Kod ovih 20 polovnjaka nepošteni prodavci najčešće "šteluju" kilometražu
Do liste se došlo analizom više od 700.000 izveštaja o istoriji polovnih automobila sa osamnaest različitih tržišta Evrope i SAD
Prevara sa kilometražom je jedna od najčešćih prevara na tržištu polovnih automobila. Nezakonito povećava cenu polovnog vozila i uništava iskustvo posedovanja automobila. Kako je nedavna studija carVertical otkrila, kupci premijum nemačkih automobila su u najvećem riziku da kupe automobil sa izmenjenim očitanjima kilometraže.
20 automobila kod kojih se najčešće "šteluje" kilometraža
Da bi sačinila listu automobila sa najčešće vraćenom kilometražom, kompanija carVertical je analizirala više od 700.000 izveštaja o istoriji polovnih automobila, generisanih između novembra 2020. i novembra 2021. godine.
Analizirano je osamnaest različitih tržišta, uključujući Poljsku, Rumuniju, Mađarsku, Francusku, Sloveniju, Slovačku, Češku, Litvaniju, Letoniju, Estoniju, Ukrajinu, Bugarsku, Srbiju, Nemačku, Hrvatsku, Rusiju, Sjedinjene Američke Države i Italiju.
Kao što podaci o kilometraži pokazuju, BMW M5 je najčešće kompromitovan model, sa nešto više od jedne trećine proverenih modela kojima je možda kilometraža vraćena. Međutim, ova jedinstvena statistika potcenjuje skalu problema vraćanja brojača kilometara unazad za BMW automobile - kako je gospodin Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVertical-u, nedavno istakao, BMW automobili dominiraju na listi:
- Polovinu Top10 liste zauzimaju automobili tog proizvođača. Ovo je u korelaciji sa potražnjom za korišćenim BMW vozilima na različitim tržištima. Podaci takođe otkrivaju da je veća verovatnoća da će skupi automobili imati vraćenu kilometražu, i to se mora uzeti u obzir kada se traži polovno vozilo. Upravo u tim slučajevima dobro dođe provera kilometraže automobila.
Drugo i treće mesto na listi zauzimaju BMW Serije 7 i Subaru Outback sa 33,4 odnosno 31,8 odsto automobila sa mogućom malverzacijom brojača. Audi A8 je bio peti automobil sa najčešćim vraćanjem kolometraže, dok je njegov sportski "brat" A7 zauzeo 10. mesto sa nešto više od jedne četvrtine (25,8 procenata) takvih vozila u studiji sa smanjenjem pređene kilometraže.
Matas Buzelis objašnjava da je prisustvo premijum vozila među onima koji se najčešće koriste je razlog za veće dobitke. Vraćanje brojača kilometara unazad je relativno jeftin i jednostavan proces. koji omogućava dodatni novčani prihod nepoštenim prodavcima automobila.
Modeli automobila kod kojih se najčešće vraća kilometraža, po godini proizvodnje (kod najstarijih automobila ima najviše prevara):
Kako pokazuje istraživanje, neophodno je proveriti pređenu kilometražu pri kupovini polovnih automobila, posebno za starija vozila. Najpopularniji modeli sa smanjenom kilometražom proizvedeni su između 2006. i 2016. godine. Međutim, Buzelis naglašava da postoji korelacija između mogućnosti prevare i klase automobila:
- Lista automobila sa najčešće vraćenom kilometražom sastoji se uglavnom od premium vozila, ali ima i modela ekonomske klase, ali sa manjim učešćem u ukupnom broju modela. Automobili Subaru, Ford i Volkswagen pripadaju istoj starosnoj grupi kao i vozila više klase. Čini se verovatnije da će automobili stari od 5 do 15 godina biti kompromitovani po pitanju broja pređenih kilometara.
Ford Mustang je najnoviji model na ovoj listi. Budući vlasnici šeste generacije Mustanga trebalo bi da vode računa o tome tako što će proveriti istorijske podatke o kilometraži na mreži. Vlasnici BMW-a M5 iz 2006, Serije 5 iz 2007 i X5 takođe bi trebalo da istraže da li njihov automobil ima pravu kilometražu.
Matas Buzelis objašnjava da najnoviji modeli mogu biti malo teži za promenu očitavanja kilometraže. Takođe je manje verovatno da će noviji automobili biti kompromitovani zbog kilometraže koje su zapravo prešli jer su novi:
- Nema smisla vraćati kilometražu vozila sa, recimo, 50.000 ili 80.000 kilometara na satu, ali, za kupce, vredi proveriti da li su ovakva očitavanja kilometraže tačna ili ne!
Modeli automobila sa vraćenom kilometražom prema vrsti goriva (veću šansu za "štelovanje" imaju dizelaši):
Većina modela automobila sa vraćenom kilometražom opremljena je dizel motorima. Buzelis naglašava da je to oduvek bio slučaj:
- Dizel automobili su dizajnirani da prelaze veće udaljenosti, što znači da je veća verovatnoća da će takve mašine imati prevare u kilometraži. Međutim, stvari se mogu promeniti u budućnosti jer prodaja dizel automobila opada.
- Ako pogledamo brojke, jasno vidimo da su do 80 ili 90 odsto modela sa vraćenom kilometražom vozila sa dizel motorima. Na primer, uzmimo Volkswagen Phaeton - od 10 kompromitovanih modela, 9 je opremljeno dizel motorima, a samo jedan pokreće benzinski motor.
Automobili BMW Serije 6 sa pogonom na dizel i benzin su skoro identični po pitanju vraćanja kilometraže, ali to je zato što su benzinske verzije ovog modela mnogo popularnije. U nekim slučajevima, u asortimanu nekih modela nema dizel motora. Pogon na benzin je jedina opcija za BMW M5 i Ford Mustang modele.
Zaključak
Prevara sa kilometražom značajno povećava vrednost polovnih automobila i uništava iskustvo vlasništva. carVertical je analizirao vrednost automobila sa vraćenom kilometražom i otkrio da je 16,1 odsto vozila proverenih tokom poslednjih 12 meseci imalo netačno prikazanu kilometražu. Pošto je prevara sa kilometražom prilično česta na tržištu polovnih automobila, važno je koristiti onlajn provere istorije automobila kako biste izbegli da postanete žrtva.
Dok su kupci automobila ekonomske klase izloženi nešto manjem riziku od užasnog vlasničkog iskustva, oni koji kupuju dizel vozila premijum klase između 5 i 15 godina su najviše izloženi riziku, jer je ovo tip vozila koji se najčešće koristi u ovoj vrsti prevare. Modeli visokih performansni takođe imaju veliku šansu da postanu žrtva prevare kilometraže, a kupovina jednog takvog vozila bez provere istorije automobila na mreži može dovesti do finansijske noćne more.
Video: Prva Auto-moto berza polovnih vozila na Novosadskom sajmu
(Telegra.rs/carVertical)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nebuloza
Da sve je ovo tacno al u Srbiji samo a ako hoce I u Srbiji se moze otkriti kilometraza, jer ona se belezi na 3 mesta a to su ,,Taho,, kljuc,,, I stojer geret, to vam je mozak glavni kod auta. Onda se ona jos I belezi kod servisnih kuca gde se servisi rade a onda se putem satelita salje kod proizvodjaca u maticnu kucu a to je nemacka. Znaci nemoze se ni kilometar sakriti ako to neko hoce. Al kod nas to nerade namerno jer su svi manipulanti povezani. Zato uvek kad kupujete auto trazite ,,SERVISNU KNJIGU,, A to nema nikada jer se uvek vrate 200 000 hujada km. Kod novijih modela vise nepostoji servisna knjiga jer se svaki servis direktno unosi u bazu Importera i garaže gde je auto kupljen tako da na zapadu je teško a i strogo kažnjivo manipulisanje sa kilometrazom dok kod nas se sve može, Nažalost
Podelite komentar
Dex
Ovo je odlicna vest, gledam nekog Keca njemu ne vracaju km ekstra.
Podelite komentar
dago 1
U Njemackoj imas kupiti bmw sa 200 000 km dvije godine star a to nema nigdje kod nas. Ima taj isti samo troduplo manje kilometara
Podelite komentar