Beogradski sajam je danas otvorio DDOR BG CAR SHOW 07, ali i Motopassion sajam motocikala. Oba događaja trajaće do 15. maja, a ovo je kao i prethodnih godina jedinstvena prilika da ljubitelji “mašina” vide sve novo što auto-industrija ima da ponudi.
A da ima da ponudi, ima. Relativno kratka pauza, od tri godine, u ovom slučaju deluje kao zaista velika iz jednog razloga - industrija se izuzetno promenila.
Sve je u znaku zelene budućnosti, što oslikava i slogan ovogodišnjeg događaja “Prirodni broj obrtaja”.
U hali 1 Beogradskog sajma prisutne su najpoznatnije automobilske marke, njih tridesetak, sa oko 140 izloženih vozila. Od toga, 36 modela imali su premijeru, dok su 12 ranije predstavljenih takođe noviteti na srpskom tržištu.
Ono što je interesantno je da je među premijerama čak 25, odnosno više od 50 odsto, električnih automobila. Upravo ovo je činjenica koja svedoči i o gore pomenutoj promeni auto-industrije.
Centralne pozicije uglavnom zauzimaju električni i hibridni modeli, dok su oni sa SUS motorima uglavnom u drugom planu. A bilo je i nekih modela sa specifičnim i zanimljivim izgledom, iako je dolazio sa ograničenom funkcionalnošću.
Ove godine DDOR BG CAR SHOW 07 nije prodajnog karaktera, već izložbenog. Ideja je da se predstave tehnologije i modeli koji predstavljaju budućnost auto-industrije. Upravo to je za Telegraf.rs potvrdio i jedan od organizatora događaja.
Ipak, to nas nije sprečilo u tome da pokušamo da pronađemo najjeftinije i najskuplje modele na događaju. Iznenadili smo se činjenicom da je najjeftiniji automobil na događaju koštao oko 15.000 evra i to Fiat 500.
Najskuplji sa druge strane bio je Range Rover čija je cena bila gotovo 184.000 evra.
Ovo je još jedna velika razlika koju je ta “kratka” pauza od tri godine donela. Naime, do pre samo nekoliko godina na sajmovima automobila u Beogradu nudila su se vozila i ispod 10.000 evra, neka čak i za 8.000.
Sada već i ptice na grani znaju razloge za poskupljenja, od pandemije, nestašice ključnih komponenti, a sada i rata u Ukrajini, svi ovi faktori uticali su na povećanje cena.
Pitali smo takođe koliko se čeka na isporuku modela koje je, naravno, bilo moguće kupiti.
Neko prosečno vreme čekanja bilo je oko 6 do 8 meseci. Na primer, na Mazdu se čeka i do godinu dana, Opel ćete morati da čekate oko 8 meseci, Škodu pak nešto manje i to 3 do 4 meseca.
Fiat je, na primer, bio među retkima koji nije zahtevao bilo kakvo čekanje. U jednom trenutku, neko je čak i kupio jedan, što bi rekli na licu mesta.
A za sve one ljubitelje koje možda nužno ne zanima novo, tu je i ponešto staro u vidu prelepih oldtajmera.
Pored toga, ljubitelji dvotočkaša mogu da uživaju u novim motociklima u susednoj, hali 4.
Čak 50 izlagača, tridesetak brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila iz te kategorije, sa više od 80 modela. Ako volite motocikle, Motopassion treba posetiti.
Skuplje cene i duži period čekanja svakako ne bi trebalo nikako da obeshrabri da poseti ovogodišnji događaj, svakako je mesto na kojem zaljubljenici u automobile mogu "osvežiti" svoju ljubav i videti šta sve novo ova industrija nudi.
Oba događaja trajaće do 15. maja.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
mirko
Kakav je to sajam automobila koji traje tri dana🤔🤔🤔🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️
Podelite komentar
dragan
A Fiat u kg propao 🤣🤣🚗
Podelite komentar
Istina boli...
A u Kragujevcu 🔒
Podelite komentar