U Beču pokazan Volkswagen Golf na benzin s gotovo nultom emisijom štetnih gasova

 
 ≫ 
  • 11

Ns simpozijumu su u velikom broju radova predstavljene najnovije inovacije u razvoju motora u odnosu na buduću zakonsku regulativu Euro 7

Evropska komisija se obavezala da izradi zakonodavni predlog o kojem će pregovarati s EU parlamentom o pooštravanju normi emisija Euro 7. Ipak, nova norma bi mogla da bude toliko drastična da bi motori s unutrašnjim sagorevanjem mogli da prestanu da se proizvode već 2025. godine, kad bi Evropski standard emisija Euro 7 trebalo da stupi na snagu u celoj EU.

Ipak, Evropska komisija već duže vreme proučava parametre koji će definisati novu uredbu Euro 7, a s obzirom na trenutnu situaciju, čini se da konačan kraj SUS motora još uvek nije tako blizu.

Jer, mada se u februaru ove godine Udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA oglasilo povodom donošenja nove uredbe Euro 7 kojom bi se odredila ograničenja emisija izduvnih gasova za nove automobile s SUS motorima i stavilo "na sto" probleme koji se odnose na vremenski rok, raspored, vrstu vozila i samu jasnoću novih pravila, još ništa nije poznato, piše Jutarnji.hr.

Bez obzira na to, neke kompanije su već krenule s testiranjem novih vrsta katalizatora koji bi mogli da se koriste da bi se SUS motorima osiguralo zadovoljavanje Euro 7 norme. Tako je na nedavnoj, 43. tehnološkoj manifestaciji "Wien Motor Symposium" koja je održana od 27. do 29. aprila u Beču, udruženje AECC (Evropsko udruženje za kontrolu emisija s katalizatorima) predstavilo prototip sistema koji bi, bar sada na eksperimentalnom nivou, trebalo da omogući značajno smanjenje emisija štetnih gasova kod SUS motora.

Ns simpozijumu su u velikom broju radova predstavljene najnovije inovacije u razvoju motora u odnosu na buduću zakonsku regulativu Euro 7.

Zaključci: s obzirom na to da se odluka Evropske komisije o datumu uvođenju norme Euro 7 stalno odlaže, za sada je budućnost dizelskih motora definitivno obeležena aktivnim nadzorom emisije izduvnih gasova, tzv. selektivnim redukcijskim katalizatorima (SCR), bar dok AdBlue omogućava smanjenje emisija u utvrđenim granicama. Međutim, budućnost benzinskih motora, ispada još je uvek prilično neizvesna.

S obzirom na to da postojeći sistem obrade izduvnih gasova u automobilima možda više neće biti dovoljan, ako bi propisi Euro 7 postali mnogo stroži od sadašnjih, AECC je u Beču predstavio svoj inovativni sistem, razvijen u saradnji s IPA-om (International Platinum Group Metals Association). Testiranje je sprovedeno u inženjerskoj firmi IAV u Berlinu, a testiranje e-goriva u saradnji s Aramco Overseas Company.

Sadašnji sistem kontrole emisija automobila je zamenjen naprednim sistemom koji je u dve i tri faze sposoban da odvoji čestice na vrlo male delove, a koji se sastoji od blisko spojenog električno grejanog katalizatora, trosmernog katalizatora (TWC), podnog filtera za čestice benzina (GPF), drugog TWC-a te posebnog katalizatora (ASC) koji pruža funkciju selektivne oksidacije amonijaka (NH3).

Na simpozijumu je predstavljen dosadašnji uspeh te tehnologije tokom homologacijske faze ispitivanja, a prototipni hibridni Volkswagen Golf 8 eTSI s četvorocilindarskim 48 voltnim mild-hibridnim 1,5 litarskim turbo benzincem od 150KS na e-gorivo, dostigao je vrednosti emisije NOx od 3-10 g/km, što je znatno niže od granice od 60 g/km, kolika je norma Euro 6 za isti automobil, što je respektabilni rezultat.

Ista ispitivanja su sprovedena i na temperaturama do -10 stepeni kod hladnog starta, a vrednosti emisija su ostale slične onima postignutim u normalnoj temperaturnoj upotrebi.

Iz AECC su izjavili da sada u vreme kada se raspravlja o budućnosti vozila s SUS motorima, ovi rezultati jasno pokazuju da je moguće nastaviti smanjivanje ​​emisije SUS motora gotovo do nivoa bez štetnih uticaja.

Podaci su stavljeni na raspolaganje Komisiji za Euro 7 normu i radnoj grupi AGVES.

Čini se da ima nade za dizelaše i benzince, još samo da se oglasi Evropska komisija s detaljima oko norme Euro 7.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Roki

    5. maj 2022 | 16:30

    Elektricni nisi svestan sta pricas pa da ponovimo ne pricaj u tuđe ime , prakticnost kod ev ne postoji i to je među primarnim razlozima sto ih ljudi ne zele , bolji su samo u tvom poremecenom umu ! Zapamti ima nas koji nikad necemo platit taj problem na baterije i ima vas koji cete tek uvideti da ste se zaj...li s tim eksperimentom i vratiti se proverenom , sigurnom a kako tehnika ide napred i ciscem prevozu !!!

  • 🤣🤣🤣

    5. maj 2022 | 14:09

    Džabe vam sve to jer moj golf 2 TD će i to da nadživi.

  • Elektro-vozač

    5. maj 2022 | 13:36

    🤣🤣🤣🤣 Sve i da ne troše to gorivo uopšte prljaviji su od savremenih kola samo po osnovu proizvodnje i dostave istog, a priča tada tek počinje. Niko svestan današnjih mogućnosti više ne želi da se vraća na taj pogon nezavisno od čistoće. Novi je mnogo bolji, praktičniji, nudi više uživanja i manje maltretiranja.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA