Koliko su SUV-ovi opasni za pešake i bicikliste?
Popularni SUV-ovi ili crossoveri, u brojnim zemljama čine i više od polovine svih automobila koji se prodaju. Ipak, ovi automobili imaju sumnjivu reputaciju, jer se smatra da su smrtonosniji za bicikliste i pešake. Međutim, belgijska istraživanja pokazuju da se to ne odnosi na male i srednje SUV-ove.
Nova studija belgijskog Instituta za bezbednost drumskog saobraćaja VIAS pokazuje da ranjivi učesnici u saobraćaju na belgijskim putevima imaju sličan rizik od smrtonosne povrede u nesreći s malim i srednjim SUV-om, kao u nesreći i sa drugom vrstom automobila.
Radi se o analizi više od 63.000 nesreća u kojima su učestvovali automobil i ranjivi učesnici u saobraćaju između 2015. i 2020. u Belgiji.
To pokazuje da je stopa smrtnosti 1,02 posto u sudaru s tradicionalnim automobilima i 0,99 posto u sudaru s malim i srednjim SUV-ovima, prenosi Revija HAK.
Dakle, prema VIAS-u ranjivi učesnici u saobraćaju imaju gotovo isti rizik od smrtonosnih povreda u nesreći s malim i srednjim SUV-om, a to su upravo najčešći tipovi vozila, kako u Belgiji tako i u ostatku Evrope. Kod vrlo velikih SUV-ova stopa smrtnost raste na 4,4 posto, ali prema VIAS-u bilo je premalo nesreća sa smrtnim ishodom u ovoj kategoriji da bi se izvukao naučni zaključak.
Studija ne opovrgava tvrdnju da je u sudaru SUV-a i običnog automobila dvostruko veća verovatnoća da će putnik u tradicionalnom automobilu poginuti. Međutim, prema VIAS-u, čini se da to nije zbog mase ili veće veličine SUV-a, već zbog činjenice da moderni SUV-ovi često opremljeni najnovijim sigurnosnim tehnologijama, a često je i noviji.
Istraživanje je u suprotnosti s nekoliko prethodnih studija. Konkretno, studije u SAD-u su pokazale da je rizik od smrti za pešake koje udari SUV dva do tri puta veći nego kod običnog automobila. Međutim, u mnogim slučajevima to su izuzetno visoki i veliki SUV-ovi kakvi su česta pojava u Americi.
Video: Evo šta se desi kada se prevrne na bok terensko vozilo
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zavisi
Zavisi koja budala vozi a mislim da sirotinja nije i nece biti.
Podelite komentar
Seep
Zavisi od budale na biciklu i kretena koji misli da moze i van pesackog a posebno mislim na bicikliste koji naglo skrenu preko pesackog
Podelite komentar
JO
Nimalo ako svi poštuju propise. Posebno pešaci i biciklisti.
Podelite komentar