Terenci nestaju sa scene, a SUV-ovi svih veličina su samo šminka bez 4x4
Današnji SUV-ovi su direktni naslednici nekadašnjih terenaca, ali s njima osim oblika nemaju puno zajedničkog. To više nisu robusna i prilično neudobna vozila koji služe za terensku vožnju. Takođe, moderni SUV-ovi više nisu onakvi SUV-ovi kakve smo imali pre desetak, dvadesetak godina kada su bili nezamislivi bez pogona na sve točkove. Danas je pogon na sve točkove luksuzni i uglavnom nepotrebni dodatak za većinu kupaca u Evropi i Kini, dok u SAD-u još uvek drže do svojih 4x4 automobila.
Još do kraja 90-ih godina SUV-ovi su bili skoro nezamislivi bez 4x4 pogona, a onda su počele da stižu jeftinije varijante s pogonom na dva točka. Zbog njihove cene i manje potrošnje kupci su ih dobro prihvatili. Već do 2011. godine udeo pogona na sve točkove među SUV-ovima u Evropi je pao na 62 posto, a u SAD-u na 59 posto. Terenske sposobnosti su još uvek bile presudan faktor, navodi Jutarnji.hr.
Dolaskom brojnih malih i kompaktnih SUV-ova u poslednjih 10 godina odnos snaga se potpuno promenio. Većina njih se uopšte ne nudi s pogonom na sve točkove. Tako smo došli do apsurdne situacije da u svetu u kojem SUV-ovi preuzimaju prevlast, 4x4 pogon polako izumire.
Prema podacima JATO Dynamicsa u Kini je ove godine udeo pogona na sve točkove među prodatim SUV-ovima iznosio samo 23 posto. U Evropi je situacija za 4x4 nešto povoljnija, te takav pogon ima 36 posto SUV-ova prodatih ove godine.
U SAD-u smo međutim svedoci rastu popularnosti pogona na sve točkove jer je ove godine čak 73 posto prodatih SUV-ova imalo 4x4 pogon. Takvi rezultati mogu da se objasne činjenicom da u SAD-u kupuju mnogo veće automobile te da je kod mnogih takvih modela 4x4 pogon serijski. U Evropi takođe većina prodatih 4x4 SUV-ova spada u veće i luksuznije klase. Među malim SUV-ova udeo pogona na sve točkove je neznatan.
Trendovi pokazuju da će se udeo 4x4 automobila u Evropi još neko vreme smanjivati, a onda bi mogao da se stabilizuje zbog sve više električnih automobila na kojima je pogon na sve točkove mnogo jednostavnije i jeftinije realizovati. U SAD-u bi udeo do daljnjeg mogao da ostane stabilan.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Go go
Lada niva je zakon!
Podelite komentar
Elektro-vozač
Jedan problem je samo u tome što se naziv "SUV" (sportsko uslužno vozilo) lepi svemu što izgleda slično a mnogo ljudi traži: visok pogled, visok prtljažnik, možda ravan patos. Drugi je što neki misle da se u skraćenici "SUV" nalazi i reč "terensko". "4x4 je nešto što ljudi možda žele da imaju ali ne i da plate. Inače, mnogo je bolje reći "pogon na sva četiri točka". 4x4 je 16, dimenzije i mnogo toga drugog ali gotovo da uopšte nema smisla sa pogonom - neko se pravio pametan pa tresnuo glupost kakve nema. Tačno bi bilo, recimo "4:4" (četiri od četiri srazmera).
Podelite komentar
M.m
Moze da priča ko sta hoće ali Niva je bila i ostala terenac da joj može samo pozaviditi bar 80 posto takozvanih terenaca ovo može da komentarise neko koje zna šta je Niva a ne pročitao sam negde fazon
Podelite komentar