Izgleda da jedan proizvođač automobila (još) nije okrenuo leđa Rusiji
Utisak je da Korejci još uvek "plivaju“ između blokade i trgovine, a verovatno će se njihova pozicija iskristalizovati u razgovorima sa SAD-om.
Brojni proizvođači automobila su zaustavili proizvodnju u ruskim pogonima, ali i izvoz na rusko tržište. Ali izgleda ne svi.
Magazin Carscoops je poslao upit u Hyundai i Kiju da komentarišu trenutnu situaciju i odluku brojnih kompanija da obustave proizvodnju i izvoz u Rusiju.
Portparol Kije je reagovao ovim saopštenjem:
"Kia je veoma zabrinuta situacijom u Ukrajini. Naša kompanija je fokusirana na pružanje bezbednosti za svoje zaposlene u pogođenim područjima. Naš prioritet je dobrobit ljudi te ćemo nastaviti da pratimo potencijalne poremećaje u našem poslovanju i shodno tome ćemo se rukovoditi nepredviđenim situacijama."
Na ponovljeno pitanje da li planiraju da zaustave proizvodnju u Rusiji i izvoz na rusko tržište, oba portparola su odbila komentar. Reuters je međutim objavio da pogoni korejskog koncerna u Rusiji neće raditi zbog nestašice delova, piše Index.hr.
Najveći korejski proizvođač je poslednjih desetak godina u rusko tržište uložio ogroman novac. Više od decenije je u pogonu fabrika HMMR (Hyundai Motor Manufacturing Rus) u Sestroretsku pored St. Peterburga koja automobilima snabdeva ogromno rusko tržište.
Rusko tržište čini 8% prodaje Kije te 5% prodaje Hyundaija, prema podacima za 2021. godinu. Oni su s 373.000 prodatih automobila držali udeo od čak 22.5% na ruskom tržištu.
Prevedeno, korejski gigant je prošle godine prodao u Rusiji automobila u vrednosti 2.5 milijardi USD te autodelova u vrednosti 1.45 milijardi USD. A da stvar bude još složenija, u ruskim pogonima se proizvode Kia Sportage i Hyundai Tucson te Hyundai Palisade. Kapacitet ruske fabrike je oko 230.000 automobila, a deo proizvodnje se izvozio u Evropu i Severnu Ameriku.
Dodatno, Hyundai je kupio jednu fabriku od General Motorsa kapaciteta 100.000 vozila, a koja je trebalo da počne s radom ove godine.
S druge strane korejski gigant se uveliko oslanjao na Ukrajinu kao dobavljača retkih gasova poput neona, kriptona i ksenona, a koji se ugrađuju u baterijske ćelije, ali i u brojne druge električne komponente. Takođe, Kia ima pogone u Ukrajini u kojima se proizvodi Rio.
Još uvek nije tačno definisano da li sankcije obuhvataju i u kojoj meri izvoz automobila, pametnih telefona i sličnih konzumerskih proizvoda iz Koreje, piše Korea Times.
Utisak je da Korejci još uvek "plivaju“ između blokade i trgovine, a verovatno će se njihova pozicija iskristalizovati u razgovorima sa SAD-om. U svakom slučaju, 2022. godina sigurno neće biti godina za pamćenje po poslovnim rezultatima.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Рус
Rusija je blokirala njima proizvidnju, a ne oni Rusiji. Ne razumem dezinformacije. Znači, Rusija je bokirala proizvodnju auta, blokirala je sve akfon proizvode, blokirala je fejzbuk..
Podelite komentar
Slavko
Svecke budale uvođenjem sankcija Rusiji prave vise problema svima nama. U srbiji vec sad nedostaje azotnog đubriva da nespokinjem kolika im je cena. Ako rusi zabrane izvoz kako neko misli proizvoditi hranu. Znaci da oni na tome mogu debelo da profitiraju. Tako i sa auto industrijom, fabrike su ostale u rusiji, po novom Putinovom ukazu su fazboljeni plagijati
Podelite komentar
Pera Detlic
Svi nesta blokiraju niko ne razmislja kakve su dugorocne posledice,juce sam prolazio kroz beogradski aerodrom gledam rent a car agencije UniRent,Autorent,Menadzer rent a car,MMS rent a car ako ne bude goriva sta oni da rade sa tolikim voznim parkom.Ko njima da nadoknadi stetu.
Podelite komentar