sistem ne može da isporuči dovoljno energije elektromotoru.
Da ti kvalifikujem dalje zašto su vodonicni najskuplje i nema šanse da budu jeftiniji. Litijuma ima dosta, i više nego što nam je potrebno. Imamo nove procese koji nisu štetni kao stari. Litijuma zapravo treba vrlo malo, on je kao neophodan "začin". Imamo više vrsta baterijakih hemija sa različitim karakteristikama, koje napreduju dalje po pitanju ekologije, na način na koje ostale tehnologija ne mogu (jer su došle do kraja). Pogon na vodonik je sam po sebi opasan i komplikovaniji, dakle skuplji za održavanje. Vodonik možemo dobijati hemijskim putem, prljavim, npr. iz fosilnih goriva. Zato ga fosilna industrija forsira je bi imali šta da nastave da rade. Sistem je dodatno neefikasan zbog energije potrebne da se vodonik kompresuje za svaki rezervoar u kome se nađe. Drugi način za dobijanje vodonika je čistiji - ELEKTROlizom. Upotrebljava električnu energiju da bi dobili upotrebljivi vodonik, sa značajnim gubicima pa ne samo da nije efikasna kao baterijaki sistem, zbog toga nije ni toliko čista - traži još više električne energije za to. Ne zaboravimo ni konverziju iz vodonika u električnu energiju na kraju. I tu ima značajnih gubitaka. Dodatno, vodonicna kola zagađuju. Ni čista voda nine poželjna svuda jer podiže vlagu u vazduhu. Neke efekte ne volite leti a zimi zamislite poledicu od te vode. Termalni gubici su, takođe, veći sa vodonikom.
Elektricni ti si taj koji forsira iako lazima , ja mislim da svatko treba odlucit za sebe ... Nit sam ja taj koji odlucuje o bilo cemu a bogami nisi ni ti ! Struja se NE MOZE napravit kao sta ti kazes na mali milion nacina dokaz je da joj svakodnevno cena raste i ne samo za vozace ev nego za sve , kao sto pise u ovom poduzem tekstu dole nije u redu da svi placaju vise elektricnu energiju zbog zbog nezasitnih ev ! Ko razume shvatit ce a za tebe je i onako prekasno ... Samo ti uzivaj u lazi i sakupljanju minusa , bar ti nesto dobro ide .
Roki, uhvatio si se za reč "laž" jer ti se ne sviđa istina a ne zato što nije tačno. Ni jedan jedini put, ikada do sada, nisi ni pokušao da specificiraš šta je "laž" jer ne možeš. Koristiš tu reč skoro kao poštapalicu po "Ma lažeš, nije valjda" fazonu. Nema značenje više kada dođe od tebe. Cene rastu i nastaviće zauvek dok energetske potrebe rastu a izvori ne. Rastu i cene goriva i šteta koja se pravi upotrebom istog i nije u redu da ceo svet ispašta zbog toga. Kada svi pređu na električni pogon ukupni troškovi će zapravo pasti i to značajno, u odnosu na ono što bi bili, jer je manje ukupno energije potrebno a šteta i ostalo zlo od fosilaca nestane. Uživam u sakupljanju minusa. Nije mi značajna popularnost, da jeste pričao bi slatke laži koje svako voli da čuje. Žao mi je što ima toliko zadrtih koji muku muče sa realnošću, ali ja njima ne umem da pomognem, bar ne dalje od toga da im ukažem gde greše. Najvažniji su oni ostali, koji ne daju ni pluseve ni minuse. "Plusevi" već znaju istinu, a ostali drže otvorene oči.
Niti ja pokušavam da te uverim u bilo šta niti si ti u stanju da utvrdiš ili ukažeš na to šta je istina. Jedan jedini put nisi uspeo i kada si bio prozvan.
Elektricni , netocno i struju treba dostavit ! Interesantno kako si izostavio napisat da i proizvodnja struje zahtjeva trosak ? Dole si navo da dobijanje fosilnih goriva i transport predstavljaju trosak , al nisi napisao kako proizvodnja struje na plin , ugljen , nuklearno isto tako prestavljaju ogroman trosak ? Sad ces ponovo pisat kako struju svatko moze napravit na mali milion nacina al eto to nije slucaj ! Struja koja se dobija vetrenjacama i solanim panelima isto mnogo kosta i jos gore to je maleni procenat . Ako otvoris oci i sagledas svu istinu shvatas da si u zabludi ! Problem je sto ti to sve znas al namerno zaobilazis istinu , samo mnogo si zbunjen ako mislis da ne razumemo kako funkcijonises ! Ajmo jos jednom lazes , odi lepo cekaj punjenje te tvoje skupe igracke ,skupom strujom i nemoj da budes nervozan i svoje frustracije lecis u svojim bedastim komentarima koji nemaju ama bas nista suvislo !!!
Prvo - treba. To je uračunato, nikada sakriveno za električnu energiju a uvek prećutano za fosilna goriva. Dalje: svaka čast, naučio si nešto! Bravo! Struju jeste moguće napraviti na mali milion načina. Ma koliko oni bili zastupljeni sada ili ne, ne menja činjenicu da za goriva ne postoji ni nada za bilo šta slično. Takođe, da upotrebimo isto to gorivo umesto za osrednje žalosnu a posve dodatno štetnu vožnju za fosilcima, za dobijanje električne energije i da baš svi pređemo na uživanje sa električnim automobilima, manje bi tog goriva bilo potrebno. Nije ti dosta činjenica? Evo još: i da se upotrebi jednako tog goriva (npr zato što počnemo da vozimo više jer je uživancija), opet je sve bolje jer je zagađenje centralizovano i moguće ga je rešiti na način na koji ne možeš sa milionima pokretnih zagađivača. Uopšte nije više u pitanju zašto svet prelazi na "igračke" - pa ne samo što su uživancija, možemo da se igramo sa njima, nisu dosadne, već su i bolje i manje štetne. Opet brkaš pojmove! Kod mene nema frustracija, samo veselje što svet ide na pravu stranu i što većina naroda nije pod uticajem naftnog kartela. Ti, vidim, pogotovo iz prethodne poruke, ne osećaš se baš najbolje. Ne brini. Neće još predugo. Sa fosilcima će nestati i tvoje glavobolje, samo su privremene.
@OnDE: Baterije traju koliko i fosilci, voze bolje a nema troškova održavanja. Drugo, kao što ne moraš zameniti ceo motor kada samo jedan deo dotraje, ne moraš ni celu bateriju. Treće, cena baterija je u stalnom padu. Ne umišljaj svoje probleme sa čestim reketiranjem na električne. Nisu primenljivi.
Elektricni ne mjenjas taktiku lazima neces nista napravit osim stvorit jos veci revolt iako ljudi sve znaju ...A ovaj tekst ispod jasno sve objesnjava , eto nisam ja opet u brojkama al je netko drugi i hvala mu , al ti samo odmahnes rukom i nastavis lagat ...
Ukratko, uskocili smo u novi svetski poredak. Nafta nestaje nepovratno, a nema alternative istoj. Fantazije elektro vozila, ne piju vodu uopste. Da imamo tehnologiju iz filmova naucne fantastike, ok sve bi bilo u redu. Ovako nema nista, a da dobijemo nesto, trebamo saradjivati.
Recimo da imate 16.5 km do posla i toliko s posla do kuće, tj. da dnevno s automobilom napravite 33 km. Električni automobil otprilike troši 18 kWh na 100 km (dok ga ne trebate grijati). To znači da za 33 km potroši 6 kWh.
E to vam je prosječna dnevna potrošnja kućanstva u RH. Pretpostaviti ćemo da u Hrvatskoj ima jednak broj automobila kao i kućanstava, a to onda znači da kada bi 2035 svi automobili s unutarnjim sagorijevanjem bili zamijenjeni električnim mi bismo trebali poduplati proizvodnju struje. Odmah da naglasim sada je prijedlog da se od tada u EU ne dozvoli prodaja novih automobila s unutarnjim sagorijevanjem. Ali stare ćete moći kupovati i voziti.
Ali kada svi automobili koji se voze u RH budu zamijenjeni električnima trebati ćemo duplo više struje nego godine gospodnje 2022e (ako bude zanemariv broj vozila na vodik ili neko drugo gorivo).
Znate li da Krško proizvodi samo 14 % domaćih potreba za strujom. To onda znači da bi trebali izgraditi još 7 nuklearki. Znate li da se nuklearke, skupa sa potrebnim dozvolama grade desetak godina? Mi još nemamo niti lokacije za tih 7 nuklearki, a da ih sutra počnemo graditi taman bi do 2035 bile gotove. Ne da nemamo lokacije nego nitko i ne piše da nam treba toliko energije za električna vozila.
Osim proizvodnje treba i distribuciju srediti. Ako živite oko centra Zagreba onda ste prošlo ljeto mogli iskusiti nestanke struje kada ljudi dođu s posla i popale klima uređaje. Znači već sada je distribucija nedostatna, a kakva će biti kada bi trebala duplo više struje dopremiti do domova.
Znači treba poduplati kapacitete elektrodistribucijske mreže. Pričaju li stručnjaci koliki je to poduhvat i koliko će to koštati? Ako se krene u to, odmah kupujte dionice Končara jer imati će popunjene kapacitete za proizvodnju transformatora narednih 10 godina. Znate li da mi još uvijek nismo elektrificirali prugu Zagreb-Split? A to je zanemariv izdatak u odnosu na poduplavanje kapaciteta postojeće mreže u cijeloj RH.
A kako će se kretati cijena struje ako je nema dovoljno? Pa valjda će rasti, ali to znači da će rasti i cijena za kućanstva. Znači rasti će i onima koji ne voze električne automobile.
Ako cijela EU ima takvih sličnih problema (izuzev Francuske) zašto je onda baš EK prva donijela tu zabranu? Takvu zabranu nemaju ni SAD ni Kina ni Indija?
Puno je suludih stvari u toj odluci. Pokušavam naći neku logiku iza toga i jedino mi sljedeća, za koju se trebam vratiti u prošlost, pada na pamet. Europa je lider u proizvodnji automobila. Američka automobilska industrija je propadala, pa tako i ona u Detroitu. S obzirom na veliki postotak radnika koji su ostali bez posla Detroit je postao pust grad, ali sa ogromnom infrastrukturom za proizvodnju automobila koja nije iskorištena. Međutim, Europa je daleko ispred Amerike što se tiče proizvodnje konvencionalnih vozila. Onda u priču ulazi Musk i milijarde poticaja i od države i od duboke države (možda je bolji naziv Duboki Svijet, jer sada on vuče konce cijelog svijeta) kako bi on oživio te resurse. Smislili su proizvodnju električnih automobila. Ali zašto lider u proizvodnji vozila, Europa nije krenula proizvoditi električna vozila? Pa zato što takva vozila i tada a i sada još uvijek zaostaju za klasičnima i vjerojatno će još dugo vremena zaostajati (možda ih nikada niti neće dostići). To se prvenstveno odnosi na sistem pohrane energije. Sistem pohrane električne energije je još uvijek jako skup. Hoće li sa godinama on pojeftiniti? Ja mislim da u dogledno vrijeme neće. Iako tehnologija svake godine napreduje pa ista količina sirovina omogućava veći kapacitet baterija, taj napredak je samo nekoliko postotaka godišnje. S druge strane ako bi do 2035 svi prodani automobili u EU trebali biti električni to znači da će se njihov broj u EU otprilike svake godine trebati poduplati. E to je ogromno povećanje broja automobila, koje treba pratiti i povećanje proizvodnje sirovina potrebnih za sisteme pohrane energije. Budući da su ti resursi ograničeni i da će ih trebati kopati na sve većim dubinama njihova cijena će se povećati. Znači do 2035. cijena pohrane električne energije tj. cijena električnih automobila se neće smanjiti, tj. biti će skuplji od automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Pa zašto bi ih onda stanovnici EU kupovali? Pa nije baš da žele pa ih eto siluju zabranama vožnje po gradovima. A osim toga daju subvencije, tj. oni daju inflaciju jer te subvencije svi mi plaćamo kroz inflaciju. Ali onda se postavlja pitanje zašto čelnici EU daju subvencije za Američke i Kineske proizvode (i Kinezi u zadnje vrijeme proizvode dosta električnih vozila)? Osim toga glavni hit ovih godina su i solarne elektrane za koje isto EU daje subvencije/inflaciju a koje se najvećim dijelom proizvode u Kini? Zašto EU subvencionira Kineske proizvode?
Postavlja se pitanje jesu li zelene politike napravljene kako bi srozale standard EU?
Znate li da je Tesla, kompanija koja proizvodi električne automobile na burzi vrjednija nego bilo koja druga automobilska kompanija a nije ni među prvih 15 tvrtki po broju proizvedenih automobila? Kako to da je Tesla „vrjednija“ od recimo VW koncerna koji proizvede skoro deset puta više automobila ili od Toyote koja proizvede 9 puta više automobila?
Pa dio je sigurno PR, hype ili marketing, jer sada je moderno imati električno vozila, a zaostalo je imati automobil s motorom s unutarnjim sagorijevanjem. Ali osim toga ima i još nešto. Jeste li čuli za CO2 tokene? Znate li da je 2021. Tesla prodala CO2 tokene Europskim proizvođačima automobila za 1.5 milijardu dolara. (Link) Pitate se što je to? E to je porez na maglu.
Znači neki ljudi su se dogovorili da će naplaćivati „penale“ tvrtkama koje proizvode CO2, ili rade proizvode koji proizvode CO2. S obzirom da Tesla uopće ne proizvodi klasična vozila onda oni svoje CO2 tokene prodaju kompanijama koje proizvode vozila s unutarnjim sagorijevanjem. Mogli bi se pitati, ako su već odlučili destimulirati CO2, zašto uopće Tesla dobiva te tokene tj. zašto taj sustav nije osmišljen kao klasični porez. Ako proizvodiš vozila s unutarnjim sagorijevanjem platiš porez državi, ako ne proizvodiš ne platiš porez. Ali od toga Tesla ne bi imala zaradu. Ako imaš nekakvu fiktivnu/netočnu računicu pomoću koje ti računaš koliko će prodano vozilo smanjiti emisiju CO2 u odnosu na klasično vozilo, te na konto toga daješ CO2 tokene Tesli, ona može takve tokene prodavati Europskim proizvođačima, koje „proizvode“ CO2, i zarađivati na njima. Što više Tesla električnih vozila proda to će više tokena uvaliti Europskim proizvođačima. Na taj način električna vozila poskupljuju cijenu prodaje klasičnih vozila ali unatoč tome i unatoč subvencijama koje se dijele za električna vozila takva vozila su još uvijek skuplja od klasičnih.
Pa zašto se to sve radi?
Zašto Europa subvencionira proizvode koji se proizvode u SAD-u i Kini, zašto poskupljuje i automobile, a i struju preko CO2 tokena? Zašto je s Američkom kompanijom dogovorila kupnju 10 doza COVID cjepiva za svakog stanovnika? Zašto zabranjuje kupnju neelektričnih automobila nakon 2035, a to ne rade ni SAD ni Kina? Pa logično bi bilo da SAD i Kina zabrane prodaju neelektričnih automobila, jer tu ne mogu konkurirati Europskoj i Japanskoj konkurenciji, a ne da to napravi Europa koja nema premca u proizvodnji tih vozila. Sve je izokrenuto.
Meni to jedino ima smisla ako je Duboki Svijet instalirao svoje poslušnike i u EK i u države članice koje će provoditi politiku osiromašenja građana EU. Ako vi imate koje drugačije logično objašnjenje slobodno pišite.
Prije nego počnete pisati da sam petrofil ili naftofil napomenuo bi da ja cijeli svoj život prometujem biciklom i da sam prvi protiv zagađenja kojeg automobili naprave. Recimo ljudi uopće ne razumiju koliko je Zagreb zagađen jer su ljudska osjetila dizajnirana tako da osjete razliku koncentracija. S obzirom da je Zagreb konstantno zagađen to ljudi ne osjete, ali recimo popnite se biciklom na Sljeme i onda ćete osjetiti svaki automobil koji prođe pored vas koliko je zasmrdio zrak, tj. koliko je promijenio koncentraciju koja je bila prije njegovog prolaska. U Zagreb su tako velike koncentracije da doprinos koncentraciji tog automobila koji prolazi pored vas niti ne osjetite.
Isto tako moram reći da sam protiv CO2 poreza/tokena jer mislim da je to prevara. Prevara je povezivati ljudski proizvedeni CO2 sa povećanjem temperature Zemlje, a to je upravo osnova na kojoj se uvodi CO2 porez. I to je ključna točka za shvatiti, jer sve ove zelene politike uzimaju zdravo za gotovo da CO2 proizveden od ljudi povećava temperaturu Zemlje. Znanost ne podupire tu tezu, ali jednako kao i u slučaju COVID-a oni znanstvenici koji to tvrde su ušutkani, cenzurirani, a onima koji podupiru tu tezu se plaćaju putovanja na konferencije, daju projekti, prihvaćaju radovi u časopisima, itd… Mito jednako kao i ono koje su davale farmaceutske kompanije za promociju COVID narativa, samo se drugačije zove. Usput budi rečeno, zašto su školarci u ovo vrijeme prošle godine nosili maske po školama, imali online nastavu, a ove godine nemaju. Procijepljenost školaraca je manja od 3 %, znači nije promjena nastala zbog cjepiva. Zbog čega je ove godine drugačije?
P.S. Osim što su električna vozila skuplja, iako se za njih dijele subvencije i povećava cijena onih vozila koja izgaraju „CO2“ ta vozila će biti još skuplja kako se njihov udio na tržištu povećava. U cijeni goriva trošarine čine oko 50 % cijene. Ako nema potrošača goriva nema ni tih para. Kako se povećava udio električnih vozila država će morati odnekud namaknuti te novce pa ili će to biti neki porez na električna vozila ili će u cijenu struje ugraditi trošarine koje su prije bile u cijeni goriva. Pa će tako struja poskupjeti i onima koji nemaju električni automobil. Tako da je točno što su iz BMWa rekli da će električne automobile moći imati samo bogati i da to BMW-u nije problem jer BMW kupuju bogati. (Link) Kada tako nešto kažu oni kojima to ide u korist očito je stanje alarmantno. A mainstream mediji prenose samo hvalospjeve o električnim automobilima.
A nedavno su tako prenosili hvalospjeve lockdownima, cjepivima, testiranjima, a sa ratom u Ukrajini je to sve nestalo. Kao što su i migranti kojima su plašili prije „plandmije“ nestali kada je došla „plandemija“. Sada vas plaše sa CO2.
Nećete imati ništa i biti ćete sretni.
Iako ne postoji fosilac čija vožnja može da priđe električnim, da kažemo da je potrošnja nekog ekvivalenta 8 L na 100km, često i više. za 33 km bi ti trebalo minimalno 2,64 L goriva. U svakom litru je 8,9 kWh energije a potroši se minimalno dodatnih oko 3 kWh da to gorivo dođe od bušotine do tebe. To dođe na oko 12 kWh po litru. Za 2,64 litra to je 31,68 kWh odnosno 5,28 puta više od tvog električnog proračuna. Iz toga zaključujemo da bi fosilac svaki dan potrošio energije kao jedno celo domaćinstvo za celu radnu nedelju (sedmicu). Dalje tvoj tekst nisam čitao, nema vajde ako ti ni polazne pretpostavke nisu tačne.
Evo ti sada malo dalje. Vidiš, taj tvoj električni primer je upotrebljava 6 kWh dnevno a samo da se napravi i tebi dostavi gorivo za jednako dugu vožnju treba oko 8 kWh. Podsećam, ti nije energija u samo gorivu već ona utrošena da to gorivo stigne do tebe. Samo za to se potroši više nego dnevna potrošnja tvog primera domaćinstva. Umesto da oni tebi dostavljaju gorivo da se ti maltretiraš lošom vožnjom, tu energiju preusmeri na bolja, električna vozila. Ugasi rafinerije i pumpe, svejedno su štetne. I opa! Imaš višak energije, ne manjak. Sve što je potrebno je da pogasiš nepotrebne budalaštine.
Ime
Samo čekam da vidim kad će ta električna vozila da budu najveći promašaj 21. veka.
Podelite komentar
Roki
Elektricni vozac LAŽOV !
Podelite komentar
Roki
Elektricni upravo tako drugi ne moraju da se menjaju a vecina razumeju situaciju , ti nisi medu njima a jos si i lazov ! Kako ti moze samo past na pamet da pises da se punjenje ne ceka , apsurd nevideni doslovno svi navode punjenje i cekanje kao jedan od najvecih problema ev ... Vrlo je jednostavno za 1000 km na naftu treba max 10 min benzinske, za 1000 km na struju treba bar dva punjenja po min 1 sat i ti kazes da se ne ceka ??? Druga notorna glupost kazes ev su bolja za vozit , oprosti al i to je laz ti ne mozes odlucit sta je bolje , ne znam sta si uopce umisljas . Znaci netocno tumacis i te fore mozes prodavat al samo onima koji zele bit prevareni ... Naravno ima tu jos masu gluposti , kazes da si me prozvao , zar stvarno mislis da ti mene mozes prozvat 🤣🤣🤣
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Za razliku od tebe ja mogu da pričam o punjenju. Ne čeka se. Vrlo je jednostavno. Ja sam se u protekle dve godine ukupno bavio punjenjem jedam sat, oko pola sata godišnje. 10 minuta je samo utrošak vremena na samim pumpama koje ja ne moram da vidim. Maltretiranje oko odlaska do i povrataka sa pumpe, pa i one u komšiluku sam slatko zaboravio, kao i silan utrošak vremena po servisima za redovno reketiranje, koje prosto ne postoji. "Tumač" mora da zna obe strane, nije dovoljna jedna, i to zadrta. Napredak menja život i navike na bolje a zadrti to ne umeju da prihvate.
Podelite komentar
Stga ocekivati od latina nego prevaru
Pre 15godina ista ta EU je promovisala dizelase kako su super,izduvni gasovi od dizela uljane repice mirisu na krofne i ostale gluposti...e kad su navukli krdo na rudu sad lepo udarili poreze na dizelase i valja uvaliti novu texnologiju. Auti na struju imaju svojih prednosti i te kako ali baterije i punjenja su katastrofa...infrastruktura punjaca...bojim se da ce opet neko iz EU reci e sad nevaljaju na struju valja vodonik ili slicno...prevara u najavi.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Stga ocekivati od latina nego prevaru
Svoju izjavu da je punjenje katastrofa zasnivaš na značajnom iskustvu ili preslikavaš svoje nevolje sa fosilcima na nešto o čemu ne znaš dovoljno? EU je već krcata punnačima raznih vrsta. Nije uopšte neophodno da svi budu isti? Jel' mora odmah da ih ima dovoljno da sva vozila budu električna? Ne, ali to ima rešenja za razliku od fosilnih problema.moji nemaju. Da li imaju dovoljno energije za to? Kada bi potpuno prestali sa upotrebom fosilnih goriva za kola, imalli bi.
Podelite komentar
Roki
Elektricni ne mozes promjenit ni mene ni druge, ni mi ne mozemo promenit tvoje lazi ! Lazi i tvoju logiku koja kaze ko ne misli kao ja je sljep , lud , nenormalan i sve te ljepe stvari sto pises upravo onima koji jako dobro znaju sto je istina ...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Drugi ne moraju da se menjaju. Nemaš pojma o čemu pričaš. Očigledno je da većina već zna šta treba a ostali, koji još nisu imali prilike, će uskoro. Ja baš nikoga niti ništa ne pokušavam da promenim. Sve je super. Samo ih podsećam da ne moraju da slišaju ove što su se zaglibili, sem ako sami ne traže pomoć.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Drugi ne moraju da se menjaju. Nemaš pojma o čemu pričaš. Očigledno je da većina već zna šta treba a ostali, koji još nisu imali prilike, će uskoro. Ja baš nikoga niti ništa ne pokušavam da promenim. Sve je super. Samo ih podsećam da ne moraju da slišaju ove što su se zaglibili, sem ako sami ne traže pomoć. Logika nije tu da udovolji nikome - ni meni, ali ni tebi. Uporno tvrdiš da je sve što se dešava u svetu laž a ne smeš ili ne možeš da ukažeš ni na jednu, ni jednom. Prazne želje zadrtih da ih svet ne ostavi same u prošlosti...
Podelite komentar
Roki
Elektricni sva tvoja pametovanja ne vrede , lazov si i tu nista ne mozes promenit !!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
🤣 Pa niko ne pokušava da promeni tebe. To nije moguće. Zaglavio si u prošlom veku do te mere.
Podelite komentar
Miki
Elektricna vozila su nedovrsena tehnologija, najvise zbog baterija koje su skupe i toksicne za okolinu. Buducnost je u vodoniku, a ne u sadaanjim EV.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Miki
Baterije jesu skupe ali je i cena celih kola već manja od fosilaca, ne samo ukupni troškovi. Stari procesi proizvodnje baterija jesu toksični ali sveukupno manje od non-stop proizvodnje praktično potrošnih delova za fosilce. Vodonik nema ni "b" od budućnosti u ličnom saobraćaju, verovatno ni u kopnenom. Energetski je neefikaan, naksuplji, najopasniji. Ono što zaboravljaš je da su i vozila na vodonik, zapravo električna i takođe imaju i pozamašnu bateriju da pripomogne kada vodonični sistem ne može da isporuči dovoljno energije elektromotoru.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Miki
Da ti kvalifikujem dalje zašto su vodonicni najskuplje i nema šanse da budu jeftiniji. Litijuma ima dosta, i više nego što nam je potrebno. Imamo nove procese koji nisu štetni kao stari. Litijuma zapravo treba vrlo malo, on je kao neophodan "začin". Imamo više vrsta baterijakih hemija sa različitim karakteristikama, koje napreduju dalje po pitanju ekologije, na način na koje ostale tehnologija ne mogu (jer su došle do kraja). Pogon na vodonik je sam po sebi opasan i komplikovaniji, dakle skuplji za održavanje. Vodonik možemo dobijati hemijskim putem, prljavim, npr. iz fosilnih goriva. Zato ga fosilna industrija forsira je bi imali šta da nastave da rade. Sistem je dodatno neefikasan zbog energije potrebne da se vodonik kompresuje za svaki rezervoar u kome se nađe. Drugi način za dobijanje vodonika je čistiji - ELEKTROlizom. Upotrebljava električnu energiju da bi dobili upotrebljivi vodonik, sa značajnim gubicima pa ne samo da nije efikasna kao baterijaki sistem, zbog toga nije ni toliko čista - traži još više električne energije za to. Ne zaboravimo ni konverziju iz vodonika u električnu energiju na kraju. I tu ima značajnih gubitaka. Dodatno, vodonicna kola zagađuju. Ni čista voda nine poželjna svuda jer podiže vlagu u vazduhu. Neke efekte ne volite leti a zimi zamislite poledicu od te vode. Termalni gubici su, takođe, veći sa vodonikom.
Podelite komentar
Roki
Elektricni ti si taj koji forsira iako lazima , ja mislim da svatko treba odlucit za sebe ... Nit sam ja taj koji odlucuje o bilo cemu a bogami nisi ni ti ! Struja se NE MOZE napravit kao sta ti kazes na mali milion nacina dokaz je da joj svakodnevno cena raste i ne samo za vozace ev nego za sve , kao sto pise u ovom poduzem tekstu dole nije u redu da svi placaju vise elektricnu energiju zbog zbog nezasitnih ev ! Ko razume shvatit ce a za tebe je i onako prekasno ... Samo ti uzivaj u lazi i sakupljanju minusa , bar ti nesto dobro ide .
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Roki, uhvatio si se za reč "laž" jer ti se ne sviđa istina a ne zato što nije tačno. Ni jedan jedini put, ikada do sada, nisi ni pokušao da specificiraš šta je "laž" jer ne možeš. Koristiš tu reč skoro kao poštapalicu po "Ma lažeš, nije valjda" fazonu. Nema značenje više kada dođe od tebe. Cene rastu i nastaviće zauvek dok energetske potrebe rastu a izvori ne. Rastu i cene goriva i šteta koja se pravi upotrebom istog i nije u redu da ceo svet ispašta zbog toga. Kada svi pređu na električni pogon ukupni troškovi će zapravo pasti i to značajno, u odnosu na ono što bi bili, jer je manje ukupno energije potrebno a šteta i ostalo zlo od fosilaca nestane. Uživam u sakupljanju minusa. Nije mi značajna popularnost, da jeste pričao bi slatke laži koje svako voli da čuje. Žao mi je što ima toliko zadrtih koji muku muče sa realnošću, ali ja njima ne umem da pomognem, bar ne dalje od toga da im ukažem gde greše. Najvažniji su oni ostali, koji ne daju ni pluseve ni minuse. "Plusevi" već znaju istinu, a ostali drže otvorene oči.
Podelite komentar
Roki
Elektricni jedina cinjenica u koju si me uverio je da lazes !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Niti ja pokušavam da te uverim u bilo šta niti si ti u stanju da utvrdiš ili ukažeš na to šta je istina. Jedan jedini put nisi uspeo i kada si bio prozvan.
Podelite komentar
Roki
Elektricni , netocno i struju treba dostavit ! Interesantno kako si izostavio napisat da i proizvodnja struje zahtjeva trosak ? Dole si navo da dobijanje fosilnih goriva i transport predstavljaju trosak , al nisi napisao kako proizvodnja struje na plin , ugljen , nuklearno isto tako prestavljaju ogroman trosak ? Sad ces ponovo pisat kako struju svatko moze napravit na mali milion nacina al eto to nije slucaj ! Struja koja se dobija vetrenjacama i solanim panelima isto mnogo kosta i jos gore to je maleni procenat . Ako otvoris oci i sagledas svu istinu shvatas da si u zabludi ! Problem je sto ti to sve znas al namerno zaobilazis istinu , samo mnogo si zbunjen ako mislis da ne razumemo kako funkcijonises ! Ajmo jos jednom lazes , odi lepo cekaj punjenje te tvoje skupe igracke ,skupom strujom i nemoj da budes nervozan i svoje frustracije lecis u svojim bedastim komentarima koji nemaju ama bas nista suvislo !!!
Podelite komentar
OnDE
@Roki
Samo cu napisati komsija bio u servisu i morao da plati promenu baterija 23,000e a auto platio oko 50,000e toliko koliko se i isplati
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Prvo - treba. To je uračunato, nikada sakriveno za električnu energiju a uvek prećutano za fosilna goriva. Dalje: svaka čast, naučio si nešto! Bravo! Struju jeste moguće napraviti na mali milion načina. Ma koliko oni bili zastupljeni sada ili ne, ne menja činjenicu da za goriva ne postoji ni nada za bilo šta slično. Takođe, da upotrebimo isto to gorivo umesto za osrednje žalosnu a posve dodatno štetnu vožnju za fosilcima, za dobijanje električne energije i da baš svi pređemo na uživanje sa električnim automobilima, manje bi tog goriva bilo potrebno. Nije ti dosta činjenica? Evo još: i da se upotrebi jednako tog goriva (npr zato što počnemo da vozimo više jer je uživancija), opet je sve bolje jer je zagađenje centralizovano i moguće ga je rešiti na način na koji ne možeš sa milionima pokretnih zagađivača. Uopšte nije više u pitanju zašto svet prelazi na "igračke" - pa ne samo što su uživancija, možemo da se igramo sa njima, nisu dosadne, već su i bolje i manje štetne. Opet brkaš pojmove! Kod mene nema frustracija, samo veselje što svet ide na pravu stranu i što većina naroda nije pod uticajem naftnog kartela. Ti, vidim, pogotovo iz prethodne poruke, ne osećaš se baš najbolje. Ne brini. Neće još predugo. Sa fosilcima će nestati i tvoje glavobolje, samo su privremene.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
@OnDE: Baterije traju koliko i fosilci, voze bolje a nema troškova održavanja. Drugo, kao što ne moraš zameniti ceo motor kada samo jedan deo dotraje, ne moraš ni celu bateriju. Treće, cena baterija je u stalnom padu. Ne umišljaj svoje probleme sa čestim reketiranjem na električne. Nisu primenljivi.
Podelite komentar
Roki
Elektricni ne mjenjas taktiku lazima neces nista napravit osim stvorit jos veci revolt iako ljudi sve znaju ...A ovaj tekst ispod jasno sve objesnjava , eto nisam ja opet u brojkama al je netko drugi i hvala mu , al ti samo odmahnes rukom i nastavis lagat ...
Podelite komentar
Pusti snovi.
Ukratko, uskocili smo u novi svetski poredak. Nafta nestaje nepovratno, a nema alternative istoj. Fantazije elektro vozila, ne piju vodu uopste. Da imamo tehnologiju iz filmova naucne fantastike, ok sve bi bilo u redu. Ovako nema nista, a da dobijemo nesto, trebamo saradjivati.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Pusti snovi.
Ko ne gleda ne može ni da vidi.
Podelite komentar
🫣
Recimo da imate 16.5 km do posla i toliko s posla do kuće, tj. da dnevno s automobilom napravite 33 km. Električni automobil otprilike troši 18 kWh na 100 km (dok ga ne trebate grijati). To znači da za 33 km potroši 6 kWh. E to vam je prosječna dnevna potrošnja kućanstva u RH. Pretpostaviti ćemo da u Hrvatskoj ima jednak broj automobila kao i kućanstava, a to onda znači da kada bi 2035 svi automobili s unutarnjim sagorijevanjem bili zamijenjeni električnim mi bismo trebali poduplati proizvodnju struje. Odmah da naglasim sada je prijedlog da se od tada u EU ne dozvoli prodaja novih automobila s unutarnjim sagorijevanjem. Ali stare ćete moći kupovati i voziti. Ali kada svi automobili koji se voze u RH budu zamijenjeni električnima trebati ćemo duplo više struje nego godine gospodnje 2022e (ako bude zanemariv broj vozila na vodik ili neko drugo gorivo). Znate li da Krško proizvodi samo 14 % domaćih potreba za strujom. To onda znači da bi trebali izgraditi još 7 nuklearki. Znate li da se nuklearke, skupa sa potrebnim dozvolama grade desetak godina? Mi još nemamo niti lokacije za tih 7 nuklearki, a da ih sutra počnemo graditi taman bi do 2035 bile gotove. Ne da nemamo lokacije nego nitko i ne piše da nam treba toliko energije za električna vozila. Osim proizvodnje treba i distribuciju srediti. Ako živite oko centra Zagreba onda ste prošlo ljeto mogli iskusiti nestanke struje kada ljudi dođu s posla i popale klima uređaje. Znači već sada je distribucija nedostatna, a kakva će biti kada bi trebala duplo više struje dopremiti do domova. Znači treba poduplati kapacitete elektrodistribucijske mreže. Pričaju li stručnjaci koliki je to poduhvat i koliko će to koštati? Ako se krene u to, odmah kupujte dionice Končara jer imati će popunjene kapacitete za proizvodnju transformatora narednih 10 godina. Znate li da mi još uvijek nismo elektrificirali prugu Zagreb-Split? A to je zanemariv izdatak u odnosu na poduplavanje kapaciteta postojeće mreže u cijeloj RH. A kako će se kretati cijena struje ako je nema dovoljno? Pa valjda će rasti, ali to znači da će rasti i cijena za kućanstva. Znači rasti će i onima koji ne voze električne automobile. Ako cijela EU ima takvih sličnih problema (izuzev Francuske) zašto je onda baš EK prva donijela tu zabranu? Takvu zabranu nemaju ni SAD ni Kina ni Indija? Puno je suludih stvari u toj odluci. Pokušavam naći neku logiku iza toga i jedino mi sljedeća, za koju se trebam vratiti u prošlost, pada na pamet. Europa je lider u proizvodnji automobila. Američka automobilska industrija je propadala, pa tako i ona u Detroitu. S obzirom na veliki postotak radnika koji su ostali bez posla Detroit je postao pust grad, ali sa ogromnom infrastrukturom za proizvodnju automobila koja nije iskorištena. Međutim, Europa je daleko ispred Amerike što se tiče proizvodnje konvencionalnih vozila. Onda u priču ulazi Musk i milijarde poticaja i od države i od duboke države (možda je bolji naziv Duboki Svijet, jer sada on vuče konce cijelog svijeta) kako bi on oživio te resurse. Smislili su proizvodnju električnih automobila. Ali zašto lider u proizvodnji vozila, Europa nije krenula proizvoditi električna vozila? Pa zato što takva vozila i tada a i sada još uvijek zaostaju za klasičnima i vjerojatno će još dugo vremena zaostajati (možda ih nikada niti neće dostići). To se prvenstveno odnosi na sistem pohrane energije. Sistem pohrane električne energije je još uvijek jako skup. Hoće li sa godinama on pojeftiniti? Ja mislim da u dogledno vrijeme neće. Iako tehnologija svake godine napreduje pa ista količina sirovina omogućava veći kapacitet baterija, taj napredak je samo nekoliko postotaka godišnje. S druge strane ako bi do 2035 svi prodani automobili u EU trebali biti električni to znači da će se njihov broj u EU otprilike svake godine trebati poduplati. E to je ogromno povećanje broja automobila, koje treba pratiti i povećanje proizvodnje sirovina potrebnih za sisteme pohrane energije. Budući da su ti resursi ograničeni i da će ih trebati kopati na sve većim dubinama njihova cijena će se povećati. Znači do 2035. cijena pohrane električne energije tj. cijena električnih automobila se neće smanjiti, tj. biti će skuplji od automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Pa zašto bi ih onda stanovnici EU kupovali? Pa nije baš da žele pa ih eto siluju zabranama vožnje po gradovima. A osim toga daju subvencije, tj. oni daju inflaciju jer te subvencije svi mi plaćamo kroz inflaciju. Ali onda se postavlja pitanje zašto čelnici EU daju subvencije za Američke i Kineske proizvode (i Kinezi u zadnje vrijeme proizvode dosta električnih vozila)? Osim toga glavni hit ovih godina su i solarne elektrane za koje isto EU daje subvencije/inflaciju a koje se najvećim dijelom proizvode u Kini? Zašto EU subvencionira Kineske proizvode? Postavlja se pitanje jesu li zelene politike napravljene kako bi srozale standard EU? Znate li da je Tesla, kompanija koja proizvodi električne automobile na burzi vrjednija nego bilo koja druga automobilska kompanija a nije ni među prvih 15 tvrtki po broju proizvedenih automobila? Kako to da je Tesla „vrjednija“ od recimo VW koncerna koji proizvede skoro deset puta više automobila ili od Toyote koja proizvede 9 puta više automobila? Pa dio je sigurno PR, hype ili marketing, jer sada je moderno imati električno vozila, a zaostalo je imati automobil s motorom s unutarnjim sagorijevanjem. Ali osim toga ima i još nešto. Jeste li čuli za CO2 tokene? Znate li da je 2021. Tesla prodala CO2 tokene Europskim proizvođačima automobila za 1.5 milijardu dolara. (Link) Pitate se što je to? E to je porez na maglu. Znači neki ljudi su se dogovorili da će naplaćivati „penale“ tvrtkama koje proizvode CO2, ili rade proizvode koji proizvode CO2. S obzirom da Tesla uopće ne proizvodi klasična vozila onda oni svoje CO2 tokene prodaju kompanijama koje proizvode vozila s unutarnjim sagorijevanjem. Mogli bi se pitati, ako su već odlučili destimulirati CO2, zašto uopće Tesla dobiva te tokene tj. zašto taj sustav nije osmišljen kao klasični porez. Ako proizvodiš vozila s unutarnjim sagorijevanjem platiš porez državi, ako ne proizvodiš ne platiš porez. Ali od toga Tesla ne bi imala zaradu. Ako imaš nekakvu fiktivnu/netočnu računicu pomoću koje ti računaš koliko će prodano vozilo smanjiti emisiju CO2 u odnosu na klasično vozilo, te na konto toga daješ CO2 tokene Tesli, ona može takve tokene prodavati Europskim proizvođačima, koje „proizvode“ CO2, i zarađivati na njima. Što više Tesla električnih vozila proda to će više tokena uvaliti Europskim proizvođačima. Na taj način električna vozila poskupljuju cijenu prodaje klasičnih vozila ali unatoč tome i unatoč subvencijama koje se dijele za električna vozila takva vozila su još uvijek skuplja od klasičnih. Pa zašto se to sve radi? Zašto Europa subvencionira proizvode koji se proizvode u SAD-u i Kini, zašto poskupljuje i automobile, a i struju preko CO2 tokena? Zašto je s Američkom kompanijom dogovorila kupnju 10 doza COVID cjepiva za svakog stanovnika? Zašto zabranjuje kupnju neelektričnih automobila nakon 2035, a to ne rade ni SAD ni Kina? Pa logično bi bilo da SAD i Kina zabrane prodaju neelektričnih automobila, jer tu ne mogu konkurirati Europskoj i Japanskoj konkurenciji, a ne da to napravi Europa koja nema premca u proizvodnji tih vozila. Sve je izokrenuto. Meni to jedino ima smisla ako je Duboki Svijet instalirao svoje poslušnike i u EK i u države članice koje će provoditi politiku osiromašenja građana EU. Ako vi imate koje drugačije logično objašnjenje slobodno pišite. Prije nego počnete pisati da sam petrofil ili naftofil napomenuo bi da ja cijeli svoj život prometujem biciklom i da sam prvi protiv zagađenja kojeg automobili naprave. Recimo ljudi uopće ne razumiju koliko je Zagreb zagađen jer su ljudska osjetila dizajnirana tako da osjete razliku koncentracija. S obzirom da je Zagreb konstantno zagađen to ljudi ne osjete, ali recimo popnite se biciklom na Sljeme i onda ćete osjetiti svaki automobil koji prođe pored vas koliko je zasmrdio zrak, tj. koliko je promijenio koncentraciju koja je bila prije njegovog prolaska. U Zagreb su tako velike koncentracije da doprinos koncentraciji tog automobila koji prolazi pored vas niti ne osjetite. Isto tako moram reći da sam protiv CO2 poreza/tokena jer mislim da je to prevara. Prevara je povezivati ljudski proizvedeni CO2 sa povećanjem temperature Zemlje, a to je upravo osnova na kojoj se uvodi CO2 porez. I to je ključna točka za shvatiti, jer sve ove zelene politike uzimaju zdravo za gotovo da CO2 proizveden od ljudi povećava temperaturu Zemlje. Znanost ne podupire tu tezu, ali jednako kao i u slučaju COVID-a oni znanstvenici koji to tvrde su ušutkani, cenzurirani, a onima koji podupiru tu tezu se plaćaju putovanja na konferencije, daju projekti, prihvaćaju radovi u časopisima, itd… Mito jednako kao i ono koje su davale farmaceutske kompanije za promociju COVID narativa, samo se drugačije zove. Usput budi rečeno, zašto su školarci u ovo vrijeme prošle godine nosili maske po školama, imali online nastavu, a ove godine nemaju. Procijepljenost školaraca je manja od 3 %, znači nije promjena nastala zbog cjepiva. Zbog čega je ove godine drugačije? P.S. Osim što su električna vozila skuplja, iako se za njih dijele subvencije i povećava cijena onih vozila koja izgaraju „CO2“ ta vozila će biti još skuplja kako se njihov udio na tržištu povećava. U cijeni goriva trošarine čine oko 50 % cijene. Ako nema potrošača goriva nema ni tih para. Kako se povećava udio električnih vozila država će morati odnekud namaknuti te novce pa ili će to biti neki porez na električna vozila ili će u cijenu struje ugraditi trošarine koje su prije bile u cijeni goriva. Pa će tako struja poskupjeti i onima koji nemaju električni automobil. Tako da je točno što su iz BMWa rekli da će električne automobile moći imati samo bogati i da to BMW-u nije problem jer BMW kupuju bogati. (Link) Kada tako nešto kažu oni kojima to ide u korist očito je stanje alarmantno. A mainstream mediji prenose samo hvalospjeve o električnim automobilima. A nedavno su tako prenosili hvalospjeve lockdownima, cjepivima, testiranjima, a sa ratom u Ukrajini je to sve nestalo. Kao što su i migranti kojima su plašili prije „plandmije“ nestali kada je došla „plandemija“. Sada vas plaše sa CO2. Nećete imati ništa i biti ćete sretni.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@🫣
Iako ne postoji fosilac čija vožnja može da priđe električnim, da kažemo da je potrošnja nekog ekvivalenta 8 L na 100km, često i više. za 33 km bi ti trebalo minimalno 2,64 L goriva. U svakom litru je 8,9 kWh energije a potroši se minimalno dodatnih oko 3 kWh da to gorivo dođe od bušotine do tebe. To dođe na oko 12 kWh po litru. Za 2,64 litra to je 31,68 kWh odnosno 5,28 puta više od tvog električnog proračuna. Iz toga zaključujemo da bi fosilac svaki dan potrošio energije kao jedno celo domaćinstvo za celu radnu nedelju (sedmicu). Dalje tvoj tekst nisam čitao, nema vajde ako ti ni polazne pretpostavke nisu tačne.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@🫣
Evo ti sada malo dalje. Vidiš, taj tvoj električni primer je upotrebljava 6 kWh dnevno a samo da se napravi i tebi dostavi gorivo za jednako dugu vožnju treba oko 8 kWh. Podsećam, ti nije energija u samo gorivu već ona utrošena da to gorivo stigne do tebe. Samo za to se potroši više nego dnevna potrošnja tvog primera domaćinstva. Umesto da oni tebi dostavljaju gorivo da se ti maltretiraš lošom vožnjom, tu energiju preusmeri na bolja, električna vozila. Ugasi rafinerije i pumpe, svejedno su štetne. I opa! Imaš višak energije, ne manjak. Sve što je potrebno je da pogasiš nepotrebne budalaštine.
Podelite komentar
Zeljko
@🫣
Sve tacno,svaka cast za komentar.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@🫣
@Zeljko: ne brkaj ono šti naftaši priželjkuju da narod misli da je tačno sa istinom.
Podelite komentar
Gordi👧🏻
@🫣
Svaka cast za tekst … sve ste upravu … 👏🏻👏🏻👏🏻
Podelite komentar
Deda73
Kad sva ta tehnologija pukne vratice se golf 2 dizel, istorija se ponavlja.
Podelite komentar
Realista
@Deda73
Polako puca jer struje fali a mnogi će se vratiti na termo elektrane.
Podelite komentar