Vlasnici ovih automobila uskoro će manje davati državi pri registraciji, evo i koliko
Smanjenje poreza koga vlasnici motornih vozila plaćaju prilikom njihove registracije, predloženo je nacrtom izmena i dopuna Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koga bi Vladi Srbije trebalo da razmatra na sednici u četvrtak.
Nacrtom se predlaže da osnova za oporezivanje bude godina proizvodnje, odnosno starost vozila, a ne kao do sada kubikaža motora. Međutim, iako se, kada se ova vest prošlog petka prvi put pojavila, činilo da će nova mera biti primenjena na sva vozila, ove nedelje smo dobili pojašnjenje koje to demantuje.
Smanjenje stope poreza, koje će se primenjivati od sledeće godine, odnosiće se samo na vozila stara između 5 i 20 godina, koja pokreću motori zapremine veće od 2.000 kubnih centimetara. To znači da će mogućnost da 2022. registruju svoje vozilo po ceni nižoj nego prethodnih godina moći da ostvare vlasnici automobila proizvedene između 2001. i 2016. godine, sa motorima zapremine veće od dva litra.
1.968 ccm nije 2.0
Ovde treba skrenuti pažnju na činjenicu da se ovaj propis neće odnositi na veliki broj veoma čestih motora sa oznakom "2.0", čija je prava zapremina uvek nešto niža od "okruglih" 2.000 kubika. Pa se tako, na primer, na popularni Volkswagenov 2.0 TDI motor, kojim su u Srbiji često opremljeni popularni polovni Passati i Audijevi modeli, a koji ima stvarnu zapreminu od 1.968 kubnih centimetara, ova odluka neće primenjivati.
Inače, troškovi registracije motornih vozila od 5 do 8 godina starosti će biti umanjeni za 25, umesto dosadašnjih 15 odsto. Kod vozila od 8 do 10 godina starosti, troškovi će biti umanjeni za 40, u odnosu na dosadašnjih 25 procenata, preneo je portal Nova S. Vlasnici vozila starih između 10 i 20 godina porez će plaćati umanjen za 65 u odnosu na dosadašnjih 40 odsto.
Za koje modele će porez biti niži?
Imajući u vidu statistiku najtraženijih marki polovnih automobila na domaćem tržištu, pokušali smo te podatke da "ukrstimo" sa kriterijumima iz nacrta izmena i dopuna Zakona, kako bismo saznali koji su to neki od modela autombila na će se novi propis odnositi.
A budući da se Volkswagenovi modeli godinama unazad ne skidaju sa prvog mesta liste najpopularnijih polovnjaka, bez mnogo dileme možemo reći da dobar deo modela koji će moći da ostvare pravo na novu povlasticu imati prepoznatljiva "4 prstena" na maski hladnjaka. Reč je uglavnom o A6 modelima sa benzinskim motorima zapremine od 2 do 3 litra i 2,5 dizelašima. Tu, takođe, spadaju i nešto stariji terenci Q5 i Q7, sa motorima od tri litra, i poneki luksuzni Audi A7 i A8.
Njima se možda pridruži i pokoji VW Passat ili sportski Golf, kojih nema mnogo, budući da su oni, kao uostalom I najtraženiji Audijevi modeli nižih klasa (A3 i A4) opremeljeni motorima manjim od dva litra. To, međutim, nije slučaj sa terencima Volkswagen Touareg prve i druge generacije, koji su najčešće opremljeni motorima od 2,5 i 3 litra zapremine.
Omega i četiri sedmice
Kako se na drugom mestu najprodavanijih brendova polovnjaka u Srbiji nalazi Opel, za pretpostaviti je i da će se u ovoj grupi naći različiti modeli koje pokreće GM-ov Ecotec Diesel motor zarpremine 2,2 litra. A tu spadaju stariji modeli Vectre i Zafire, zatim nešto ređi terenac Antara, i nešto starija Frontera. (Inače, taj motor, takođe koriste i već pomalo zaboravljeni modeli Saab 9-3 i 9-5.) Osim pomenutog, druge motore većih zapremina koriste i poslednja verzija modela Omega i nešto ređi Signum.
Treći najpopularniji brend polovnjaka, francuski Peugeot, u predlogom definisanoj kategoriji najzastupljeniji je svojom velikom limuzinom 607, pogonjenom dizel motorima od 2,2 i 2,7 litara. U nju ulaze i poneka verzija modela 407, kao I krosover 4007 i minivan 807, uglavnom opremljeni HDI agregatima zapremine 2,2 litra. Dakle, četiri sedmice.
Renault je kod nas uglavnom zastupljen manjim modelima, pa su među onim vlasnicima koji će moći da se pohvale da su platili manji porez vlasnici snažnijih verzija već pomalo zaboravljenog modela Laguna druge i treće generacije, ekstravagantnog modela Vel Satis, kao jednog od najprepoznatljvijih modela francuskog proizvođača, posle legendarne "četvorke", minivana Espace četvrte i pete generacije.
Onaj od koga smo ponajviše i navikli na male automobile - Fiat, na ovim prostorima nikada nije bio previše zastupljen sa motorima velikih zapremina. Tako se na našim putavima, među Fijatovim putničkim modelima od 5 do 20 godina starosti, može naći samo manji broj primeraka automobila, uglavnom opremljenih 2,2 JTD dizelašima, kao što su poneki primera porodičnog monovolumena Croma ili minivana Ulysse.
Čemu sve to...
Činjenica je da se našim putevima kreće ogroman broj starijih automobila, od kojih najveći procenat svojom godinom proizvodnje upravo potpada pod kategoriju "od 5 do 20 godina" starosti.
Međutim, baš taj najveći procenat, pokreću motori manje kubikaže od 2.000 ccm, pa se s pravom može postaviti pitanju opravdanosti ograničavanja odluke o smanjenju poreza baš na tu kubikaži.
Ipak, iako nisu u većini u odnosu na najpopularnije marke, vlasnici modela skupljih i luksuznijih brendova navedenih godišta, BMW-a, Mercedesa, Toyote ili neke veće Honde... ovom odlukom će sigurno moći da uštede.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Gambit
U prevodu, onaj sto je imao para da do sad vozi preko 2.0 taj ce imati jos malo vise para, a onaj sto nema ni da registruje 1.2 taj i dalje nece imati.
Podelite komentar
Zoran
Znači,ko ima para da kupi "besnu" limuzinu,država će mu pomoći,ko nema para i vozi "jeftinu" limuzinu,država neće imati sluha za njih. Bravo.
Podelite komentar
Cis
Pa znaci ovde stite bogatasi a sirotinja koja vozi ispod 2.0 oni nista, eee drzavo hoces li sta normlano i realno uvesti ikad!!!
Podelite komentar