Skoro 20.000 evra za izgoreli Fiat? Ali ne bilo koji, ovaj Fiat je "rođak" Ferrarijevom Dinu V6
Dino je nastao kao partnerstvo između dva italijanska diva, Fiata i Ferrarija. Ferrari je želeo da predstavi manji sportski automobil s V6 motorom, i odlučio je da traži od Fiata da proizvede motor za njih. U zamenu za izradu motora, Fiatov kraj ugovora mu je omogućio proizvodnju sportskog automobila s prednjim motorom koji je bio "rođak" Ferrarijevom Dinu 206 sa centralno smeštenim motorom.
V6 je u početku imao zapreminu od 2,0 litra, a korišćenje u trkama Grand Prixa je značila da je motor bio dokazano pouzdan. Proizvodio je zdravih 160 KS i 162 Nm obrtnog momenta. Od 1969. nadalje, ovaj sportski automobil je bio u ponudi s 2,4 litarskom verzijom V6, istom jedinicom koja se može naći u 246 Dinu i Lanciji Stratos, navodi Jutarnji.hr.
Ovaj konkretni Dino iz 1968. je skinut s puta 1977. godine, nakon što je očigledno pretrpeo požar u nekom trenutku svog života. Nažalost, čini se da je vatra teško oštetila veći deo spoljašnjosti, kao i velik deo enterijera. Vetrobransko staklo takođe nedostaje, jer je verovatno puklo zbog vrućine.
Ovo je jedan od samo 4833 Fiata Dino Spidera s 2,0 litarskim motorom, što ga čini ređim od kasnijih modela s većim motorom. Sa samo 108.917 km, sportski kabriolet je prodat na Historics aukciji za 16.800 funti, odnosno gotovo 20.000 evra.
Prema rečima stručnjaka koji je ocenjivao vozilo, na njemu se prethodno nije radilo, što ga čini dobrom polaznom tačkom za restauratora. U prodaji su bili i brojni rezervni delovi, što je najvažnije redak fabnički uklonjiv tvrdi krov. Novi vlasnik ima puno posla pred sobom ako namerava da ga vrati u stanje izložbenog primerka, ali na kraju će mu ostati vredan sportski automobil.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.