Volkswagen ukida još jedan model

 ≫ 

Komentari

  • Zoka

    22. septembar 2022 | 22:10

    El.vozac nije tebi lako....!!! Sto ne uzmes neku terapiju?

  • Roki

    18. septembar 2022 | 11:51

    Smesan si , ti ne dozvoljavas ? Zar stvarno mislis da mozes dozvolit ili ne dozvolit nekom nesto ? Stvarno si naivniji nego sto sam mislio !

    • 18. septembar 2022 | 14:39

      Elektro-vozač

      @Roki

      Naravno da mogu, Ne mogu da sprečim pisanje budalaština ali apsolutno mogu da ukažem na to da jesu budalaštine. Efekat je dovoljan, samo zadrti ostaju zadrti.

  • Roki

    17. septembar 2022 | 23:05

    Elektricni uzalut romani nisi odgovorio na pitanja pa cak ni lazima !

    • 17. septembar 2022 | 23:47

      Elektro-vozač

      @Roki

      Kukanje neće promeniti istinu. Sve sam ti odgovorio više puta, to što ti to ne shvataš je zasebna stvar kojom se ja neću baviti.

    • 18. septembar 2022 | 02:20

      Elektro-vozač

      @Roki

      Rasčistiću jednu stvar, radi ostalih. Ne nudim ja nikakva rešenja koja već nisu ponuđena, prosto ne dozvoljavam zadrtima da navlače šalove preko očiju ostalih. Roki stalno meša teze, bilo namerno ili zato što bolje ne može. Sadašnja kriza je gotovo u potpunosti politička a političari su sposobni da upropaste ono što svi svetski naučnici i inženjeri zajedno mogu da postignu. U ovom slučaju zadrti umišljaju da su električna kola problem u energetskoj krizi a, zapravo, bi nam bilo potrebno daleko manje energije ukupno kada bi se otarasili fosilaca. Na brojke sam ukazao. Ironija je to da (skoro) ceo svet sem par zadrtih to shvata. Ne razmišljaju da pale tamo neke stare rafinerije već planiraju da ih gase. Električnu energiju mogu da naprave i možda će uključivati stare elektrane jer je električna energija univerzalno upotrebljiva. Na fosilna goriva može otprilike da se greje i jedva da se ide (~20% efikasnost + loš doživljaj u odnosu na EV). Na struju može (skoro) sve. Gorivo prerwdujemo samo iz odgovarajućih sirovina, sve ostalo je neefikasno. Struju možemo napraviti na milion načina, u domaćoj radinosti, pa i upotrebom fosilnih goriva. Naravno, neprestano smešno je da bi EV potrošio manje goriva od fosilca uz bolju vožnju, čak i da mora da se puni strujom iz generatora na isto to gorivo. Zbog toga sve više ljudi shvata da su fosilci ništa drugo do pokretni otpad.

  • Roki

    17. septembar 2022 | 23:03

    Elektricni tvoj delirij u romanima ne pomaze , toje lazi ostaju neovisno o gluparijama sto pises !

  • Roki

    17. septembar 2022 | 18:01

    Nije ni približno smesno koliko si ti smesan, pa kako je moguce da ti imaš rešenja za tako ozbiljan problem a svetski znanstvenici nemaju? Ako je tako lako zašto na svetu ima cetristotinjak nuklearnih reaktora koji osim struje proizvode nuklearni otpad koji je svakako opasniji od sagorijevanja fosilnih goriva i ne računajući mogućnost cernobilskog epiloga??? A ti kažeš da je tako lako napravit struju, Italija je u panici svemu skače cena jer nema Ruskog jeftinog plina i tako je gotovo u celoj eu a ti kažeš da je tako lako napravit struju? Da su sad sva auta električna ne daj bože svet bi bio u golemom problemu! Samo eto ti si toliko licemjeran da forsiras svoju glupost u nedogled i slobodno nastavi, svako normalan uviđa da je ovako kako danas srvari stoje elektrifikacija neodrživa, nemoguća!!!

    • 17. septembar 2022 | 19:44

      Elektro-vozač

      @Roki

      Evo sirovih podataka za one koji koriste mozak. Samo za preradu sirove nafte koristi se oko 3 kWh električne i još oko 3 kWh drugog vida energije po galonu proizvedenog goriva za fosilne motore. To izađe na 1,32 kWh po litru ukupno. Sa tim najbrojniji električni auto na svetu može lako da pređe 8,9 km. To uključuje samo energiju za preradu. Ne uključuje crpljenje, prevoz sirove nafte, razna skladištenja, prevoz gotovog goriva, energiju upotrebljenu na prodajnim mestima. Ne uključuje ni energiju u samom gorivu niti silnu energiju za proizvodnju delova i tečnosti i usluge za tzv. "redovno održavanje" fosilaca. To je posebna priča. Kada taj jedan jedini litar dođe u rezervoar nekog fosilca koji neki pokušavaju da uporede sa ovim električnim on sa tim jednim litrom pređe između 7 i 12 km zavisno od vožnje - slično. Prema sopstvenom izveštau NIS-a za 2021. godinu preradili su između 3,945 i 4,031 miliona tona sirove nafte. Prema prosečnim podacima datim na početku, za preradu su potrošili 2,4 do 2,5 TWh (teravat sati) energije, što je 4-5 puta godišnje proizvodnje HE Đerdap. Sa tom energijom pomenuti EV bi mogao da pređe preko 16 milijardi km ili do oko 46 km za svaki radni dan po jednoj porodici sa decom u Srbiji (1½ miliona porodica, 47 radnih nedelja po pet dana). Drugačije raspodele računajte sami. Ovo je samo NIS. Ništa drugo. A što se tiče Černobila, slažem se da ne valja. Isto tako ne valja što smo ogluglali na silne izlive raznih fosilnih goriva iz raznih tankera, cevi, benzinskih pumpi, crpnih postrojenja i slično. Ne valja ni to što rafinerije sirove nafte konstantno zagađuju čak i kada je "sve uredu".

    • 17. septembar 2022 | 21:58

      Elektro-vozač

      @Roki

      Ajmo dalje.. u ciklusu fosilnih goriva se pre upotrebe u vozilima u proseku emituje ekvivalent (dodatnih) 25-43% CO2 onoga što samo gorivo napravi sagorevanjem u fosilnim vozilima. Non stop. U proseku svake godine ima po 1 značajan izliv sada, ranije. Po javnim podacima asocijacije vlasnika tankera, 2021. je samo iz tankera izliveno oko 10.000 tona nafte - deset miliona kilograma. Samo iz tankera. Zasebno treba računati ostale izlive (bušotine, naftovodi, kopneni prevoz, na benzinskim pumpama). Inače, zemljište kod benzinskih pumpi se u svetu smatra toksičnim i zahteva sanaciju - izlivi jesu mali ali su praktično kontinualni, setite se samo "masnih fleka" na površini i razmislite odakle one dolaze. Naravno, ja grešim i sve je to zdravo, ljudi zbog toga hrle da žive u pančevačkoj "banji", recimo, a ako ne tamo onda pored najprometnijih ulica.

    • 17. septembar 2022 | 22:34

      Elektro-vozač

      @Roki

      Načini da dobijemo električnu energiju, bez nekog reda: turbinama (hidroelektrane na rekama, energija talasa, vetrenjače), termodinamiče (termoelektrane = parne mašine, nuklearne su praktično vrsta termoelektrana), generatori sa unutrašnjim sagorevanjem, solarne ćelije, hemijski procesi. Nisu svi jednako ni dobri ni loši, ni nezgodni ni jednostavni ali većinu može svako lično da ima ili napravi. Primer: statistike kažu da je 20-25% urbane površine pod krovovima. Nađoh neke podatke da u Srbiji ima oko 20.000 (km)² urbane površine što bi značilo oko 4.000 do 5.000 (km)² krovova. Pri konzervativnih 174 kWh/godišnje po m² ćelija to je kapacitet od preko 780 TWh. To je dovoljno energije za preko 1500 km vožnje svakog dana u godini (365+) po glavi stanovnika uključujući i decu (računam 8,7 miliona). Drugim rečima: više nego dovoljno, ne moraju svi da budu pod ćelijama. Našao sam da je u Srbiji 1 m² panela oko €40, oko pola nečijeg rezervoara goriva za očajnu vožnju. Zamislite korist na godišnjem nivou! Brojke možda nisu najtačnije ali su dovoljno indikativne. Ako vi imate bolje, javite se.

  • Realista

    16. septembar 2022 | 08:28

    Prosta matematika kaže saberite sva vozila recimo u Srbiji i njihove KW, e toliko bi trebalo dodatne el.energije da se proizvodi za njihovo punjenje a da ne pričam o infrastrukturi za punjače.

    • 16. septembar 2022 | 13:26

      Elektro-vozač

      @Realista

      Mnogo manje nego što misliš kada ukineš pumpe za gorivo, rafinerije, nepotrebne servise za redovno reketiranje fosilaca i sličnu ubuduće nepotrebnu infrastrukturu. Na svetsmom nivou to je sasvim dovoljno energije da svi automobili budi električni, mada je ta energija "raspoređena" drugačije nego što će biti potrebno pa je svejedno nešto potrebno uraditi. Ne mogu tačno reći za Srbiju. Naravno, struju je vrlo lako napraviti na mali milion načina pa i u sopstvenoj režiji tako da se i to lako rešava.. Zamislite koliko je nezgodno napravi benzin, naftu ili plin. Smešno je koliko je žalosno.

  • Bhm

    15. septembar 2022 | 17:12

    Arteon je odlican ali preskup automobil i ne čudi što se tako brzo gasi.Bude li se ugasio i Golf,fabrika WV moze slobodno da se zakatanči...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA