Da li znate koliko automobilskih marki još ne nudi SUV model?

 ≫ 
  • 3

Još otkako su Toyota RAV4 i ostatak ekipe zarazili tržište idejom povišenog terenskog vozila koje i nije za teren, tržište su preplavili SUV-ovi u svim veličinama i oblicima, od urbanih crossovera, pa sve do atraktivnih bezvremenskih grdosija sa odlikama veoma bliskih klasičnom terencu.

Ponuda je najveća u kompaktnom segmentu, gde su crossoveri u potpunosti izbacili monovolumene, a ugroženi su i karavani, pa čak i klasične trovolumenske forme. Situacija na tržištu je takva da su povišena SUV vozila preuzela primat u svim segmentima. Upravo takvi, teški, veliki i, ruku na srce, rastrošniji modeli su aktuelni trend baš u vreme kad su svima puna usta ekologije i tzv. pristupa održivog razvoja.

Ko je još ostao?

Verovali ili ne, marke koje trenutno nemaju SUV model možete nabrojati na prste jedne ruke ako govorimo o mainstream ponudi, odnosno na dve ruke ako ubrojimo automobilsku egzotiku. Motor1 ih je izbrojao ukupno 11, a ako pogledamo one u Evropi, ponuda pada na jednocifreni broj.

Aktuelna situacija je sledeća. SUV u svojoj gami nemaju Abarth, Alpine, Bugatti, Chrysler, Ferrari, Lancia, Lucid, McLaren, Pagani, Polestar, Ram. Doduše, njima možemo pridružiti i proizvođače poput Rimca, ali njihova proizvodnja je toliko mala (i skupa) da se može reći da posluju po sasvim drugačijim postulatima. Ako ubacimo i njih, na listu će stići i Pagani, kao i niz proizvođača ekskluzivnih sportskih automobila, navodi Index.hr.

Ako se vratimo na listu, posebno se izdvajaju Abarth i Lancia. Međutim, i ove dve marke će uskoro imati povišeni model u ponudi. Isto važi i za ekskluzivni Ferrari koji je već najavio Purosangue, a po svemu sudeći, nešto slično ponudiće i Bugatti. Jedina marka na izdvojenoj listi koja se uprkos dokazanom profitu koji SUV segment donosi zavetovala da neće ući u SUV vode je McLaren.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Roki

    11. jun 2022 | 08:31

    Elektricni opet nebuloze ?

  • Elektro-vozač

    10. jun 2022 | 23:57

    Sa električnim pogonom veća masa kola nema značaja kao kod fosilaca. Dok se više energije uloži u ubrzanje (i dobijanje kinetičke energije) veliki deo te iste energije se vraća prilikom usporavanja za razliku od fisilaca koji uredno troše kočnice te prave i dodatni izdatak. Ostaje samo "borba" protiv otpora vazduha i raznih trenja uključujući tu i kotrljanje - to je jednako za sve. Neki ljudi vole SUV zbog visine pogleda, neki zbog potencijalno ravnijeg "patosa" koji je sa električnim normalna stvar a neki i iz, zapravo onih razloga koji im daju ime.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA