I još da dopunim svoj predhodni komentar:
Pre skoro dve god. kupio sam polovni phev Toyota Prius, 5 god star, sa blizu 200.000km pređenih, i evo prešao oko 30.000km bez ikakvog kvara, i s baterijom koja se ponaša kao da je nova.
Zimi, na oko 5°C, napuni se za 23km elektro vožnje, a leti za oko 29km el.vožnje. (Nominalni, nazivni kapacitet, naveden u uputstvu, je 25km.)
Nije isto ako se baterija eksploatiše u hibridu (hev ili phev) i u potpuno električnom vozilu (ev).
U prvom slučaju softver štiti bateriju od dubokog ispražnjavanja tako da je dopunjava čim se ona isprazni do 20%. A to je krucijalno za njeno zdravlje i dugovečnost. Takođe, ne dozvoljava prepunjavanje preko 80%, što je veoma važno za nju.
U drugom slučaju, (ev), ova ograničenja ne postoje i stoga baterija traje mnogo kraće.
Tako npr.,
Li-ion baterija u phev Toyota Prius, može da traje i milion km, i takvo polovno vozilo slobodno može da se kupi.
Zbunio si se malo previše. Manji kapacitet baterije u hibridina znači da više ciklusa punjenja imaju za manje pređenih puta. Pritom oba pogona moraju da tegle i onaj drugi Fosilni deo ima redovne kvarove maskirane u "održavanje" pa na taj način kao bajagi mogu preći koliko je neko spreman da plati reketiranje. Nikada više nikakav auto sa fosilnim motorom ne bih kupio. Kvari sve oko sebe.
Evo da ti dam primer za moj prethodni odgovor (nadam se da je "prošao"). Najveća baterija Toyota Prius PHEV je 8,8 kWh. Ne znam da li je to sirov ili upotrebljiv kapacitet ali sa tim pređe 35-40km. Potrošnja ispadne oko 22 kWh/100 km ako je 8,8kWh upotrebljiv kapacitet, manje ako je sirov. Baterije mogu da "proture" oko 1500 svojih kapaciteta punjenjem te to izađe na 40km×1500=60000km na električni pogon. Moja Tesla ima bateriju sirovog kapaciteta 85 kWh a od toga je direktno upotrebljivo 73 kWh. Ostatak je rezervisan za zaštite raznih vrsta. Sa tih 73 kWh nominalno pređe 427 km odnosno troši 17,1kWh/100km. 1500 tih kapaciteta je skoro 110MWh odnosno 640000 km. Ja vozim žustrije pa trošim više - višegodišnji prosek mi je 22kWh/100km. To mi daje predviđen život baterije oko pola miliona km (497843 km). Čisto električna kola imaju svoje sisteme za održavanje baterije, temperature, itd. Veće baterije lakše trpe veći napor/snagu (kako potrošnju tako i punjenje) te i zbog toga traju duže. Kako je kapacitet veći ljudi ih ređe pune do kraja pa se i time produžava život. Recimo meni je dnevno obično potrebno svega oko 15% kapaciteta za standardne potrebe. Auto sam podesio da se sam puni na 70%. To mi je i više nego dovoljno, retko mi treba više. Sa druge strane, za isti put bi mi trebalo 150% Prius PHEV baterije. Fosilni motor nudi odvratan osećaj vožnje koji nije za savremeno doba, te ga ne želim više - nema baš ni jednu prednost.
Kao i svaka druga stvar i elektricno vozilo se moze pokvarit , mnogi su kupovali i kupovat ce takozvane macke u vreci nista novo ... Bez obzira sta se kupuje koristeno treba dobro proverit pre kupnje .
A sta su mislili da baterije mogu da traju vjecno, pogotovo kad se dopunjavaju svaki dan. Neka neka bice toga jos. Za 10 godina otpadi ce biti puni elektricnih auta.
Ovo je Ford Focus. Ne Ford Mach-e. Stari sistem napravljen tek da se kaže da imaju nešto. Sa sve baterijom novi koštaju manje od fosilaca a traju duže. Baterije dotrajale za kola se prodaju i koriste u druge svrhe a izgorelo gorivo postaje samo zagađenje.
Ima velike razlike između modela koji su napravljeni samo da bi dobili povlastice od vlade i onih koji su napravljeni da, zapravo, valjaju. Od Forda, recimo, pogledajte Mach-E ili F150 Lightning. Da su kupili fosilca imali bi drugih problema i izdataka, uz neuporedivo lošiju vožnju i veće zagađenje. Verujem da je i ovaj popravljiv za daleko manje para ali je problem toga što se radi o napuštenom modelu, praktično.
Tako prodju ovi sto kupuju auto srcem a ne mozgom. Cuj "bio je malen i sladak"?! Ako je to presudno za kupovinu automobila onda ne cudi sto ste prosli tako kako jeste...
Roki
Elektricn za i tebe je ucenje ne samo potrebno nego neophodno !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Apsolutno. To mi je i posao. Ceo život učim, nadam se da nikada neću prestati. Vidim kako to izgleda.
Podelite komentar
Roki
Elektricni pises nove romane sa starim sadrzajem , tvoje zelje , snovi i lazi !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Tebi baš teško pada da učiš?
Podelite komentar
Srbin
Hoćete elektro automobil, pa eto vam ga.
Podelite komentar
ljud
I još da dopunim svoj predhodni komentar: Pre skoro dve god. kupio sam polovni phev Toyota Prius, 5 god star, sa blizu 200.000km pređenih, i evo prešao oko 30.000km bez ikakvog kvara, i s baterijom koja se ponaša kao da je nova. Zimi, na oko 5°C, napuni se za 23km elektro vožnje, a leti za oko 29km el.vožnje. (Nominalni, nazivni kapacitet, naveden u uputstvu, je 25km.)
Podelite komentar
ljud
Nije isto ako se baterija eksploatiše u hibridu (hev ili phev) i u potpuno električnom vozilu (ev). U prvom slučaju softver štiti bateriju od dubokog ispražnjavanja tako da je dopunjava čim se ona isprazni do 20%. A to je krucijalno za njeno zdravlje i dugovečnost. Takođe, ne dozvoljava prepunjavanje preko 80%, što je veoma važno za nju. U drugom slučaju, (ev), ova ograničenja ne postoje i stoga baterija traje mnogo kraće. Tako npr., Li-ion baterija u phev Toyota Prius, može da traje i milion km, i takvo polovno vozilo slobodno može da se kupi.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@ljud
Zbunio si se malo previše. Manji kapacitet baterije u hibridina znači da više ciklusa punjenja imaju za manje pređenih puta. Pritom oba pogona moraju da tegle i onaj drugi Fosilni deo ima redovne kvarove maskirane u "održavanje" pa na taj način kao bajagi mogu preći koliko je neko spreman da plati reketiranje. Nikada više nikakav auto sa fosilnim motorom ne bih kupio. Kvari sve oko sebe.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@ljud
Evo da ti dam primer za moj prethodni odgovor (nadam se da je "prošao"). Najveća baterija Toyota Prius PHEV je 8,8 kWh. Ne znam da li je to sirov ili upotrebljiv kapacitet ali sa tim pređe 35-40km. Potrošnja ispadne oko 22 kWh/100 km ako je 8,8kWh upotrebljiv kapacitet, manje ako je sirov. Baterije mogu da "proture" oko 1500 svojih kapaciteta punjenjem te to izađe na 40km×1500=60000km na električni pogon. Moja Tesla ima bateriju sirovog kapaciteta 85 kWh a od toga je direktno upotrebljivo 73 kWh. Ostatak je rezervisan za zaštite raznih vrsta. Sa tih 73 kWh nominalno pređe 427 km odnosno troši 17,1kWh/100km. 1500 tih kapaciteta je skoro 110MWh odnosno 640000 km. Ja vozim žustrije pa trošim više - višegodišnji prosek mi je 22kWh/100km. To mi daje predviđen život baterije oko pola miliona km (497843 km). Čisto električna kola imaju svoje sisteme za održavanje baterije, temperature, itd. Veće baterije lakše trpe veći napor/snagu (kako potrošnju tako i punjenje) te i zbog toga traju duže. Kako je kapacitet veći ljudi ih ređe pune do kraja pa se i time produžava život. Recimo meni je dnevno obično potrebno svega oko 15% kapaciteta za standardne potrebe. Auto sam podesio da se sam puni na 70%. To mi je i više nego dovoljno, retko mi treba više. Sa druge strane, za isti put bi mi trebalo 150% Prius PHEV baterije. Fosilni motor nudi odvratan osećaj vožnje koji nije za savremeno doba, te ga ne želim više - nema baš ni jednu prednost.
Podelite komentar
Ris
Ma i dzabe da mi ga daju... Benzin i tacka.
Podelite komentar
Ada Ciganija
Lepi BMW
Podelite komentar
Cika Velja
Nije crko motor,ili nesto drugo,nego baterija,pa ne znam kako u ovom slucaju da komentarisem kvalitet automobila???🤣
Podelite komentar
Bojan
Amerikanci Jos uvek ne umeju da naprave električni auto osim Tesle. A Jos manje baterije za kola
Podelite komentar
Roki
Kao i svaka druga stvar i elektricno vozilo se moze pokvarit , mnogi su kupovali i kupovat ce takozvane macke u vreci nista novo ... Bez obzira sta se kupuje koristeno treba dobro proverit pre kupnje .
Podelite komentar
Dex
Elektro vozacu sa nestrpljenjem cekamo tvoju ekspertizu.
Podelite komentar
Hehehe
A sta su mislili da baterije mogu da traju vjecno, pogotovo kad se dopunjavaju svaki dan. Neka neka bice toga jos. Za 10 godina otpadi ce biti puni elektricnih auta.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Hehehe
Ovo je Ford Focus. Ne Ford Mach-e. Stari sistem napravljen tek da se kaže da imaju nešto. Sa sve baterijom novi koštaju manje od fosilaca a traju duže. Baterije dotrajale za kola se prodaju i koriste u druge svrhe a izgorelo gorivo postaje samo zagađenje.
Podelite komentar
Sd
Benzin za vožnju, struja za peglanje.
Podelite komentar
Ada Ciganija
@Sd
Gas za kuhanje
Podelite komentar
Sascha
A ja ocekivao da su dobili racun za struju
Podelite komentar
exer
cekam na komentar elektro vozaca da nam objasni kako bi puno gore prosli da su kupili "fosilca"
Podelite komentar
Bg
@exer
Nema ga,satro nije procitao jos 🤣🤣🤣
Podelite komentar
Elektro-vozač
@exer
Ima velike razlike između modela koji su napravljeni samo da bi dobili povlastice od vlade i onih koji su napravljeni da, zapravo, valjaju. Od Forda, recimo, pogledajte Mach-E ili F150 Lightning. Da su kupili fosilca imali bi drugih problema i izdataka, uz neuporedivo lošiju vožnju i veće zagađenje. Verujem da je i ovaj popravljiv za daleko manje para ali je problem toga što se radi o napuštenom modelu, praktično.
Podelite komentar
Sibin
E to je to smece na baterije!!!!
Podelite komentar
Zuzi
Tako prodju ovi sto kupuju auto srcem a ne mozgom. Cuj "bio je malen i sladak"?! Ako je to presudno za kupovinu automobila onda ne cudi sto ste prosli tako kako jeste...
Podelite komentar