U ovoj zemlji polovni automobili nikad nisu bili skuplji

 
 ≫ 
  • 3

U nekim situacijama polovni automobili koštaju više od novih, jer se na isporuku novih trenutno mnogo čeka.

Bilo da je u pitanju auto-plac ili internet, u Nemačkoj obično postoji veliki izbor polovnih automobila. Od ukupnog broja prodatih automobila u Nemačkoj najviše ih je polovnih, ali u ponudi se u međuvremenu nalazi premalo automobila.

- Trenutno imamo manje polovnih automobila nego kupaca. Polovni automobili postali su retka roba - kaže Tomas Pekrun, zamenik predsednika Centralnog udruženja nemačke automobilske trgovine (ZDK).

Za raspoložive polovne automobile kupci moraju da plate više. Prema Pekrunu, cene su porasle od pet do deset posto. U nekim situacijama polovni automobili koštaju više od novih, jer se na isporuku novih trenutno mnogo čeka, prenosi portal Hayat.

Martin Vajs radi za DAT, organizaciju osnovanu 1931. koja neutralno i objektivno procenjuje stvarnu vrednost automobila. Prema njegovim rečima, čudno je šta se trenutno dešava u automobilskoj industriji.

- Tržište je poludelo – kaže on i dodaje da su polovni automobili skuplji nego ikada, “čak 15 odsto”. Vajs kaže da u pojedinačnim slučajevima cena može biti i veća. Pre svega, automobili sa dizel motorima su mnogo skuplji.

Eksploziju cena izazvala je pandemija i dugotrajna nestašica čipova za automobilsku elektroniku.

U 2020. godini registrovano je manje novih automobila zbog pandemije, od kojih neki sada nedostaju kao polovni automobili. Pored toga, kompanije za iznajmljivanje automobila trenutno manje ulažu u vozila koja će posle kraćeg vremena biti ponuđena na prodaju.

Opao je broj novih registracija automobila koje trgovci deklarišu kao korišćene nakon samo jednog dana. Pekrun navodi da je jednostavno premalo automobila na tržištu. Kako dileri zbog nedostatka čipova čekaju na novi automobil godinu dana, sve više posežu za polovnim vozilima. Ovo dodatno smanjuje ponudu.

- I 2022. imaćemo poskupljenje polovnih automobila - predviđa Pekrun. Vajs, analitičar tržišta automobila, takođe računa na postepenu normalizaciju tržišta najranije tek 2023. godine.

(Telegraf.rs/Hayat.ba)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • seljak

    11. januar 2022 | 13:11

    Ko se seta Djerdapskom magistralom zna da su Bugari kupili u Nemackoj sve sto ima 4 tocka .

  • Banex

    12. januar 2022 | 12:31

    U Srbiji se navuklo vozila za 10 godina...

  • Jacan

    12. januar 2022 | 12:32

    A 2023 ono sto si platio 5000 evra prodaces za 2000 evra ono sto si kupio 2022.. Tako to ide..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA