Koliko košta zamena baterija za električne automobile?

 ≫ 
  • 18

Jedno su garancije i garantni rokovi, koji su uglavnom do osam godina ili 250.000 km (ako kapacitet baterije padne ispod 70 posto postoji mogućnost besplatne zamene), ali šta nakon toga, kada su vozači prepušteni sami sebi?

Holandski Autoweek je pitao servise koliko košta zamenska baterija, a iz Tesle, na primer, nije stigao nikakav odgovor. Audi, Fiat, Opel i Tesla ne objavljuju cene. Čak ni Volkswagen ne može ili neće da objavi tačne cene baterija nakon ponovljenih zahteva, navodi Revija HAK.

Nova baterija za modele iz porodice ID (ID.3 i ID.4) trebalo bi da košta između 10.000 i 15.000 evra. Za starije modele bazirane na MQB platformi, e-Golf i e-Up cena je između 10.000 i 20.000 evra.

Fluktuirajuće cene su posledica složenosti i broja artikala, rekao je portparol VW-a.

Mercedes je jedan od retkih velikih proizvođača koji je transparentan.

Baterija za EQA košta 15.209 evra, baterije za EQS koštaju 19.603 evra, a za EQV novi paket košta 27.230 evra.

Zamenska baterija za Smart EQ fortwo i Smart EQ forfour bi trebalo da košta 6.538 evra.

Honda naplaćuje 7283 evra zamensku bateriju u Hondi e.

Zamenska baterija za Dacia Spring košta 6.770 evra. Cene za Renault Zoe, Kangoo ZE i Twingo Electric su oko 9.000 evra po komadu. Za laki automobil Twizy baterija košta oko 4.000 evra. Za manju bateriju Leafa (40 kWh) Nissan naplaćuje 10.306 evra, a veliku (62 kWh) 15.516 evra.

Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • 534

    23. februar 2022 | 14:24

    Zamena ne košta ništa. Baterije koštaju od 5.000 do 15.000 naravno, evra.

  • Dejan

    23. februar 2022 | 22:33

    Ostajem ja na dizelu. Samo vi uzimajte elektricna vozila. Moj budzet su auta sa 250 000 km koja kostaju 3500 evra. Bogu hvala njegova baterija je 12000 dinara :)......

  • Mile

    1. mart 2022 | 21:08

    Ovoga je tjedna objavljena studija njemačkog IFO instituta pokazuje kako električni automobili, na primjeru Njemačke, nisu rješenje za smanjenje emisija CO2 i zaustavljanje klimatskih promjena. Osnovni razlog za veću “štetnost” električnih vozila poznati su – proizvodnja baterija nije sasvim “zelen” proces, a velika količina električne energije i dalje dolazi iz ugljena. Stoga je korištenje električnih vozila, u najboljem slučaju, tek malo štetnije od korištenja dizela. Inače je stvar mnogo lošija, kažu ovi znanstvenici.Studija je usporedila stvarne primjere korištenja modernih dizelskih i električnih vozila, kao i ugljični otisak proizvodnje baterija, a razmatrane su i alternativne pogonske tehnologije. U konačnici se pokazalo kako automobili pogonjeni prirodnim plinom zagađuju oko trećinu manje od dizelaša, a ekološki najpogodnija tehnologija bio bi pogon na vodik i metan. Ovi znanstvenici kažu i kako je pogrešna politika EU koja električne automobile svrstava u kategoriju s nultom emisijom CO2, jer potrošače navodi na pomisao da oni ne utječu na stvaranje stakleničkih plinova. Isto tako kritiziraju i politiku Njemačke koja potiče proizvodnju baterijskih električnih vozila, kad su ona s vodikovim gorivim ćelijama ili pogonom na “zeleni” metan daleko efikasnija po pitanju ekologije i smanjenja ugljičnog otiska.Ova studija uzima u obzir uvjete proizvodnje i korištenja električnih automobila u Njemačkoj, i u suprotnosti je s rezultatima koje je u prosincu objavila Europska agencija za okoliš. Prema EEA, električni su automobili povoljniji za okoliš kroz svoj cijeli životni vijek. IFO institut, pak, računa da proizvodnja baterija koje zahtijevaju obradu kobalta, mangana i litija značajno narušava “zelenu” sliku. Prema ovoj studiji prosječni je Teslin Model 3 koji prijeđe 15.000 kilometara godišnje, “zaslužan” za emitiranje između 156 i 181 grama CO2 po kilometru – dok prosječni dizelaš ispušta oko 120 g/km.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA