Pogledajte koji sistemi će od 6. jula biti obavezni u svim novim modelima vozila

 ≫ 
  • 4

Od 6. jula ove godine u sve nove modele automobila, kamione i autobuse, koji se prodaju u Evropskoj uniji, biće ugrađen niz novih sistema, odnosno oni će biti obavezni. Cilj uredbe EU je učiniti automobile bezbednijim.

Ove godine počinje prelazni period kada će modeli koji su predstavljeni pre ovog roka imati mogućnost prilagođavanja, ali od 2024. godine svi novi automobili moraće da budu opremljeni navedenim tehnologijama, piše Revija HAK.

Najkontroverzniji je takozvani ISA sistem ili Inteligentno prilagođavanje brzine (Intelligent Speed ​​Assistant). Ovo je sistem pomoći vozaču koji upozorava na dozvoljenu maksimalnu brzinu. Sistem bi trebalo, prateći znakove na putu ili navigaciju, automatski da smanjuje snagu motora, ali i dozvoli preticanja, odnosno trebalo bi da se gasi kada vozač snažno pritisne papučicu gasa.

Mada se sistem može deaktivirati, on će ponovo biti aktivan svaki put kada se vozilo pokrene. Kako će on funkcionisati u praksi? Videćemo…

Posebno je izazovan deo o dozvoljavanju i prepoznavanju preticanja.

U sva vozila biće ugrađena i crna kutija ili službeno EDR. Ovaj sistem, koji je već prisutan u brojnim novim automobilima, čuva podatke nekoliko sekundi pre nesreće. Beleže se informacije o brzini, položaju upravljača i da li je automobil imao upaljena svetla.

Za sada ovim podacima mogu da pristupe samo državna tela i proizvođači automobila, a nisu dostupni osiguravajućim kompanijama. Mnogi nezavisni stručnjaci su se bunili protiv ugradnje crnih kutija jer misle da su za njih lobirali proizvođači automobila zbog svojih interesa.

Od 6. jula će se u automobile ugrađivati zadnja kamera, automatizovano kočenje, senzori za parkiranje, sistemi za ostanak u traci, sistemi upozorenja na umor i priprema za ugradnju alcolocka, sistema koji bi mogao da se ugrađuje u vozila višestrukih prestupnika.

Tu se misli na vozače koji su vozili u alkoholizovanom stanju i koji su izazvali saobraćajne nesreće. Alcolock im ne bi dozvolio da krenu s vozilom ako su pod uticajem alkohola. S alcolock uređajima će se za sada odvojeno baviti svako nacionalno zakonodavstvo.

Kombi vozila, kamioni i autobusi moraju da budu opremljeni nadzorom pritiska u gumama. Automobili imaju tu funkciju još od 2014. godine.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Neko

    20. maj 2022 | 06:10

    I tako kroz kanjon Morače kreneš preticati šleper i auto ti oduzme snagu i dođe do katastrofe... U dobrom delu sveta tokom preticanje ne sme da se snima brzina, jer je logično, što brže to bezbednije...

  • Ismail

    19. maj 2022 | 16:52

    Najvažniji sistemi , koji korumpirane stručnjake sa saobraćajnog fakulteta i Komiteta za saobraćaj ne interesuju, je da se prozori i vrata vozila uvek mogu otvoriti ručno u slučaju udesa, požara, nestanka struje, ostajanja zarobljene osobe u zaključanom vozilu bez kjuča. Bez mogućnosti ručnog otvaranja putnici su uvek u velikoj opasnosti. Oni su korumpirani da traže standard Euro 10.

  • Hahaha

    19. maj 2022 | 16:45

    Belezi u novim automobilima da li imaju upaljena svetla a sva nova vozila imaju senzore automatskog paljenja i kratkih i dugih svetala

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA