Formula E kaže da će novo električno vozilo treće generacije biti najefikasniji trkački automobil na svetu
Formula E najavila je ono za šta tvrdi da će biti najefikasniji trkački automobil na planeti. Timovi će koristiti električni automobil treće generacije (Gen3) u sezoni 2022-23, a moći će da počnu da ga testiraju na proleće ove godine.
Ne samo da je Gen3 lakši i manji od svog prethodnika, Gen2, Formula E i Međunarodna automobilska federacija (FIA) kažu da će najmanje 40 odsto energije koja se koristi u trci biti proizvedena regenerativnim kočenjem. Kao takav, Gen3 će biti prvi automobil formule bez stražnjih hidrauličnih kočnica.
U tradicionalnom sistemu kočenja, kočione pločice stvaraju trenje u dodiru sa rotacionim kočnicama i na taj način usporavaju automobil te proizvode toplotu od kinetičke energije automobila.
Regenerativno kočenje je bazirano na jednostavnom principu: prikupiti što je više moguće energije koja se rasipa i konvertovati je u električnu energiju koja se skladišti u bateriji visokog kapaciteta. Ovakav sistem prikuplja energiju prilikom kočenja, kada se elektromotor pokreće unazad. On koristi sopstveni momentum vozila, a dobijena energija se isporučuje i skladišti u bateriji automobila.
Hidrauličkom sistemu kočnice pomaže motor, koji se kreće “unazad“ i proizvodi elektricitet koji napaja bateriju kada vozač podigne nogu s papučice. Ova kočiona komponenta ne samo što usporava vozilo, već elektromotor pretvara u generator, i na taj način prikuplja rasutu energiju.
Gen3 je takođe prvi automobil formule sa sistemima pogona i napred i pozadi. Zadnji pogon od 350 kW biće upotpunjen prednjim motorom od 250 kW. Sa ukupno 600 kW, oni će više nego udvostručiti regenerativnu sposobnost Gen2, piše Engadget.
Formula E i FIA kažu da je odnos snage i težine dvostruko efikasniji od ekvivalentnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Formula E još nije u potpunosti pokazala dizajn Gen3 vozila. Međutim, pošto će timovi testirati automobil za nekoliko meseci, uskoro ćemo imati prilike da vidimo novo vozilo u akciji.
Video: Kakvu mašinu vozi Nole: Ima 1.020 konjskih snaga, košta oko 110.000 evra i liči na betmobil
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Roki
El vozac lazov najveci !!!
Podelite komentar
Roki
Elektricni ,nema nikakve zabune ti si lazov i ne trebas brinut ko u cemu uziva ! Tebi ako smeta zvuk zabi si cepove u usi a nas koji umiemo da uzivamo u raznim zvukovima ne smaraj sa svojim problemima i smetnjama !!! A to sto radis u wc nikog ne zanima ....Obecanje ostaje sve dok ne prihvatis da svatko uziva u raznim stvarima a tebe se ne tice koje su to stvari dal je to balet , plivanje ili eto dobar zvuk . Naprosto te zalim sto si nesposoban uzivat .
Podelite komentar
Gox
Zamislite formulu bez zvuka ?
Podelite komentar