Da li znate koliko automobilskih marki još ne nudi SUV model?
Još otkako su Toyota RAV4 i ostatak ekipe zarazili tržište idejom povišenog terenskog vozila koje i nije za teren, tržište su preplavili SUV-ovi u svim veličinama i oblicima, od urbanih crossovera, pa sve do atraktivnih bezvremenskih grdosija sa odlikama veoma bliskih klasičnom terencu.
Ponuda je najveća u kompaktnom segmentu, gde su crossoveri u potpunosti izbacili monovolumene, a ugroženi su i karavani, pa čak i klasične trovolumenske forme. Situacija na tržištu je takva da su povišena SUV vozila preuzela primat u svim segmentima. Upravo takvi, teški, veliki i, ruku na srce, rastrošniji modeli su aktuelni trend baš u vreme kad su svima puna usta ekologije i tzv. pristupa održivog razvoja.
Ko je još ostao?
Verovali ili ne, marke koje trenutno nemaju SUV model možete nabrojati na prste jedne ruke ako govorimo o mainstream ponudi, odnosno na dve ruke ako ubrojimo automobilsku egzotiku. Motor1 ih je izbrojao ukupno 11, a ako pogledamo one u Evropi, ponuda pada na jednocifreni broj.
Aktuelna situacija je sledeća. SUV u svojoj gami nemaju Abarth, Alpine, Bugatti, Chrysler, Ferrari, Lancia, Lucid, McLaren, Pagani, Polestar, Ram. Doduše, njima možemo pridružiti i proizvođače poput Rimca, ali njihova proizvodnja je toliko mala (i skupa) da se može reći da posluju po sasvim drugačijim postulatima. Ako ubacimo i njih, na listu će stići i Pagani, kao i niz proizvođača ekskluzivnih sportskih automobila, navodi Index.hr.
Ako se vratimo na listu, posebno se izdvajaju Abarth i Lancia. Međutim, i ove dve marke će uskoro imati povišeni model u ponudi. Isto važi i za ekskluzivni Ferrari koji je već najavio Purosangue, a po svemu sudeći, nešto slično ponudiće i Bugatti. Jedina marka na izdvojenoj listi koja se uprkos dokazanom profitu koji SUV segment donosi zavetovala da neće ući u SUV vode je McLaren.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Roki
Elektricni opet nebuloze ?
Podelite komentar
Elektro-vozač
Sa električnim pogonom veća masa kola nema značaja kao kod fosilaca. Dok se više energije uloži u ubrzanje (i dobijanje kinetičke energije) veliki deo te iste energije se vraća prilikom usporavanja za razliku od fisilaca koji uredno troše kočnice te prave i dodatni izdatak. Ostaje samo "borba" protiv otpora vazduha i raznih trenja uključujući tu i kotrljanje - to je jednako za sve. Neki ljudi vole SUV zbog visine pogleda, neki zbog potencijalno ravnijeg "patosa" koji je sa električnim normalna stvar a neki i iz, zapravo onih razloga koji im daju ime.
Podelite komentar