Veći motor, manji porez: Evo šta očekuje vlasnike vozila od preko 2.000 kubika posle 1. januara

 ≫ 
  • 8

Nova skala oporezivanja vozila je usvojena i primenjivaće se od 1. januara, a jeftiniji porez prilikom registracije odnosi se samo na vozila starosti od 5 do 20 godina, sa zapreminom motora preko 2.000 kubika, izjavila je državna sekretarka Ministarstva finansija Slavica Savičić.

Oporezivanje motornih vozila prilikom registracije od početka sledeće godine će se obračunavati po godištu, a ne po kubikaži, a Savičić je rekla da će, prema nekim analizama, nove skale važiti za oko 60.000 vozila.

- Jeftiniji porez će se, prilikom registracije, plaćati za vozila starosti od 5 do 20 godina, koja imaju radnu zapreminu motora više od 2.000 kubika - objasnila je ona gostujući na RTS-u.

Dodala je da će svi oni koji su ovoj grupi imati koristi, a da će oni koji su do sada plaćali najveći porez za vozila preko 3.000 kubika, ovim izmenama, imati najveći benefit.

Kada je reč o umanjenju, Savičić je navela da se do sada porez plaćao prema kubikaži i starosti, a da se ovom korekcijom dolazi do manjih nameta, jer se porez umanjuje za određeni procenat. Tako će, umesto umanjenja od 40 odsto, koliko je bilo do sada, oni koji imaju automobil star od 10 do 20 godina imati popust od 65 odsto.

Oni koji su vozili automobil starosti od 8 do 10 godina imaće 40 odsto umesto 25 odsto umanjenja, koliko je bilo do sada, a za vozila stara od 5 do 8 godina predviđen je popust od 25 odsto umesto dosadašnjih 15 odsto.

Za vozila stara više od 20 godina umanjenje nije menjano, te će ono i dalje biti 80 odsto.

Savičić je istakla da za vozila starija od 20 godina nema olakšica i da će se porez na njih plaćati kao i do sada, zbog, kako kaže, ekoloških razloga, ali i opšte bezbednosti na putevima Srbije.

Tehnički pregled automobila, registracija vozila Foto: Marko Jovanović

- Ovde se išlo na varijantu da vozila starija od 20 godina ostanu na istom nivo i da nemamo nikakvo umanjenje, imajući u vidu i ekološke razloge. S druge strane, ovde se vodilo računa i o bezbednosti na putevima. Pokušali smo i te aspekte da sagledamo, da damo umanjenje ljudima koji su do sad imali velike obaveze po tom osnovu, a da se s druge strane vodi računa i o ekologiji i o bezbednosti - rekla je Savičić i istakla je da se zbog toga i ne očekuje veći uvoz starijih automobila iz inostranstva.

Kada su u pitanju hibridna i električna vozila predstavnica Ministarstva finansija kaže da se sa radom na ovom problemu krenulo još 2019. godine, i su u prethodnom periodu ova vozila potpuno oslobođena poreza.

Skupština Srbije je Zakon usvojila u petak, a njegova primena počinje od 1. januara 2022. godine.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mlj1228

    29. novembar 2021 | 12:58

    Ovo je zakon prilagođen tatinim sinovima, bogatašima i raznim klanovima, jer samo oni imaju automobile sa velikom snagom!!! U celom svetu su automobili sa velikom kubikažom duplo oporezivani, dok je u Srbiji sasvim obrnuto???!!!...

  • Stevan

    1. decembar 2021 | 13:59

    Kako u ovom trkstu moze biti ikom ista jasno.

  • паун 54

    2. decembar 2021 | 10:32

    УМЕСТО СУПРОТНО : ВЕЋА КУБИКАЖА- ВЕЋИ ПОРЕЗ.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA