U Beču pokazan Volkswagen Golf na benzin s gotovo nultom emisijom štetnih gasova
Ns simpozijumu su u velikom broju radova predstavljene najnovije inovacije u razvoju motora u odnosu na buduću zakonsku regulativu Euro 7
Evropska komisija se obavezala da izradi zakonodavni predlog o kojem će pregovarati s EU parlamentom o pooštravanju normi emisija Euro 7. Ipak, nova norma bi mogla da bude toliko drastična da bi motori s unutrašnjim sagorevanjem mogli da prestanu da se proizvode već 2025. godine, kad bi Evropski standard emisija Euro 7 trebalo da stupi na snagu u celoj EU.
Ipak, Evropska komisija već duže vreme proučava parametre koji će definisati novu uredbu Euro 7, a s obzirom na trenutnu situaciju, čini se da konačan kraj SUS motora još uvek nije tako blizu.
Jer, mada se u februaru ove godine Udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA oglasilo povodom donošenja nove uredbe Euro 7 kojom bi se odredila ograničenja emisija izduvnih gasova za nove automobile s SUS motorima i stavilo "na sto" probleme koji se odnose na vremenski rok, raspored, vrstu vozila i samu jasnoću novih pravila, još ništa nije poznato, piše Jutarnji.hr.
Bez obzira na to, neke kompanije su već krenule s testiranjem novih vrsta katalizatora koji bi mogli da se koriste da bi se SUS motorima osiguralo zadovoljavanje Euro 7 norme. Tako je na nedavnoj, 43. tehnološkoj manifestaciji "Wien Motor Symposium" koja je održana od 27. do 29. aprila u Beču, udruženje AECC (Evropsko udruženje za kontrolu emisija s katalizatorima) predstavilo prototip sistema koji bi, bar sada na eksperimentalnom nivou, trebalo da omogući značajno smanjenje emisija štetnih gasova kod SUS motora.
Ns simpozijumu su u velikom broju radova predstavljene najnovije inovacije u razvoju motora u odnosu na buduću zakonsku regulativu Euro 7.
Zaključci: s obzirom na to da se odluka Evropske komisije o datumu uvođenju norme Euro 7 stalno odlaže, za sada je budućnost dizelskih motora definitivno obeležena aktivnim nadzorom emisije izduvnih gasova, tzv. selektivnim redukcijskim katalizatorima (SCR), bar dok AdBlue omogućava smanjenje emisija u utvrđenim granicama. Međutim, budućnost benzinskih motora, ispada još je uvek prilično neizvesna.
S obzirom na to da postojeći sistem obrade izduvnih gasova u automobilima možda više neće biti dovoljan, ako bi propisi Euro 7 postali mnogo stroži od sadašnjih, AECC je u Beču predstavio svoj inovativni sistem, razvijen u saradnji s IPA-om (International Platinum Group Metals Association). Testiranje je sprovedeno u inženjerskoj firmi IAV u Berlinu, a testiranje e-goriva u saradnji s Aramco Overseas Company.
Sadašnji sistem kontrole emisija automobila je zamenjen naprednim sistemom koji je u dve i tri faze sposoban da odvoji čestice na vrlo male delove, a koji se sastoji od blisko spojenog električno grejanog katalizatora, trosmernog katalizatora (TWC), podnog filtera za čestice benzina (GPF), drugog TWC-a te posebnog katalizatora (ASC) koji pruža funkciju selektivne oksidacije amonijaka (NH3).
Na simpozijumu je predstavljen dosadašnji uspeh te tehnologije tokom homologacijske faze ispitivanja, a prototipni hibridni Volkswagen Golf 8 eTSI s četvorocilindarskim 48 voltnim mild-hibridnim 1,5 litarskim turbo benzincem od 150KS na e-gorivo, dostigao je vrednosti emisije NOx od 3-10 g/km, što je znatno niže od granice od 60 g/km, kolika je norma Euro 6 za isti automobil, što je respektabilni rezultat.
Ista ispitivanja su sprovedena i na temperaturama do -10 stepeni kod hladnog starta, a vrednosti emisija su ostale slične onima postignutim u normalnoj temperaturnoj upotrebi.
Iz AECC su izjavili da sada u vreme kada se raspravlja o budućnosti vozila s SUS motorima, ovi rezultati jasno pokazuju da je moguće nastaviti smanjivanje emisije SUS motora gotovo do nivoa bez štetnih uticaja.
Podaci su stavljeni na raspolaganje Komisiji za Euro 7 normu i radnoj grupi AGVES.
Čini se da ima nade za dizelaše i benzince, još samo da se oglasi Evropska komisija s detaljima oko norme Euro 7.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Roki
Elektricni nisi svestan sta pricas pa da ponovimo ne pricaj u tuđe ime , prakticnost kod ev ne postoji i to je među primarnim razlozima sto ih ljudi ne zele , bolji su samo u tvom poremecenom umu ! Zapamti ima nas koji nikad necemo platit taj problem na baterije i ima vas koji cete tek uvideti da ste se zaj...li s tim eksperimentom i vratiti se proverenom , sigurnom a kako tehnika ide napred i ciscem prevozu !!!
Podelite komentar
🤣🤣🤣
Džabe vam sve to jer moj golf 2 TD će i to da nadživi.
Podelite komentar
Elektro-vozač
🤣🤣🤣🤣 Sve i da ne troše to gorivo uopšte prljaviji su od savremenih kola samo po osnovu proizvodnje i dostave istog, a priča tada tek počinje. Niko svestan današnjih mogućnosti više ne želi da se vraća na taj pogon nezavisno od čistoće. Novi je mnogo bolji, praktičniji, nudi više uživanja i manje maltretiranja.
Podelite komentar