Koliko su SUV-ovi opasni za pešake i bicikliste?

 ≫ 
  • 4

Popularni SUV-ovi ili crossoveri, u brojnim zemljama čine i više od polovine svih automobila koji se prodaju. Ipak, ovi automobili imaju sumnjivu reputaciju, jer se smatra da su smrtonosniji za bicikliste i pešake. Međutim, belgijska istraživanja pokazuju da se to ne odnosi na male i srednje SUV-ove.

Nova studija belgijskog Instituta za bezbednost drumskog saobraćaja VIAS pokazuje da ranjivi učesnici u saobraćaju na belgijskim putevima imaju sličan rizik od smrtonosne povrede u nesreći s malim i srednjim SUV-om, kao u nesreći i sa drugom vrstom automobila.

Radi se o analizi više od 63.000 nesreća u kojima su učestvovali automobil i ranjivi učesnici u saobraćaju između 2015. i 2020. u Belgiji.

To pokazuje da je stopa smrtnosti 1,02 posto u sudaru s tradicionalnim automobilima i 0,99 posto u sudaru s malim i srednjim SUV-ovima, prenosi Revija HAK.

Dakle, prema VIAS-u ranjivi učesnici u saobraćaju imaju gotovo isti rizik od smrtonosnih povreda u nesreći s malim i srednjim SUV-om, a to su upravo najčešći tipovi vozila, kako u Belgiji tako i u ostatku Evrope. Kod vrlo velikih SUV-ova stopa smrtnost raste na 4,4 posto, ali prema VIAS-u bilo je premalo nesreća sa smrtnim ishodom u ovoj kategoriji da bi se izvukao naučni zaključak.

Studija ne opovrgava tvrdnju da je u sudaru SUV-a i običnog automobila dvostruko veća verovatnoća da će putnik u tradicionalnom automobilu poginuti. Međutim, prema VIAS-u, čini se da to nije zbog mase ili veće veličine SUV-a, već zbog činjenice da moderni SUV-ovi često opremljeni najnovijim sigurnosnim tehnologijama, a često je i noviji.

Istraživanje je u suprotnosti s nekoliko prethodnih studija. Konkretno, studije u SAD-u su pokazale da je rizik od smrti za pešake koje udari SUV dva do tri puta veći nego kod običnog automobila. Međutim, u mnogim slučajevima to su izuzetno visoki i veliki SUV-ovi kakvi su česta pojava u Americi.

Video: Evo šta se desi kada se prevrne na bok terensko vozilo

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Zavisi

    29. april 2022 | 16:27

    Zavisi koja budala vozi a mislim da sirotinja nije i nece biti.

  • Seep

    2. maj 2022 | 00:13

    Zavisi od budale na biciklu i kretena koji misli da moze i van pesackog a posebno mislim na bicikliste koji naglo skrenu preko pesackog

  • JO

    2. maj 2022 | 09:16

    Nimalo ako svi poštuju propise. Posebno pešaci i biciklisti.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA