Većina vozača još uvek zbunjena oko samovozećih automobila
Studija američkog Indeksa poverenja u mobilnost (MCI) J.D. Powera za 2022. otkrila je da 65 posto potrošača ne može da tačno definiše potpuno automatizovana vozila koja se sama voze, a 56 posto njih klasifikuje trenutne tehnologije za pomoć vozaču kao sisteme za samostalnu vožnju, navodi Jutarnji.hr.
Studija koju su sproveli J.D. Power, Partners for Automated Vehicle Education (PAVE) i MIT Advanced Vehicle Technology (AVT) Consortium je takođe otkrila da svi potrošači koriste izraze potpomognuta vožnja, pomoć vozaču i poluautonomna kada opisuju nivo 2 i nivo 3 tehnologije.
"Naša poruka je ostala dosledna", rekla je Lisa Boor, viša menadžerka za uporednu analizu automobila i razvoj mobilnosti u J.D. Poweru. "Učesnici u industriji moraju da sarađuju da bi obezbedili jasne i dosledne poruke, a korišćenje terminologije usmerene potrošačima je deo toga. Razumevanje reči i fraza koje odjekuju kod potrošača može pomoći u upravljanju pogrešnim predrasudama i poboljšati potrošačevo razumevanje AV-a, što je zajednički cilj".
Spremnost potrošača za samovozeća vozila je ocenjena s 39 na lestvici od 100 bodova, što predstavlja pad od tri boda u odnosu na 2021. Studija je otkrila da potrošači imaju posebno nizak nivo udobnosti vožnje u potpuno automatizovanom, samovozećem vozilu i koristeći potpuno automatizovani, samovozeći javni prevoz.
Uz to, 55 posto ispitanika je reklo da bi bilo spremno da završi obuku za bezbedno upravljanje autonomnim vozilom. 87 posto onih koji kažu da znaju "puno" o autonomnim vozilima reklo je da su spremni da završe obuku za upravljanje njima. 26 posto kaže da koriste karakteristike aktivne pomoći u vožnji, a od njih 41 posto kaže da su trenutni sistemi maksimalni nivo automatizacije koju im je prijatno koristiti.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.