Istraživanje: Da li ljudi u Srbiji veruju prodavcima polovnih automobila?
Kad kupujete polovan auto, sve je stvar poverenja. Međutim, ljudi u različitim zemljama mogu imati vrlo različite nivoe poverenja u lokalno tržište vozila. Stručnjaci kompanije carVertical sproveli su istraživanje u 17 zemalja i anketirali 4.500 osoba da bi utvrdili šta misle o prodavcima polovnih automobila.
Ispitanici je postavljeno pitanje da li veruju prodavcima polovnih automobila, da li misle da je bezbedno kupiti polovno vozilo i da li očekuju da prodavci ispune svoja obećanja.
Britanci najviše veruju prodavcima
Kupci u centralnoj i zapadnoj Evropi imaju više poverenja u prodavce nego u istočnoj Evropi, gde su prevare raznih vrsta češće.
Zemlje u kojima ljudi najviše veruju prodavcima su Velika Britanija (ocena poverenja 122,2), Finska (120,4), Slovenija (109,7), Nemačka (109,4), Slovačka (107,5) i Republika Češka (106,4).
Međutim, imati veliko poverenje u prodavce ne znači i da zaslužuju to poverenje. U Velikoj Britaniji, kilometraža je premotana kod 14,5% automobila, što ukazuje na to da tržište polovnjaka nije transparentno. Pošto Britanci veruju prodavcima više nego ljudi u drugim zemljama, oni su možda podložniji prevarama.
Kako objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobilizam i šef komunikacija kompanije carVertical, Velika Britanija se mnogo razlikuje od ostatka Evrope jer je tamo udeo uvezenih polovnih automobila znatno manji.
"Zbog manjeg udela uvezenih vozila na tržištu, u Velikoj Britaniji prekogranični uvoz polovnih automobila je manji. To znači da je rizik od nabavke automobila sa lažnom kilometražom možda manji, premda tržište Ujedinjenog Kraljevstva muče drugačiji problemi. Skriveni otpis i problemi sa neizmirenim finansiranjem mogu da dovedu do loših iskustava pri kupovini automobila na tom tržištu", kaže Buzelis.
Najniže poverenje vlada u Istočnoj Evropi
Među zemljama sa srednjim poverenjem su Francuska (102), Srbija (100,2), Letonija (94,5), Poljska (94,2), Italija (93,7), Hrvatska (93,3) i Rumunija (92,8). Čini se da su kupci u tim zemljama svesniji postojanja nepoštenih prodavaca i da su oprezniji prilikom kupovine polovnjaka.
Najmanje poverenje u prodavce je u Estoniji (88), Litvaniji (81,6), Mađarskoj (80,5) i Bugarskoj (79,5).
Te zemlje imaju dugu istoriju prevara u pogledu automobila. Mnogim vozilima je premotana kilometraža ili su učestvovala u težim nezgodama u prošlosti. Pošto su mnogi vozači u tim zemljama bili žrtve nepoštenih prodavaca, prosečno poverenje je nisko.
Buzelis primećuje da protok polovnih automobila uglavnom ide od zapada ka istoku. Obično se vozilima premota kilometraža kad dospeju u zemlju izvoza, a zatim se ponude na tržištu polovnjaka. Prodavci-prevaranti nude dobre cene, ali često nauštrb istinitosti istorije vozila.
Milenijalci ne veruju prodavcima polovnih automobila
Prema istraživanju, 55% vozača koji znaju mnogo o tehničkim aspektima automobila veruje prodavcima. Međutim, ljudi sa manje znanja o automobilima obično imaju manje poverenje (17,5%).
Ako je kupac vešt mehaničar, može da izbegne automobile u lošem stanju, bez rizika po svoj džep. Osoba sa ograničenim znanjem o automobilima obično ne veruje prodavcima, jer ne može sama da pregleda vozilo i izbegne lošu kupovinu.
Mlađa generacija je nepoverljivija prema prodavcima. Svega 17,9% osoba starosti 25–34 godine veruje prodavcima polovnjaka, u poređenju sa 30,3% osoba starosti 35–44 godine. Jedno od mogućih objašnjenja je to što su milenijalci bolje informisani o prevarama sa automobilima i potencijalnoj šteti koju im može doneti vozilo u lošem stanju.
"Mlađa generacija je takođe više navikla na savremen način kupovine stvari – preko interneta. Kupci obično mogu da vrate kupljen predmet ako ne ispunjava očekivanja ili ima nedostatke. Međutim, te mogućnosti nema sa polovnim automobilima u nekim zemljama, a cela procedura je znatno komplikovanija. Možda to doprinosi odsustvu poverenja", kaže Buzelis.
Video: Pogledajte kultne automobile na rekordnoj aukciji: Očekuje se trošak od 200 miliona dolara
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Дража
Не верују им нигде у свету!
Podelite komentar
golum
Ne!
Podelite komentar
Map
Kod nas je svakom automobilu koji je uvezen a prodaje se smanjena kilometraza za naj manje 150 hiljada km a mislim da nema auto kuce polovnih automobila danije makar malo muljator a najcesci su bas pravi muljatori
Podelite komentar