"Ne otpisujte još motore sa unutrašnjim sagorevanjem", kaže šef BMW-a
Dok mnogi proizvođači uvode EV modele kao na pokretnoj traci, a neke zemlje i gradovi planiraju da u potpunosti zabrane prodaju vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, generalni direktor BMW-a Oliver Cipse smatra da to nije dobra ideja.
Prelazak na električna vozila dešava se tako brzo da se čak i brendovi koji su svoju reputaciju izgradili na motorima sa unutrašnjim sagorevanjem vidljivo menjaju i prilagođavaju, piše sajt Automobili.hr.
Pored toga, mnogi gradovi izbacuju automobile sa SUS motorima ili im skupo naplaćuju pristup centrima. Ali da li svi u globalnoj automobilskoj industriji misle da je to pravi put?
Stellantisov prvi čovek Karlos Tavares se već oglasio o tome, a sada je i generalni direktor BMW-a (ponovo) izneo svoje sumnje. Govoreći na događaju u Njujorku, Oliver Cipse je ukazao na ograničene količine i dostupnost materijala koji se koriste za pravljenje električnih vozila:
"Kada pogledate tehnologiju elektrifikacije koja dolazi, moramo da budemo oprezni, jer u isto vreme raste zavisnost od vrlo malog broja zemalja".
Cipse dodaje da ima još nekih pitanja za razmatranje.
"Ako neko iz bilo kog razloga ne može da kupi EV, ali mu je potreban automobil, da li biste mu radije predložili da zauvek nastavi da vozi svoj stari auto? Ako više ne proizvodite i ne prodajete vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, neko drugi će to ipak činiti", nastavio je on, napominjući da je to nešto o čemu se mora voditi računa, jer mnogi kupci ne žele (ili ne mogu) da pređu na EV jer su troškovi veoma bitan faktor.
Cipse je opisao i druge stvari koje ga muče.
Rekao je da bi potencijalni kupac električnog vozila, ako odluči da recimo iznajmi ili proda svoju kuću ili stan, možda neće moći da puni baterije automobila kod kuće. Ovo ne samo da može biti prepreka za vlasnike EV, već može potpuno da ubije ideju posedovanja i kupovine električnih vozila.
A nisu baš ni jeftina...
Trenutno postoji vrlo malo jeftinih potpuno električnih vozila na tržištu. Kupci koji ne mogu priuštiti automobil na struju koji košta 25.000 evra ili više ne bi mogli razmišljati o kupovini novog automobila. Sa druge strane, automobile sa unutrašnjim sagorevanjem je lako pronaći za manju sumu od tog iznosa.
Imajući u vidu ove faktore, čini se da će automobili sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem imati svoje mesto na tržištu u godinama koje dolaze.
Istovremeno, neki od ovih problema se mogu rešiti "u hodu". Na primer, saloni automobila mogu pomoći kupcima električnih automobila da instaliraju punjače u svoje domove, što bi im olakšalo prelazak na električnu energiju. Neki, poput Tesle i grupe evropskih i korejskih proizvođača, ulažu velika sredstva u infrastrukturu za punjenje. A da li će to pomoći, posebno kada su podsticaji za kupovinu smanjeni ili potpuno ukinuti, nismo baš sigurni.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Stojko
.....koga interesuje neka pozraži emisiju Top Gear-a gde je Džeremi Klarkson sa ekipom objasnio, a i dokazao da i kada bi svako vozio neki V8 sus, manje bi zagađivao okolinu na 100 km nego neki električni auto ... Kako..??!? Pa tako lepo, da bi ga napunio strujom za tih 100 km, razne elektrane (termo, nuklearne ) zagade mnogo više vazduha....to naravno nikog ne interesuje jer su svi u fazonu, VAUUU, struja,ludilo, ekologija....kao da je apsolutno svi dobijaju iz vetro parkova i solarnih panela...aliii, malo morgen!!
Podelite komentar
Gile
Elektro auta su nametnuto resenje koje nema veze sa ekologijom vec sa nekim drugim stvarima,preskupa vozila i preskupo odrzavanje pre svega baterija cija zamena kosta od 10 do25 hiljada evra,ko ima da plati neka kupuje.
Podelite komentar
Go go
Dizel je zakon!
Podelite komentar