≫ 

Troškovi punjenja električnih automobila u Minhenu biće skuplji i do 80 odsto

 ≫ 

To je rezultat odluke lokalnog operatera da ne može ostati pasivan na povećanje cena struje i inflaciju.

Komentari

  • Roki

    24. februar 2022 | 16:01

    @Elektro vozač: Šta lupetaš ,kakvo iskušavanje štapnih miksera ,usuivača ... Svi jako dobro znaju što je auto (osim tebe naravno ) to sto si ti doslovno bacio gomilu novaca za baterijsko smeće pa sad sam sebe ubeđuješ da se nisi zeznuo je tvoj problem ! Ponovit ću ti još jednom i svaki put kad bude trebalo svatko zna za sebe neće tebe slušat a nadam se ni mene . Meni i nije cilj nikog u ništa ubeđivat kao što ti pokušavaš al ne tolerišem tvoje laži . Spominješ BMW M3 pa tko vozi ovo auto veruj mi da nežali ni za jednom kapi benzina i sigurno nije kupljen jer je ekonomičan takva se auta kupuju sa srcem i emocijom jer poklanjaju užitak u vožnji koji ti nikad nisi a ni nećeš iskusit jer da jesi nebi pisao to što pišeš !!!

    • 24. februar 2022 | 17:40

      Elektro-vozač

      @Roki

      Bilo nekada, hvala Bogu prošlo, danas imamo daleko bolje. Ne znam da li si obavešten, ali 20. vek je odavno prošao.

  • Bukač

    24. februar 2022 | 08:29

    ... mene na pogađa a neće još dugo jer moj dizel troši ko upaljač!

  • Roki

    23. februar 2022 | 10:27

    @Elektro vozač: Sad opravdavas stalno stajanje s tim da nisi mazohist smesno , dali jedno auto moze vozit vise vozača ? Svi stajemo na duzim putovanjima samo je razlika sto ja stanem gde hocu a ti gde moras a i moje stajanje zbog dopune traje kako bi ti rekao 15min nek ti i bude al u postotku retko prelazi 10 min svejedno , ev 15min je malo za bilo sto , Crni ti je lepo objasnio , procitaj mozda naucis nesto , probaj se informirat , čitaj sve a ne samo što ti paše . Ne razumem zasto mislis da netko od kuce ide na benzinsku pa nazad ,mozda je to s elektricnim autom normalno , al ja nikad to nisam napravio vec usput stanem i resim tih par minuta moje paznje mi puno lakse padnu nego bit bez auta satima dok se puni a to sto ja platim na benzinskoj ti si vecim delom platio pri kupovini auta a tek ces da platis kad pocrkavaju baterije,motori i sta ti ga ja znam ...

  • Roki

    22. februar 2022 | 17:41

    Kad ti auto bude spreman napravit hiljadu km za 5min i onda novih hiljadu km za jos 5 min punjenja onda se javi do tad čekaj i ne laži a usima se slobodno mozes pokrit !

  • Roki

    22. februar 2022 | 17:10

    Kad ti auto bude spreman napravit hiljadu km za 5min i onda novih hiljadu km za jos 5 min punjenja onda se javi do tad čekaj i ne laži a usima se slobodno mozes pokrit !

  • Roki

    22. februar 2022 | 16:55

    Ajde objesni kako ne cekas punjenje , svo vreme dok ti je auto na uticnici ne moze se koristit koliko je to vremena ? To sto ti radis druge stvari ne znaci da ne cekas ,zapravo ne zelis priznat prvo sebi koliko cekas da ti auto postane ponovno upotrebljivo ! Smaras s lazima , al brate sebe lazes , moje vozilo postaje upotrebljivo na hiljadu km unutar 10 min , koliko ti moras drzat auto na uticnici za iste km , to se zove cekanje al ne mozes ti to shvatit izgleda ... Drugim recima na putu od min hiljadu km ti ces izgubit sate da bi mogao nastavit dok svi normalni ljudi to resavaju za par min... Kad budes imao neku istinu za napisat slobodno se javi pa da to potvrdimo ili pobijemo po potrebi al ni ne ocekujem da bi mogao ista pametno napisat . Zaglavio si u svojoj lazi al to mozes sebe lagat mene sigurno neces ,kao sto sam ti pisao vozio sam ev i dobro znam sto pisem za razliku od tebe ! A za usi bi te svakako valjalo bar malcice potegnut 😂

    • 22. februar 2022 | 23:32

      Elektro-vozač

      @Roki

      E Roki, Roki, nalupetao si se sada za sva vremena. Moj auto može da se vozi priključen na punjač jednako kao i tvoj na pumpu. Tvoj se brže dopuni ali zahteva tvoje prisustvo i brigu oko plaćanja i odlaska na pumpe. Kod mene se to radi samo, bez moje brige, kao i račun. Moj auto je baš svako jutro poptuno spreman, nikada ne moram da brinem 9 tome. Ne moram ni posle posla - svaki put idem pravo kući, dakle ne gubim ni tih tvojih 10 minuta koji su zapravo, po mojim merenjima bilo više kao 15 ali da ti ne cepidlačimo, svejedno ti ne pomaže.J Ja ne držim nikakav auto ni na kakvoj utičnici. Ti svoj držiš? Lele muke. Ja samo prikačim i odem u život. Savetujem da probaš, naravno nikako sa fosilcima. Duže od 1000 km tokom jednog dana odbijam da vozim. Nekima je i zabranjeno jer bi trajalo duže od radnog vremena i postaje opasno. Kad god sam išao na toliki put stao sam, kao normalan ne-mazohistički svet da se odmorim sa porodicom bar sva puta i u ukupnom trajanju koliko traje punjenje električnih automobila. Ranije, dok sam vozio sada otpadnu tehnologiju, to je značilo da sam morao bar jednom da zasebno stanem na pumpu i gubim vreme na to, ako ne dva ili tri puta (npr. pred put i na kraju). Hvala Bogu, tog mučenja više nema Stanem, prikačim za 2-3 sekunde i idem sa porodicom u restoran ili šta god i na kraju utrošim još silne 2-3 sekunde da otkačim kola sa punjača. Sa mojim kolima je potrebno "1½" takvo stajanje, sa novijim modelima manje i kraće. 2000 km vozim samo kada je sama vožnja poenta kao što sam išao na 5000 i više km turneju sa porodicom, i to baš sa električnim jer je udobnije putovanje sa manje buke i trzanja. U svakom drugom slučaju deo para koje nisam bavio na fosilni otpad mogu da iskoristim da idem na neko drugi način te tamo da iznajmim valjan, savremen auto ili, ako se uželim starih vremena i romantike, kočije sa pravim konjima. Fosilni otpad je bio samo prelazna i, na sreću, prolazna noćna mora ovog sveta.

  • Roki

    22. februar 2022 | 14:55

    @Elektro vozač : Tako je elektricni u pravu si 🤣🤣🤣 Samo ti čekaj punjenje ja godisnje ne čekam tankanje koliko ti čekas samo jedno potpuno punjenje i to je jasno i onima s pola mozga a ti ocito ni tih pola nemaš !

    • 22. februar 2022 | 16:02

      Elektro-vozač

      @Roki

      Kad ti se auto sam bude brinuo za točenje da ti troši manje od 5 sekundi dnevno, u proseku, na to, javi se. Do tada se pokrij ušima.

    • 23. februar 2022 | 11:42

      Baki

      @Roki

      Nemaš ni četvrtinu polovine mozga...pokušaj da izračunaš...čujemo se za dve tri godine

  • Roki

    22. februar 2022 | 10:38

    @Miki : Ne brini ti za mene ...

  • Rok

    22. februar 2022 | 06:31

    @Elektro vozač: Druze vec sam ti pisao mnogo puta i slovima i brojkama al uzalud jer imas potrebu sve lazima oborit u jednom se ipak slazemo svatko nek za sebe ispita i napravi racunicu ! Tvoje lazi kao na primer da ne cekas punjenje (samo ti ) ili da je sve bolje kod ev da al mozda tebi i niz drugih gluposti vise nema smisla niti komentirat ...

    • 22. februar 2022 | 12:59

      Elektro-vozač

      @Rok

      Ja čekam punjenje manje nego što ti čekaš da ti naprave hleb ili da ti se napuni mobilni telefon. To može biti jasno svima sa bar pola mozga. Dok bi želeo komentarisati mnogo toga, nemaš kako da to uradiš na sebi poželjan način. Toliko si, izgleda, svestan pa i ne pokušavaš, nikada i nisi.

    • 22. februar 2022 | 20:37

      Crni

      @Rok

      Elektrovozac ti nemas pojma, 80KWh znaci da je baterija moze dati 80kw za jedan sat ili 10 kw u trajanju od 8 sati. Da bi napunio bateriju od 80kwh od nule do maksimuma moras dovesti ukupnu energiju od 80kwh plus gubici uglavnom grejanja koji su oko 15%. U prevodu laicki da bi shvatio imas dva punjaca brzi od 80kw i spori od 20kw i bateriju ce brzi napuniti za oko 80 minuta a spori oko 400minuta. Nije moguce za pet min napuniti iz jednostavnih i nepromenjljivih zakona fizike i elektrike i elektronike. Da bi punio za pola sata baterije moras imati punjac od160-180kw i bas ozbiljno hladjenje baterije da ne eksplodiraju vazi za manje snage. Pored toga potrebno je imati i tehnicke mogucnosti u trafo stanici npr na benziskoj pumpi. One betonske kucice pored pumpi su trafo stanice i vecina su oko 80-120KW i to otprilike oko 30-40% vise no sto je potreno pumpi. Da bi instalirali punjace mnogi moraju da menjaju trafoe i to kosta, mozda i instalaciju do trafoa a i instalaciju do punjaca i punjac i sve kosta . Mislis da ce neko da ti pokloni struju ili parking kako god? Mozda dok drzava finansira jos neko vreme i to samo na autoputu i to je pitanje koje ce snage moci i imati uslova da instaliraju. Da bi npr dva punjaca stavio od po 50kw moras da imas trafo bar 120kw da sada ces reci nece se oba u isto vreme koristiti i niz gluposti .... Sva sreca pa izgleda da ne radis nista bitno jer ovo mora na ovaj nacin drugacije ne moze

    • 23. februar 2022 | 13:14

      Elektro-vozač

      @Rok

      Crni: Pročitaj ponovo, bolje, šta sam napisao. Promašio si temu. Uz to proveri i brojke. Izgleda da imaš proslovekovne.

  • miki

    22. februar 2022 | 01:21

    zapad se ocito sve brze raspada bilo je ni vreme

  • Elektro-vozač

    22. februar 2022 | 00:32

    Ovo su cene punjenja na komercijalnim punjačima mreže koja postoji samo radi toga, da bi zaradila na tome. Koriste se se u slučajevima kada su hitno potrebne drugde i brze varijante a ne redovno. Čak i sa tim cenama električna kola su jeftinija a, naravno, i bolja. Ljudi koji su se sa fosilcima zaglibili u prošlosti znaju samo za gubljenje vremena i para na pumpama pa su ubeđeni da je ovo jedini način. Naravno da nije, zato električna kola i jesu bolja, a njima će biti još neko vreme potrebno da to shvate i odustanu od beznadežne naftaške propagande. Svako neka računa za sebe. Za one koji umeju da računaju: u jednom litru benzina ima oko 8.9 kWh energije. Dobri generatori mogu da izvuku 30-50% te energije kao električnu, a električni automobili su više od 90% efikasni, znači 27-45% od 8.9 kWh mogu da iskoriste. Najbolji fosilci imaju motore kojima je 30% teorijski maksimum u idealnim uslovima a u stvarnom saobraćajalu izvlače daleko manje - reda 15-20%. Drugim rečima, električni automobili su jeftiniji, bolji i čistiji čak i kada idu na otpadno gorivo.

    • 22. februar 2022 | 12:28

      Larva

      @Elektro-vozač

      BWAHAHAHAHA :D

    • 22. februar 2022 | 20:05

      Crni

      @Elektro-vozač

      Idemo redom, sus motor ima efikasnost oko 34% dizel nesto vise oko 36% i zavisi od zapremine a ubedljivo je najefikasniji po kg tj toni prevezenog tereta tereta. A sada strucnjace elektromobil ima efikasnost 90%, kod punjenja oko 15% je gubitak, na prenosu struje oko 5% u najboljem slucaju, na trafou oko 3-4% gubitak, efikasnost termoelektrane je 40%, da reci ces imamo hidroelektrane i vetrenjace da u pravu si samo sto za vetrenjace moras oko 30% snage da utrosis da bi upotrebio struju iz vetroparkova kojih kod nas ima oko 5% kapaciteta u svetu ne vise od 15% u prevodu corav posao. Kao najbolji i najefikasniji sistem je hidrocentrala samo je problem ogranicenih resursa. I lkada saberes gubitke da bi napunio baterije i mogao da se vozikas sa elektromobilom kolika je ukupna efikasnost ????? Sa pocetnih 40% dosao si u startu na 35% otprilike sta si uradio nista i opet pokazujes elementarno neznanje i nadasve glupost. Vec sam ti rekao poseti etf i pitaj nekog ko nesto zna i zavrsio neku skolu. Ne moras citati reklamne pamflete uglavnom nisu tacni iline sadrze sve podatke

    • 23. februar 2022 | 13:12

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Crni, samo u tvojim snovima. SUS motora generatora ima tu efikasnost, može i više, i to važi isključivo u idealnom režimu rada i idealnim uslovima. U kolima to nikada ne postoji - različite brzine, opterećenje, stepeni prenosa, itd kvare to na 15-25% maksimalno. Za električnu efikasnost te pozivam da dođeš u ovaj vek i pribaviš sveže podatke.

    • 23. februar 2022 | 14:31

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      Da smanjim traženje podataka, ali definitivno ih proverite. BMW M3 po EPA testovima koje sam koristio i za električne troši u proseku 12.4 litara na 100 km realno ili više nego duplo više od brojki koje Crni priželjkuje. Drugim rečima, efikasnost BMW M3 je ispod 20% odnosno 80% baca na grejanje. Efikasniji je kao vuruna nego kao automobil.

    • 23. februar 2022 | 18:25

      ZoxiNS

      @Elektro-vozač

      Pisinsta hoces ali 90% vozaca u Srbiji nema lara za novi automobil na el. pogon. To nas dovodi na to da cemo opet uvoziti izrabljena kola iz Evrope, samo ce odrzavanje biti mnogoooo skuplje tj. nemoguce za prosecnog srpskog vozaca.

    • 23. februar 2022 | 19:14

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      I opet preskočeno: Kao budilnik za tebe: U litru benzina ima oko 8,9-9,1 kWh., dizel oko 9,7 kWh. Po tvojim brojkama o efikasnosti to izađe na 3,0-3,1kWh iskoristivih iz benzina ili 3,5 kWh iz dizela. Sa tolikom energijom iz tog jednog litra današnji električni koji šije BMW M3 može da pređe 17-21 km odnosno da ima potrošnju od 4.7 do 5.9 litara - *prosečno*, ne u idealnim uslovima. Sa nekim slabijim električnim kolima poboljšaj priču za kojih 30%. Za idelane uslove poboljšaj to za do 50%. Znaš koji fosilac može to da postigne bez pomoći savremene, električne, pomoći (hibridi)? Ni jedan jedini sem prdavaca koji takođe imaju svoje električne pandane. Da ne bude zabune: Situacija je sa fosilcima još gora jer ovde nisam ni računao neefikasnost električnih.

    • 23. februar 2022 | 19:16

      Elektro-vozač

      @Elektro-vozač

      @ZoxiNS: Nažalost ne pretpostavljam ni da ima. To jeste problem. Međutim, ono što je loše što ljudi često kupuju otpad koji onda ili ne voze ili bacaju silne pare da bi ih vozili. Sa tim parama bi mogli kupiti neki savremen auto.

  • Roki

    21. februar 2022 | 18:40

    Kako ono bese , struja je jeftina svatko je moze proizvodit bla ,bla,bla samo polako prvo preplatit auto , onda cekat punjenje pa platit struju i secer na kraju nove baterije pa elektro motori , procesori sve je to novo i kvari se a kosta svaki deo ko jedna fiesta ,clio ili corsa ...

    • 21. februar 2022 | 19:58

      Elektro-vozač

      @Roki

      Jeste jeftina. Poskupkjivaće svaki vid energije Panto važi i za struju. I dalje je bolje nego fosilci. Kvare se daleko manje od njih, čistiji su i, da, i dalje ukupno jeftiniji. Struju možemo napraviti i sami ako je tržišna cena prevelika pa to ima granicu a i sve ostalo je boljem. Umesto da lupetaš oko cena delova i pretpostavljaš da ih je i približno potrebno menjati kao što si to navikao da moraš za otpadnom tehnologijom, otvori malo oči i uši i istraži to malo bolje. Za slučaj da ni sam sebi ne veruješ, to iskreno preporučujem svima koji čitaju bilo čije komentare, pa i moje. Doduše, ti zapravo nikada ništa konkretno i ne reče. Hoće li se desiti jednom da daš neki tačan ali svesagledavajući podatak pa da to potvrdimo, ili možda oborimo?

    • 22. februar 2022 | 01:23

      miki

      @Roki

      ako vec ne zivis na tom divnom zapadu idi odma i propani sa njima za bolje nisi

  • Roki

    21. februar 2022 | 18:31

    @Crni : Ma jok bre pa nije to bas tako sad ce nama nas ekspert da objasni 🤣

    • 21. februar 2022 | 20:31

      Crni

      @Roki

      Ne sumnjam da ce imati neko nesuvislo objasnjenje tpa sve poskupljuje pa mora i struja samo nece digitron u ruke da uzme. Treba samo da sracuna koliko prelazi pomnozi sa cenom kwh verovatno u crvenoj zoni jer za 500km mesecno mora da udje u crveno i to nije po ceni za privredu vec domacinstva. I uvek zaboravlja da je kod nas zabranjeno prodavati struju ako nisi edb ali moze da se naplati parking po satu na vlastitom zemljistu na bilo kojoj pumpi sto ce i uraditi kao i koriscenje toaleta na autoputu krenulo je da se naplacuje kroz vaucere. Niko nije lud da bilo kome bukvalno poklanja novac. ...das dinar da udjes u kolo a tri da izadjes dodje kao sekta.

    • 22. februar 2022 | 16:04

      Elektro-vozač

      @Roki

      Od zelene (do 350 kWh) do crvene zone (preko 1600 kWh) razlika je 1250 kWh (u plavoj zoni). Sa jednim kWh se prelazi minimalno 4 a do 8 km, znači 5.000 do 10.000 km samo sa tom razlikom. Godišnje 60.000 do 120.000. Neka budu i crvene tarife, vožnja na struju će uvek biti jeftinija nego na fosilni otpad. Ne umišljaj da struju ili parking neko nama poklanja a da zaboravljaš da ti je za sada dozvoljeno da ostavljaš otpad gde god stigneš a da za to ne plaćaš sanaciju - kako gasoviti tako i zvučni, te otpadne delove tokom održavanja, te sve prosipanje na pumpama itd. Koliko god vas nekolicina zaglavljenih u prošlosti ne želi da to ostali znanju, samo im je potrebno da otvore oči i uši i postaće im jasno. Naravno, ništa nije savršeno ali je fosilna tehnologija samo ružno sećanje.

    • 22. februar 2022 | 19:52

      Crni

      @Roki

      "Majstore" elektrovozacu prosecna potrosnja u RS je oko 450kw, Npr Ja trosim oko proseka oko 470kWH mesecno u stanu nemam kucu, prosecna baterija 80KVh punices je bar 4X mesecno a i vise verovatno to je vec 800-900 kwh verovatno ces dopunjavati svake noci i verovatno ce biti dosta vise brzo ces uci u crveno. A i ako ne udjes povecace ti se angazovana snaga pa ce i kws boti skuplji meni je trenutno 7,4 din/ kw kada dodjes do1000kw bice skoro 10ak din ali ne nadaj se nece dugo biti ova cena pogotovu za industriju od koje ces kupovati vreme na parkingu. Drugo vecina nema kucu i dvoriste mogucnost punjenja "jeftino" ili bolje reci kradjom dobijeno pa ce samim tim biti vrlo nezgodno i nekonfono a ti " majstore " radi sta hoces samo nemoj svoje neznanje i mogucnost prevare promovisati . Hvala

    • 24. februar 2022 | 14:21

      Elektro-vozač

      @Roki

      Prosečna baterija nije 80 "kVh" (ni "kwh") Tesla Model 3, najprodavaniji model na svetu ima manje (upotrebljivo) od 75 kWh Električne, ako puniš kod kuće to ne radiš kao sa otpadnim fosilcima, jer nije maltretiranje, već svakodnevno. Svejedno, Prosečna upotreba od 20.000 do 25.000 km godišnje znači oko 280-380 kWh mesečno ili kao što bi 4-5 100W sijalica potrošile da rade non-stop. Koštalo bi u plavoj zoni, sa svim akcijama oko 13 do 18 litara goriva (za oko 2000 km vožnje). Parking ako moraš da platiš moraš bez obzira na vrstu kola a punjače je vrlo jednostavno postaviti pa čak i tamo gde nema postojeće elektrodistribucije - mnogo lakše i jeftinije nego pumpe za gorivo, a o (ne)čistoći i da ne pričamo. Pritom ćeš umanjiti potrošnju energije za proizvodnju i dostavu goriva (koje, hvala Bogu, više neće biti potrebno) za onoliko koliko će ti biti potrebno da voziš bolji, savremeni, električni auto, i to je računajući energiju iz samog goriva. Otpadna tehnologija je samo to. Otpadna. Savetujem svima da otvore oči, be veruju nikome (ni meni), izračunaju sve (uključujući i redovno reketiranje/održavanje) a da se u neopisivo bolji doživljaj vožnje uvere sami. To mora da se iskusi.

  • Sibin

    21. februar 2022 | 18:00

    Hahaah, pocelo je, navukli plitkoumne na auta na baterije e sad pocinje šišanje!!!

  • Crni

    21. februar 2022 | 16:46

    To je gospodo elektrovozaci ili kako god da se zovete donekle realna cena punjenja akumulatora. Do sada je neko drugi placao ili donirao kako god. Ocekujte i kod nas da pocnu naplatu bice jeftinije ali ne drasticno. 50kwh je za oko 250 mozda 300 km dovoljno struje i ispada 100km kosta otprilike od osam do dvanaest eura..... Mene manje kosta predjenih 100km dizelasem po gradu trenutno oko 900-1000din. Kao sto rekoh odavno lepa navlakusa a posle ce Vam uvrtati usi i najbitnije cekati satima na red i punjenje. Koliko kosta moj sat ili dva sedenja na bs ili odmora?

  • Panta

    21. februar 2022 | 16:11

    Navlakušala počela da deluje.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA