Ko će od 1. januara plaćati porez pri registraciji po godištu, umesto po kubikaži?
Kada se prošlog petka pojavila informacija da će se automobili od 1. januara 2022. godine, prilikom registracije, oporezivati prema godini proizvodnje a ne kao do sada po kubikaži, mnogi vlasnici četvorotočkaša su se zapitali kako će se to izgledati u praksi.
Iako se očekivalo da će se izmene načina naplate poreza odnositi na sve automobile, odnosno da će način obračuna poreza na upotrebu vozila, koji se plaća prilikom svake registracije, biti potpuno promenjen, situacija će se promeniti samo kod onih vozila koja imaju motor zapremine veće od 2.000 kubika.
Urađen je i nacrt izmena i dopuna postojećeg Zakona i poslat Vladi na odobrenje. U nacrtu se predlaže smanjenje poreza za vozila sa motorom od preko 2.000 kubika, aIi samo za ona od preko 5 do 20 godina starosti.
Dakle, naplata poreza prema godini proizvodnje vozila bi trebalo da važi samo za četvorotočkaše starije od 5 i mlađe od 20 godina, koji pritom imaju motor radne zapremine veće od 2.0 litra.
Za vozila starosti preko 20 godina umanjenje nije predloženo, pošto ona i sada imaju umanjenje poreza od 80 odsto, odnosno njihovi vlasnici plaćaju samo 20 iznosa za porez kod registracije novih novih vozila.
- Dodatno umanjenje kod oporezivanja ovih vozila moglo bi se smatrati podsticajem za njihovu nabavku, što nije prihvatljivo sa stanovišta bezbednosti saobraćaja na putevima i unapređenja zaštite životne sredine - navelo je Ministarstvo finansija u odgovoru redakciji sajta Polovni automobili.
Ministarstvo je napravilo i nacrt izmena i dopuna postojećeg Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koji je poslat Vladi Srbije, radi utvrđivanja predloga.
- Tržišna vrednost putničkih vozila radne zapremine motora preko 2.000 kubnih centimetara brže se umanjuje po osnovu starosti u odnosu na ostala motorna vozila. S tim u vezi, ukazala se potreba da se kod oporezivanja porezom na upotrebu motornih vozila doslednije sprovede ustavni princip oporezivanja srazmerno ekonomskoj moći obveznika - saopštilo je Mistarstvo finansija.
Video: Kolika je gužva u nedelju na šalteru za zamenu tablica
(Telegraf.rs/PolovniAutomobili.com)
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
hogar
u Nemackoj se voze stari automobili... preko 20 i 30 godina i nema nista cudno... ovi nasi lopovi umesto da olaksaju ljudima opet samo stetu doneli... sramota je da placamo za auto star preko 20 god. ko da je nov.... inace svuda u svetu za nove automobile nema tehnickog kod nas ima... nebuloza...... automobili se registruju u Nemackoj na 2 godine a u Americi, Kanadi na 7 godina.... i ti iznosi su daleko daleko manji nego kod nas.... zasto placamo ovoliko skupo tehnicki pregled i to svake godine.. pa zbog lopova i hostaplera na vlasti.... nije valjda da EU gresi a mi hocemo u nju po svaku cenu ko je ovde lud
Podelite komentar
Hulk
Koje vozilo starije od 20 godina će proći tehnički pregled i gde? Da mu je sve ispravno a nije to vozilo je trulo skroz.
Podelite komentar
Petarle
Ovde u Srbiji se donose neki kvazi zakoni,ali uvek na stetu obicnog naroda,jer mora da se puni budzet.Ko stoji iza tih pisanja a da vlast to prihvata tek tako,ako su stari automobili onda vazi za sve a ne samo preko 2000 kubika,cista glupost,onda i ne pisite te glupe propise i zakone
Podelite komentar