Formula E kaže da će novo električno vozilo treće generacije biti najefikasniji trkački automobil na svetu

 ≫ 
  • 10

Formula E najavila je ono za šta tvrdi da će biti najefikasniji trkački automobil na planeti. Timovi će koristiti električni automobil treće generacije (Gen3) u sezoni 2022-23, a moći će da počnu da ga testiraju na proleće ove godine.

Ne samo da je Gen3 lakši i manji od svog prethodnika, Gen2, Formula E i Međunarodna automobilska federacija (FIA) kažu da će najmanje 40 odsto energije koja se koristi u trci biti proizvedena regenerativnim kočenjem. Kao takav, Gen3 će biti prvi automobil formule bez stražnjih hidrauličnih kočnica.

U tradicionalnom sistemu kočenja, kočione pločice stvaraju trenje u dodiru sa rotacionim kočnicama i na taj način usporavaju automobil te proizvode toplotu od kinetičke energije automobila.

Regenerativno kočenje je bazirano na jednostavnom principu: prikupiti što je više moguće energije koja se rasipa i konvertovati je u električnu energiju koja se skladišti u bateriji visokog kapaciteta. Ovakav sistem prikuplja energiju prilikom kočenja, kada se elektromotor pokreće unazad. On koristi sopstveni momentum vozila, a dobijena energija se isporučuje i skladišti u bateriji automobila.

Hidrauličkom sistemu kočnice pomaže motor, koji se kreće “unazad“ i proizvodi elektricitet koji napaja bateriju kada vozač podigne nogu s papučice. Ova kočiona komponenta ne samo što usporava vozilo, već elektromotor pretvara u generator, i na taj način prikuplja rasutu energiju.

Gen3 je takođe prvi automobil formule sa sistemima pogona i napred i pozadi. Zadnji pogon od 350 kW biće upotpunjen prednjim motorom od 250 kW. Sa ukupno 600 kW, oni će više nego udvostručiti regenerativnu sposobnost Gen2, piše Engadget.

Formula E i FIA kažu da je odnos snage i težine dvostruko efikasniji od ekvivalentnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Formula E još nije u potpunosti pokazala dizajn Gen3 vozila. Međutim, pošto će timovi testirati automobil za nekoliko meseci, uskoro ćemo imati prilike da vidimo novo vozilo u akciji.

Video: Kakvu mašinu vozi Nole: Ima 1.020 konjskih snaga, košta oko 110.000 evra i liči na betmobil

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Roki

    3. decembar 2021 | 11:13

    El vozac lazov najveci !!!

  • Roki

    4. decembar 2021 | 10:30

    Elektricni ,nema nikakve zabune ti si lazov i ne trebas brinut ko u cemu uziva ! Tebi ako smeta zvuk zabi si cepove u usi a nas koji umiemo da uzivamo u raznim zvukovima ne smaraj sa svojim problemima i smetnjama !!! A to sto radis u wc nikog ne zanima ....Obecanje ostaje sve dok ne prihvatis da svatko uziva u raznim stvarima a tebe se ne tice koje su to stvari dal je to balet , plivanje ili eto dobar zvuk . Naprosto te zalim sto si nesposoban uzivat .

  • Gox

    2. decembar 2021 | 18:16

    Zamislite formulu bez zvuka ?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA