Nemoj tu da staneš nego se raspitaj malo dalje. Dobre baterije traju duže nego većina foailaca, a i sa, jeste, skupom, zamenom ispadnu isplativiji od fosilaca. Ne, baterije ne crkavaju "odjednom" i mogu se zameniti samo delovi, tako da nije neophodno zameniti sve. Dalje, cena baterija je u stalnom padu već godinama i sa sređivanjem proizvodnje na veliko i nastaviće tako.
Volim ove pametnjakoviće koji nemaju dodira sa realnim svetom. Kako da kupim auto na baterije? 30 000 najjeftiniji. Generalno automobili su sve skuplji i skuplji, obični. Ok, u njihovim zemljama ljudi imai više para i svesni su da nas siromašne maksimalno iskorišćavaju ali nije ni tamo više med i mleko. Ovo se odnosi samo na bogate, tj. njihovu elitu.
Ajde ovako. Kažeš da je možeš da nađeš električni za 30.000 evra... Uračunaj sve troškove registracije i održavanja za sve varijante (kočnice, ulje, sonde, kaiševi, pad vrednosti itd) i izračunaj svoje ukupne izdatke za, recimo, 10 godina. Pri 20.000 km vožnje godišnje benzinac koji bi imao iste ukupne troškove morao bi da košta svega 1.000 (jednu jedinu hiljadu evra), dizelaš oko 3.000 a plinac oko 10.000 (po sadašnjim cenama goriva i prosečnim potrošnjama od 8, 7 i 9 L/100km). Električni sam uzeo da prosečno troši 20 kWh/100 km, (više nego prosek) i cenu struje skoro 50% veću od današnje sa svim akcizama i porezima za noćnu tarifu i povećanu potrošnju (6 din/kWh). Sa tim parametrima operativni troškovi su oko 210 evra mesečno (kola + registracija i osiguranje + struja/gorivo + sve redovno "održavanje" + gubitak vrednosti).
Ne voziš toliko? Ni jedna jedina šklopocija, ni besplatna, se ne isplati ispod oko 1000 km/godišnje (oko 20km nedeljno ili 100km mesečno). Ukupni operativni troškovi izađu na oko 50 evra ili oko 11-12 prosečnih taksi vožnji mesečno. Taksi i slični su jeftiniji i bolji - nema brige oko parkinga, npr.
Voziš do 2500 km godišnje (oko 50km nedeljno ili 200km mesečno)? Taksi i slični su ovde bolji od kola koja koštaju više od 10.000 evra. Operativni troškovi izađu na oko Voziš oko 60 evra mesečno.
Voziš 12.000 km godišnje (1000km mesečno)? Taj električni od 30.000 evra izađe jednako kao benzinac od 10.000 evra.
Još jedan detaljčić... Vožnja električnih, sa sve "održavanjem" je jeftinija po kilometru od najjeftinijeg gradskog prevoza. Zbog toga, sem zbog parkinga, nema smisla ni "štedeti auto" klackanjem po autobusima. Ako smanjujete procenu koliko vozite godišnje time što koristite gradski prevoz znajte da vam to ispadne jednako varanju samih sebe. Budite pošteni prema sebi te uračunajte sve troškove prevoza, ne skrivajte ih. Za cenu karata gradskog prevoza moguće je preći 35.000-70.000 km (35-70 *hiljada* km) električnim automobilom.
@"Battery master": Ma to je kale "zaključio" definitivno na osnovu zvanično propagiranih zabluda naftne industrije pa mora da je tačno, te mu svi zadrti sigurno veruju.
Zoki
Kad dodje vreme da se menjaju baterije presesce svima koji voze el auto....!!! Samo za elektro smart zamena kosta oko 19.000 €....! Toliko o temi!
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Zoki
Nemoj tu da staneš nego se raspitaj malo dalje. Dobre baterije traju duže nego većina foailaca, a i sa, jeste, skupom, zamenom ispadnu isplativiji od fosilaca. Ne, baterije ne crkavaju "odjednom" i mogu se zameniti samo delovi, tako da nije neophodno zameniti sve. Dalje, cena baterija je u stalnom padu već godinama i sa sređivanjem proizvodnje na veliko i nastaviće tako.
Podelite komentar
Roki
El vozač lazov !
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Roki
Za koju si činjeniicu ovde u zabludi da nije činjenica? Gde grešiš u računu? Ili možda ne znaš ništa drugo da napišeš bez nečije pomoći?
Podelite komentar
Gile
A tu drogu ste prodavali punih osamdeset godina tvrdeci da su dizel motori neprikosnoveni.
Podelite komentar
Majkl Džondar
Volim ove pametnjakoviće koji nemaju dodira sa realnim svetom. Kako da kupim auto na baterije? 30 000 najjeftiniji. Generalno automobili su sve skuplji i skuplji, obični. Ok, u njihovim zemljama ljudi imai više para i svesni su da nas siromašne maksimalno iskorišćavaju ali nije ni tamo više med i mleko. Ovo se odnosi samo na bogate, tj. njihovu elitu.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Majkl Džondar
Ajde ovako. Kažeš da je možeš da nađeš električni za 30.000 evra... Uračunaj sve troškove registracije i održavanja za sve varijante (kočnice, ulje, sonde, kaiševi, pad vrednosti itd) i izračunaj svoje ukupne izdatke za, recimo, 10 godina. Pri 20.000 km vožnje godišnje benzinac koji bi imao iste ukupne troškove morao bi da košta svega 1.000 (jednu jedinu hiljadu evra), dizelaš oko 3.000 a plinac oko 10.000 (po sadašnjim cenama goriva i prosečnim potrošnjama od 8, 7 i 9 L/100km). Električni sam uzeo da prosečno troši 20 kWh/100 km, (više nego prosek) i cenu struje skoro 50% veću od današnje sa svim akcizama i porezima za noćnu tarifu i povećanu potrošnju (6 din/kWh). Sa tim parametrima operativni troškovi su oko 210 evra mesečno (kola + registracija i osiguranje + struja/gorivo + sve redovno "održavanje" + gubitak vrednosti). Ne voziš toliko? Ni jedna jedina šklopocija, ni besplatna, se ne isplati ispod oko 1000 km/godišnje (oko 20km nedeljno ili 100km mesečno). Ukupni operativni troškovi izađu na oko 50 evra ili oko 11-12 prosečnih taksi vožnji mesečno. Taksi i slični su jeftiniji i bolji - nema brige oko parkinga, npr. Voziš do 2500 km godišnje (oko 50km nedeljno ili 200km mesečno)? Taksi i slični su ovde bolji od kola koja koštaju više od 10.000 evra. Operativni troškovi izađu na oko Voziš oko 60 evra mesečno. Voziš 12.000 km godišnje (1000km mesečno)? Taj električni od 30.000 evra izađe jednako kao benzinac od 10.000 evra.
Podelite komentar
Elektro-vozač
@Majkl Džondar
Još jedan detaljčić... Vožnja električnih, sa sve "održavanjem" je jeftinija po kilometru od najjeftinijeg gradskog prevoza. Zbog toga, sem zbog parkinga, nema smisla ni "štedeti auto" klackanjem po autobusima. Ako smanjujete procenu koliko vozite godišnje time što koristite gradski prevoz znajte da vam to ispadne jednako varanju samih sebe. Budite pošteni prema sebi te uračunajte sve troškove prevoza, ne skrivajte ih. Za cenu karata gradskog prevoza moguće je preći 35.000-70.000 km (35-70 *hiljada* km) električnim automobilom.
Podelite komentar
kale
Nece to sa elektro automobilima nece zaziveti bar jos 30-tak godina. Ne zanosimo se, vise je trend nego stvarno poboljsanje po okolinu.
Podelite komentar
Battery master
@kale
Prijatelju... Mislim, nisi u pravu... ONAJ iz Kanade ... I tako...
Podelite komentar
Elektro-vozač
@kale
@"Battery master": Ma to je kale "zaključio" definitivno na osnovu zvanično propagiranih zabluda naftne industrije pa mora da je tačno, te mu svi zadrti sigurno veruju.
Podelite komentar
Voja
Što zajebaše teslu.sad im se lupa o glavu
Podelite komentar