Japanci traže spas za benzince: Korišćenje ovog goriva ne ugrožava prirodu

 
 ≫ 
  • 15

Trend elektrifikacije vozila uveliko traje, ali japanski proizvođači veruju da motori sa unutrašnjim sagorevanjem ne moraju biti štetni po životnu sredinu

Perjanice auto industrije u zemlji izlazećeg sunca žele da pokažu kako potpuna elektrifikicaija automobila nije jedino rešenje za smanjenje štetnih efekata emisije ugljenika.

Mnoge kompanije koje se bave proizvodnjom automobila imaju strategiju da do kraja decenije postanu brendovi koji će biti prepoznatljivi po vozilima na električni pogon i tako daju doprinos očuvanju životne sredine.

Alternativna goriva čuvaju prirodu

Toyota, Subaru i Mazda imaju potpuno drugačiji plan. Veruju da karbonska neutralnost ne mora da zavisi od elektrifikacije četvorotočkaša. Zajedno sa kompanijama Kawasaki i Yamaha istražuju alterantivne izvore energije, odnosno goriva koje ne narušava ekološke standarde.

Time žele da ostave u životu motore sa unutrašnjim sagorevanjem, ali sa ispunjenjem visokih ekoloških standarda zaštite životne sredine. Zaljubljenici u vozila sa unutrašnjim sagorevenjam ostali bi verni svojim dosadašnjim navikama, bez obaveze da jednoga dana kupe električno vozilo.

Da bi ostvarili rigorozne uslove karbonske neutralnosti, stručnjaci Mazde razvijaju plug-in hibride sa ciljem da ih pridruže postojećim hibridima i električnim Mazdama koje pokreću bakterije, kao što je to slučaj sa MX-30. Mazda će sa svojim konceptom Demio učestvovati u Super Taikju trci automobila Q klase koja se održava u Okajami. Reč je o vozilu koje pokreće 1,5 litarski SkyActiv-D dizel motor. Gorivo je u potpunosti proizvedeno iz biomase.

Trke u Japanu kao test karbonske neutralnosti

U međuvremenu, Subaru i Toyota rade na razvoju automobila sa karbonski neutralnim sintetičkim gorivom, derivatom biomase. Na pomenutoj Super Taikju trkačkoj seriji Subaru planira učešće sa konceptom po imenu BRZ. Predstavnik Toyote na istom takmičenju biće GR86 čiji motor pokreće sintetičko gorivo.

Toyota od 2016. godine sarađuje sa Yamahom kako bi razvili motor na hidrogenski pogon za trke Fudži Super TEC, Super Taikju u Autopolisu i S-Tai na Suzuki. Toyota takođe sarađuje sa lokalnim vlastima, kako bi razradili opcije transporta, proizvodnje i upotrebe hidrogena.

Video: Ovo su najveće štediše od automobila

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Roki

    17. novembar 2021 | 22:59

    Nedovoljno si inteligentan ( suvise zadrt) da bi sve sto smo ti i ja i drugi pisali shvatio ! Nisi pametan ali si bar tvrdoglav sto i nije neka vrlina tebi lakse ude u straznjicu nego u glavu izgleda . Ja sam ti vese puta jasno i detaljno naveo sve! Tvoj je problem sto neces da razumes , jedino sto cu ti uvek ponovit je da LAZES iako ti to dobro znas , mozda ima onih koji ne znaju da si lazov i smatram da moraju bit upozoreni !!! Ono sto je tebi super drugima nije ne pametuj i ne popouj drzi svoja lazna uverenja za sebe .

  • Roki

    18. novembar 2021 | 17:02

    Sta je elektricni puna su ti usta rokija ? Ajde idi cekaj punjenje a da ti ne lazes i ti ne cekas punjenje jedini vozac ev na svijetu koji ne ceka punjenje toliko o istini sto ti pises.

  • Otto

    18. novembar 2021 | 13:32

    Elektricni na aparatima ,Roki svaka ti je ko u Njegosa

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA