NORVEŠKA je svjetski rekorder po pitanju elektrifikacije voznog parka, ali i ondje ima problema.
Za najnovije probleme krivi su navodno Teslini automobili za koje grupa vlasnika automobila iz Norveške tvrdi da su kvarljivi i da imaju brojne probleme. A kako bi se njihov glas čuo, odlučili su se na radikalan potez i pokrenuli štrajk glađu. Ovako rigoroznom metodom žele skrenuti pozornost na probleme koje svakodnevno doživljavaju u svojim automobilima. Prema njihovim tvrdnjama, Teslini automobili imaju brojne probleme, koji idu od loše kvalitete izrade, poput klimavog sjedala, pa sve do slučajeva kada se automobil ne može pokrenuti. Njihov krajnji cilj je da Elon Musk čuje za njih. Sigurni su da će reagirati na njihove molbe i pomoći im. Dosadašnje iskustvo je da cijeli proces servisa traje predugo, a nerijetko im se kvarovi ne uklone u potpunosti.A sve to je bitno jer govorimo o nemalom tržištu i zemlji s najvećim brojem Teslinih automobila po stanovniku na svijetu. U svakom slučaju, radi se o negativnoj reklami, ne samo na norveškom nego i na europskom tržištu, gdje su upravo Teslini modeli najprodavaniji u konkurenciji električnih automobila. U nastavku slijedi i popis najčešćih problema s kojima se ova grupa vlasnika susreće na Teslama:
automobil se neće "upaliti“ kada je hladno,
automobil se neće "upaliti“ kada je vruće,
ručke na vratima se ne otvaraju kada je hladno,
intenzivna škripa,
"mjehurići" u sjedalima,
labavo prednje sjedalo,
poklopac prtljažnika napunjen kišnicom,
autopilot ne radi ispravno,
prespora internet veza,
neispravnost brisača vjetrobrana,
automobil škripi pri prelasku neravnina,
labave dekorativne lajsne,
vrata seu nekim slučajevima se otvaraju sama od sebe,
računalo na vozilu ne radi,
žuti pojas na ekranu,
prozori se ne zatvaraju u potpunosti,
sustavi se sami ponovo pokreću,
problemi sa smanjenjem snage punjenja baterije,
problemi s korozijom na novim automobilima (posebno na Modelu 3),
loša kvaliteta boje - potrebno lakiranje,
problemi s klima uređajem,
kraće trajanje baterije nego što tvrdi Tesla.
Elon Musk i Tesla se nisu očitovali.
Naravno da ima problema sa svakom tehnologijom, ali ih ima manje nego sa otpadnom, fosilnom. Od kada je sveta ljudska očekivanja od novih tehnologija su veća nego od starih i tako treba i da ostane. Drugo, pogledajte koji su tu problemi koji su zapravo vezani za pogon a nije u pitanju nerazumevanje. Ne kažem ja da je 98% zadovoljnih već više nezavisnih anketa. Apsolutno prvi put čujem da se neko žali na bilo kakvo "paljenje". Više sam takvih problema imao samo ja sa fosilcima nego što sam čuo ukupno da ih je bilo u svetu sa električnim. Ručke se ne otvaraju kada su zaleđene? Isto kao na bilo kojim kolima. Problemi sa autopilotom? Nema veze sa pogonom, samo sa neownovanim očekivanjima. Brisači? Ne, nisu savršeno inteligentni da se sami baš uvek uključe. Smanjenje brzine punjenja? Ne, punjenje nije uvek jednako brzo. To je normalno i nije problem, stvar je fizike. Trajanje baterije? Domet je i veći nego što tvrdi Tesla ali zavisi od vožnje. Neke ostale agencije daju nerealne brojeve. Žustra vožnja košta više energije kao oni fosilcima koji, jadni, ceo rezervoar mogu potrošiti za manje od sat vožnje na taj način. Koliko su se nategli da nađu probleme ne bi me čudilo da ima neku antipropagandnu pozadinu - ispostavlja se i da imaju - advokatska firma ovim traži misterije.
Elektricni opet lazes , koji to ljudi zele skupo elektricno,neprakticno,opasno smece ? Sudeci po minusima i komentarima nebi se reklo da si u pravu bas suprotno ...
98% upućenih. Minusi odražavaju vas istinom povređenu nekolicinu. Pluseve ne očekujem uopšte jer razumem da među čitaocima većina neutralna i nedovoljno upoznata sa stvarima zbog geopolitičkie i ekonomske realnosti - dobrih poslovnih električnih još nema dovoljno a ima i previše bučnih raznih "Rokija" koji su se našli u nezavidnoj situaciji pa na sav glas ubeđuju svet da ono što ceo svet i nauka vidi kao napredak zapravo nije dobro. Električne ne mogu da naprave još koliko se prodaju, već ih većina (>50%) želi u Evropi, u nekim državama već predstavljaju većinu prodaje ili apsolutnu većinu. Pumpe za gorivo nestaju. Ljudi se aktivno žale i brane od onoga što tvrdokorni zadrti lažu sebe i ostale da je dobro - razno prdenje i loša vožnja. Dakle, ne pita se samo Roki i par pajtosa.
Elektricni lazove , twingo na struju kosta 25 hiljada evra , za te pare mozes kupit auto , a struja svakim danom sve skuplja ! Ti sebi kupi bicikl pa prikaci dinamo i pravi sam struju kad ti nije problem ! O tome sta je lepse i bolje vozit ne treba raspravljat da imas jedan gram mozga shvatio bi !!!
Ko ne plati na mostu plati na ćupriji. Struja ma koliko da poskupi biće jeftinije voziti na struju nego na bilo koje gorivo. Zašto? Zato što, ako baš dođe do toga (a neće nikada), od goriva mogu da napravim struju i da vozim bolje i više nego da isto to gorivo natočim u bilo koji fosilni šklopocijaner jer su blago očajne efikasnosti. Naveo sam sve podatke više puta ranije, neću opet - naučie da nađete stvari umesto što ste se zaglibili u prošlosti. Drugo, ja pričam o kolima a ne o minijaturama ili otpadnoj tehnologiji koja je završila karijeru u prošlom veku. O tome da 98% ljudi koji probaju i jedno i drugo kažu da nikada ne žele više da se vrate na fosilce ne vredi raspravljati. Mazohisti će, naravno, uvek postojati.
Evo još jedna stvar za razmišljanje (za one sa uključenim mozgom): €25.000 je dovoljno (po cenama pre krize) za možda oko 200.000 km prosečnim fosilcem u dobrom stanju (gorivo + ulje + kočnice + slično "redovno" reketiranje). To je bez plaćanja samih kola i traje do 10 godina za neku normalnu prosečnu vožnju (ne računamo pritiskače parkinga, to nisu vozila već eksponati). Sa električnim isto to košta bar €15.000 manje sa sve štednjom za zamenu baterije po sadašnjim cenama. Jel' toliko traje automobil? Naravno da ne. Automobili traju bar 2½ puta više. To je €37.500 razlike računajući tu i zamenu baterije. Ako računate da na 500.000 km auto bilo koje vrste više nema vrednost i ide na otpad onda ne mora da se štedi za novu bateriju - to je dodatnih €20.000 uštede ili €57.500 ukupno. Ili kupite novu bateriju i vozite milion km ukupno. Sa fosilcima bi ne samo platili daleko više već i pocrkali od mučne vožnje. Šta to znači? Pa znači da €37.500 električni košta koliko i poklonjeni fosilac od koga ide daleko bolje.
Cene struje idu u nebesa nemci italijani ne znaju kako nadomestit ruski plin a elektricni baljezga o tome da je struju lako i jeftino proizvest i da je moze svatko napravit . Roki dobro si reko ovaj samo laze .
Elektricni nemoj bre da lazes , vise niko i ne cita sta pises samo lupi minus i ide dalje .... Nebitan si i sto god ti pisao nece promenit cinjenicu da smaras i lazes !!!
Da li znaš koliko se zagađenja napravi samo da se jedan litar goriva dovede do rezervoara fosilca (bez vožnje istog)? Više nego što ceo električni ekosistem zagadi da električno vozilo pređe put koliko bi fosilac prešao sa tim jednim litrom. E sad, na to dodaj samu vožnju tog fosilca, dosadno česte "redovne" zamene otpadnih delova, neplanirane izlive crpnih stanica, tankera, naftovoda, pumpi. Tu je i zagađenje budalaštinama da je otpadna industrija zapravo dobra jer im je potreban vas novac.
Skoro da si u pravu ali nas elektrovozac nikako da procita nesto drugo sem mikijevog zabavnika i naucne fantastike ili bar da poseti ETF i Gradjevinski faks u istoj su zgradi da objasne kako se prave baterije i kako se ruda vadi koliko se energije trosi itd. Ali za njega nade nema kao sto za neke bolesti jednostavno leka nema. Neznanje se resava ucenjem i citanjem ili bar pitas ndkoga ko nesto zna ali glupost se nikako ne leci samo ispoljava.
@Crni: Ti si građevinac? To što su u istoj zgradi ne znači da se isto uči. Drugo, učenje nije prestalo prošlog veka, uvek ima nešto novo i nešto više, potrebna je samo volja da se gleda. Ja sa učenjem nikada nisam prestao. Jeste, proizvodnja baterije jeste prljava rabota po starom procesu Ajde što ima novih ali i po tom, kada.ae sve sabere, električni automobili zagađuju daleko manje tokom životnog veka nego fosilci, čak i u najgorem slučaju. To što fosilni kartel i zavisnici iz petnih žila ukazuje na zagađenje električnog ekosistema ne znači da normalan svet treba da žmuri na njihova i fokusira se samo na delić njihovog zločina protiv prirode. Izveštaji nezavisnih naučnika postoje. Što se tiče zagađenja CO2 samo fosilna kola to nadomeste za 1-2 godine prosečne vožnje. Što tiče zagađenja ostalom hemijom samo se treba setiti izliva na sve strane, a ima još puno toga drugog. Tu je i zagađenje bukom a i zabluđivanje fosilaca, što se iz priloženog da videti.
Odahnuće jer će znati da je to samo zbog toga što tada više neće više biti značajnog broja SUS motora. Prouči ti to malo bolje umesto što čitaš ili širiš naftašku propagandu. Kako vreme ide sve je više nezavisnih studija koje samo oktrivaju sve više ekološkh prednosti električnog pogona. Pritom je sve to samo bonus. Električna vozila su prosto bolja, ne samo čistija.
🙄
NORVEŠKA je svjetski rekorder po pitanju elektrifikacije voznog parka, ali i ondje ima problema. Za najnovije probleme krivi su navodno Teslini automobili za koje grupa vlasnika automobila iz Norveške tvrdi da su kvarljivi i da imaju brojne probleme. A kako bi se njihov glas čuo, odlučili su se na radikalan potez i pokrenuli štrajk glađu. Ovako rigoroznom metodom žele skrenuti pozornost na probleme koje svakodnevno doživljavaju u svojim automobilima. Prema njihovim tvrdnjama, Teslini automobili imaju brojne probleme, koji idu od loše kvalitete izrade, poput klimavog sjedala, pa sve do slučajeva kada se automobil ne može pokrenuti. Njihov krajnji cilj je da Elon Musk čuje za njih. Sigurni su da će reagirati na njihove molbe i pomoći im. Dosadašnje iskustvo je da cijeli proces servisa traje predugo, a nerijetko im se kvarovi ne uklone u potpunosti.A sve to je bitno jer govorimo o nemalom tržištu i zemlji s najvećim brojem Teslinih automobila po stanovniku na svijetu. U svakom slučaju, radi se o negativnoj reklami, ne samo na norveškom nego i na europskom tržištu, gdje su upravo Teslini modeli najprodavaniji u konkurenciji električnih automobila. U nastavku slijedi i popis najčešćih problema s kojima se ova grupa vlasnika susreće na Teslama: automobil se neće "upaliti“ kada je hladno, automobil se neće "upaliti“ kada je vruće, ručke na vratima se ne otvaraju kada je hladno, intenzivna škripa, "mjehurići" u sjedalima, labavo prednje sjedalo, poklopac prtljažnika napunjen kišnicom, autopilot ne radi ispravno, prespora internet veza, neispravnost brisača vjetrobrana, automobil škripi pri prelasku neravnina, labave dekorativne lajsne, vrata seu nekim slučajevima se otvaraju sama od sebe, računalo na vozilu ne radi, žuti pojas na ekranu, prozori se ne zatvaraju u potpunosti, sustavi se sami ponovo pokreću, problemi sa smanjenjem snage punjenja baterije, problemi s korozijom na novim automobilima (posebno na Modelu 3), loša kvaliteta boje - potrebno lakiranje, problemi s klima uređajem, kraće trajanje baterije nego što tvrdi Tesla. Elon Musk i Tesla se nisu očitovali.
Podelite komentar
Roki
@🙄
Jel moguce , elektro vozac kaze da u 98% vlasnika zadovoljni , vidim kako su zadovoljni... Al tako je to kad se pravis pametan a imas para!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@🙄
Naravno da ima problema sa svakom tehnologijom, ali ih ima manje nego sa otpadnom, fosilnom. Od kada je sveta ljudska očekivanja od novih tehnologija su veća nego od starih i tako treba i da ostane. Drugo, pogledajte koji su tu problemi koji su zapravo vezani za pogon a nije u pitanju nerazumevanje. Ne kažem ja da je 98% zadovoljnih već više nezavisnih anketa. Apsolutno prvi put čujem da se neko žali na bilo kakvo "paljenje". Više sam takvih problema imao samo ja sa fosilcima nego što sam čuo ukupno da ih je bilo u svetu sa električnim. Ručke se ne otvaraju kada su zaleđene? Isto kao na bilo kojim kolima. Problemi sa autopilotom? Nema veze sa pogonom, samo sa neownovanim očekivanjima. Brisači? Ne, nisu savršeno inteligentni da se sami baš uvek uključe. Smanjenje brzine punjenja? Ne, punjenje nije uvek jednako brzo. To je normalno i nije problem, stvar je fizike. Trajanje baterije? Domet je i veći nego što tvrdi Tesla ali zavisi od vožnje. Neke ostale agencije daju nerealne brojeve. Žustra vožnja košta više energije kao oni fosilcima koji, jadni, ceo rezervoar mogu potrošiti za manje od sat vožnje na taj način. Koliko su se nategli da nađu probleme ne bi me čudilo da ima neku antipropagandnu pozadinu - ispostavlja se i da imaju - advokatska firma ovim traži misterije.
Podelite komentar
Roki
Elektricni opet lazes , koji to ljudi zele skupo elektricno,neprakticno,opasno smece ? Sudeci po minusima i komentarima nebi se reklo da si u pravu bas suprotno ...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
98% upućenih. Minusi odražavaju vas istinom povređenu nekolicinu. Pluseve ne očekujem uopšte jer razumem da među čitaocima većina neutralna i nedovoljno upoznata sa stvarima zbog geopolitičkie i ekonomske realnosti - dobrih poslovnih električnih još nema dovoljno a ima i previše bučnih raznih "Rokija" koji su se našli u nezavidnoj situaciji pa na sav glas ubeđuju svet da ono što ceo svet i nauka vidi kao napredak zapravo nije dobro. Električne ne mogu da naprave još koliko se prodaju, već ih većina (>50%) želi u Evropi, u nekim državama već predstavljaju većinu prodaje ili apsolutnu većinu. Pumpe za gorivo nestaju. Ljudi se aktivno žale i brane od onoga što tvrdokorni zadrti lažu sebe i ostale da je dobro - razno prdenje i loša vožnja. Dakle, ne pita se samo Roki i par pajtosa.
Podelite komentar
Roki
Elektricni lazove , twingo na struju kosta 25 hiljada evra , za te pare mozes kupit auto , a struja svakim danom sve skuplja ! Ti sebi kupi bicikl pa prikaci dinamo i pravi sam struju kad ti nije problem ! O tome sta je lepse i bolje vozit ne treba raspravljat da imas jedan gram mozga shvatio bi !!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Ko ne plati na mostu plati na ćupriji. Struja ma koliko da poskupi biće jeftinije voziti na struju nego na bilo koje gorivo. Zašto? Zato što, ako baš dođe do toga (a neće nikada), od goriva mogu da napravim struju i da vozim bolje i više nego da isto to gorivo natočim u bilo koji fosilni šklopocijaner jer su blago očajne efikasnosti. Naveo sam sve podatke više puta ranije, neću opet - naučie da nađete stvari umesto što ste se zaglibili u prošlosti. Drugo, ja pričam o kolima a ne o minijaturama ili otpadnoj tehnologiji koja je završila karijeru u prošlom veku. O tome da 98% ljudi koji probaju i jedno i drugo kažu da nikada ne žele više da se vrate na fosilce ne vredi raspravljati. Mazohisti će, naravno, uvek postojati.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Evo još jedna stvar za razmišljanje (za one sa uključenim mozgom): €25.000 je dovoljno (po cenama pre krize) za možda oko 200.000 km prosečnim fosilcem u dobrom stanju (gorivo + ulje + kočnice + slično "redovno" reketiranje). To je bez plaćanja samih kola i traje do 10 godina za neku normalnu prosečnu vožnju (ne računamo pritiskače parkinga, to nisu vozila već eksponati). Sa električnim isto to košta bar €15.000 manje sa sve štednjom za zamenu baterije po sadašnjim cenama. Jel' toliko traje automobil? Naravno da ne. Automobili traju bar 2½ puta više. To je €37.500 razlike računajući tu i zamenu baterije. Ako računate da na 500.000 km auto bilo koje vrste više nema vrednost i ide na otpad onda ne mora da se štedi za novu bateriju - to je dodatnih €20.000 uštede ili €57.500 ukupno. Ili kupite novu bateriju i vozite milion km ukupno. Sa fosilcima bi ne samo platili daleko više već i pocrkali od mučne vožnje. Šta to znači? Pa znači da €37.500 električni košta koliko i poklonjeni fosilac od koga ide daleko bolje.
Podelite komentar
Sibin
Nema od toga nista, samo snobovi voze kante na baterije!!!!
Podelite komentar
Roki
Elektricni terorist je u gadnoj zabludi ali nije svestan toga
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Opet brkaš pojmove. Električne automobile ljudi žele, niko ne mora da ih teroriše. Sa naftnim kartelom je upravo obrnuto.
Podelite komentar
Levi
Cene struje idu u nebesa nemci italijani ne znaju kako nadomestit ruski plin a elektricni baljezga o tome da je struju lako i jeftino proizvest i da je moze svatko napravit . Roki dobro si reko ovaj samo laze .
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Levi
Koliko god struja a košta jeftinije je a bolje voziti na struju. Što se tiče proizvodnje, normalnima nije potrebno objašnjavati.
Podelite komentar
Roki
Elektricni nemoj bre da lazes , vise niko i ne cita sta pises samo lupi minus i ide dalje .... Nebitan si i sto god ti pisao nece promenit cinjenicu da smaras i lazes !!!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Teši se, slobodno.
Podelite komentar
Lazar
Ići cete vi peške još malo. Pao je Rim, pašće i DC.
Podelite komentar
534
Da bi se naoravile baterije za elektro automobil zagadi se više nego da taj isti auto ceo svoj vek ide na ugalj.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@534
Da li znaš koliko se zagađenja napravi samo da se jedan litar goriva dovede do rezervoara fosilca (bez vožnje istog)? Više nego što ceo električni ekosistem zagadi da električno vozilo pređe put koliko bi fosilac prešao sa tim jednim litrom. E sad, na to dodaj samu vožnju tog fosilca, dosadno česte "redovne" zamene otpadnih delova, neplanirane izlive crpnih stanica, tankera, naftovoda, pumpi. Tu je i zagađenje budalaštinama da je otpadna industrija zapravo dobra jer im je potreban vas novac.
Podelite komentar
Crni
@534
Skoro da si u pravu ali nas elektrovozac nikako da procita nesto drugo sem mikijevog zabavnika i naucne fantastike ili bar da poseti ETF i Gradjevinski faks u istoj su zgradi da objasne kako se prave baterije i kako se ruda vadi koliko se energije trosi itd. Ali za njega nade nema kao sto za neke bolesti jednostavno leka nema. Neznanje se resava ucenjem i citanjem ili bar pitas ndkoga ko nesto zna ali glupost se nikako ne leci samo ispoljava.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@534
@Crni: Ti si građevinac? To što su u istoj zgradi ne znači da se isto uči. Drugo, učenje nije prestalo prošlog veka, uvek ima nešto novo i nešto više, potrebna je samo volja da se gleda. Ja sa učenjem nikada nisam prestao. Jeste, proizvodnja baterije jeste prljava rabota po starom procesu Ajde što ima novih ali i po tom, kada.ae sve sabere, električni automobili zagađuju daleko manje tokom životnog veka nego fosilci, čak i u najgorem slučaju. To što fosilni kartel i zavisnici iz petnih žila ukazuje na zagađenje električnog ekosistema ne znači da normalan svet treba da žmuri na njihova i fokusira se samo na delić njihovog zločina protiv prirode. Izveštaji nezavisnih naučnika postoje. Što se tiče zagađenja CO2 samo fosilna kola to nadomeste za 1-2 godine prosečne vožnje. Što tiče zagađenja ostalom hemijom samo se treba setiti izliva na sve strane, a ima još puno toga drugog. Tu je i zagađenje bukom a i zabluđivanje fosilaca, što se iz priloženog da videti.
Podelite komentar
Had
Počelo je sa otapanjem Severno - američkog kontinenta. Ameri počnite da kupujete čamce na naduvavanje!!!
Podelite komentar
aleks
a sta ce da rade kad shvate da elekromobili vise stete okolini od motora sus?
Podelite komentar
Elektro-vozač
@aleks
Odahnuće jer će znati da je to samo zbog toga što tada više neće više biti značajnog broja SUS motora. Prouči ti to malo bolje umesto što čitaš ili širiš naftašku propagandu. Kako vreme ide sve je više nezavisnih studija koje samo oktrivaju sve više ekološkh prednosti električnog pogona. Pritom je sve to samo bonus. Električna vozila su prosto bolja, ne samo čistija.
Podelite komentar
Boban
Će da idete vi pešaka
Podelite komentar
Go go
Znači, dosad su tukli zbog nafte, sada će zbog litijuma. Sad smo stvarno na.....li.
Podelite komentar
Boža zemunac
Kakve budale. Samo lova, lova, lova.....
Podelite komentar
eureka
e baš da vidim
Podelite komentar