
Kakva je potražnja za novim automobilima u Srbiji?
U okviru online manifestacije koju organizuje pod nazivom Dani novih vozila, sajt Polovni automobili realizovao je istraživanje o kupovini novih vozila. Istraživanje je obuhvatilo analizu prodaje novih automobila u prvom kvartalu tekuće godine, kao i anketu koja je obuhvatila 7.698 ispitanika, posetilaca sajta koji su u potrazi za novim ili polovnim automobilom.
Prema analizi koju je sproveo sajt Polovni automobili na osnovu podataka prikupljenih u saradnji sa "CUBE Team"-om, u prvom kvartalu tekuće godine prodato je 5.019 novih automobila, približno isto kao u posmatranom periodu prethodne godine, kada je ovaj podatak iznosio 4.997.
Kada ovakve rezultate uporedimo sa prvim kvartalom 2020. godine primetan je rast prodaje u tekućoj godini od 11%. Navedeni podaci nedvosmisleno ukazuju na oporavak tržišta novih automobila od inicijalnog udara pandemije. Ipak, veoma je značajno imati u vidu i podatke iz 2019. godine, kada tržište još uvek nije bilo izmenjeno, te na osnovu takvog poređenja može dobiti realnija slika stanja.
Prodaja novih vozila u prvom kvartalu tekuće godine je za svega 2% manja u odnosu na isti period 2019. godine, te možemo zaključiti da su ovakvi rezultati gotovo dostigli one iz perioda pre pandemije.
Kada je reč o gorivu, kupci novih automobila su i u prvom kvartalu ove godine najviše kupovali benzince - čak 60% prodatih novih automobila. Na drugom mestu je dizel sa 19,82%, dok su hibridna vozila treća po prodaji (15,06%).
Najprodavaniji brend novih automobila i u tekućoj godini je Škoda, a redom slede Toyota, Hyundai, Fiatt i Dacia.
Zbog čega se kupci odlučuju za kupovinu novog automobila?
Više od 75% ispitanika nikada do sada nije kupilo novi automobil. Međutim, čak 30% anketiranih u istraživanju sajta Polovni automobili planira kupovinu novog automobila u budućnosti. Kada je reč o vremenskom periodu, najveći broj njih navelo je da kupovinu novog automobila planira u narednih 5 godina (36%), zatim u narednih godinu dana (27,1%) i naredna 3 meseca (14,5%).
Ispitanici koji planiraju kupovinu novog automobila u okviru ankete otkrili su i razloge zbog kojih su se opredelili za novo, a ne polovno vozilo. Najčešće naveden razlog koji je obeležilo više od 40% ispitanika jeste da pri kupovini novog automobila nema potrebe za dodatnim ozbiljnim ulaganjima.
Za nov automobil kupci se odlučuju i zbog sigurnosti u pogledu tehničku ispravnost novog automobila (39,2%), fabričke garanciju (32,9%), sigurnijeg izbora i kupovine (27,9%), lakše kasnije prodaje (21,8%), veće bezbednosti (21,8%).
Sa druge strane, istraživanjem je ispitano i zbog čega gotovo 70% kupaca ne planira kupovinu novog automobila u budućnosti, već se pre opredeljuje za polovni. Među razlozima izdvajaju se nedostatak finansijskih sredstava za kupovinu novog automobila (66,2%) i brže gubljenje na vrednosti novog vozila (35%).
Koliko novca su kupci spremni da izdvoje za kupovinu novog automobila?
Najveći broj ispitanika planira kupovinu povoljnijeg novog automobila - do 13.000 EUR (26,5%). Zatim sledi cenovni rang od 13.000 do 15.000 EUR (21,7), te cenovni rang od 15.000 do 20.000 EUR (19,8%).
Dani novih vozila
Ukoliko planirate ili samo razmišljate o kupovini novog automobila, ne propustite priliku da od 10. maja do 10. juna na dobro poznatom mestu pogledate aktuelnu ponudu. Posetite online manifestaciju Dani novih vozila na sajtu Polovni automobili i na jednom mestu pronađite najveću ponudu novih automobila, motocikala i kombija.
(Telegraf.rs)
Video: Na ovom Lenovo laptopu se ekran razvlači ovim pokretom ruke
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nezamislivo
Pa prema zaradi ako gledamo ogromna mozda 2 auta godisnje a to su mozda uzgajivaci zelenog paprata i slicnih biljaka.
Podelite komentar
Šef
Potražnja ogromna, realizacija nemoguća!
Podelite komentar
GP
I za novim i za polovnim potraznja je nikakva. Tako ce biti i sa stanovima. Rekoh ja da ovaj balon mora jednom da pukne.
Podelite komentar