Kako se obračunava umanjenje poreza u odnosu na starost vozila?

Komentari

  • Elektro-vozač

    4. novembar 2021 | 18:04

    Kao što nije "kilogramaža", "celziusaža", "sataža" nije ni "kubikaža" već "zapremina". Jedinica "ccm" ne postoji, to je prepisano od stranaca koji sami nisu umeli da napišu "cm³" pa su upotrebili skraćenicu od "kubnih cm" na svom jeziku, što bi kod nas bilo "kcm", opet ne "ccm", i podjednako pogrešno. Zapremina nije odraz nikakvog luksuza pa ni snage i nema joj mesta u skoroj budućnosti - savremena kola koriste elektromotore koji uopšte nemaju ni koncept zastarelog "cilindra" kroz koji se drmusa tamo nekakav klip, pa nema ni zapreminu... Zapremina kod električnih bi bila 0 (nula) ako bi morali da joj damo vrednost i sa tim tuče SUS motore uzduž i popreko, i to jeftinije i čistije. Porez na luksuz treba imati samo na prihode i stvari koje ne želimo da niko kupuje jer bi inače odvraćali iste one koje smatramo da se luksuziraju od davanja više svog novca ostalima. Treba oporezivati zagađenje svih vrsta, svima, zarad smanjena istog i sanacije, pa i električnima. To treba raditi po konkretnom izmerenom zagađenju jer ne odražavaju svi svoje automobile jednako. Problem sa zastarelom tehnologijom je ovde i što to zagađenje zavisi i od toga koliko se vozi, ne samo od stanja kola.

  • Nenad

    1. novembar 2021 | 13:04

    U Francuskoj plaćaš porez i registraciju samo kad kupiš auto i nikad više. Od troškova je tehnički pregled koji se radi na dve godine i osiguranje. Koja glupost da svake godine registruje sopstveni auto!?

  • Nebojsa

    1. novembar 2021 | 01:03

    Nema tu puno filozofije. Ako je država do 31.12.2021. god uzimala godišnje npr pola miliona € na ime poreza za registraciju, od 1.1.2022. god to sigurno nece biti manje od pola miliona nego mnogo više! Sad je samo pitanje kome će tu razliku i na koji način naplatiti.

  • Fij66

    31. oktobar 2021 | 22:19

    Vozim Alfa Romeo 2008 god sa 240 ks.. Placam registraciju 28.000.. Eto koliko su pametni..

  • Ivica

    31. oktobar 2021 | 22:03

    Porez se placa prema trzisnoj vrednosti sve drugo nije porez , ako hocete da unapredjujete zpadnu industriju povecajte ekoloske takse prema kolicini zagadjenja . Ali onda takve takse naplacujte i Kinezima u Smederevu , Boru i Zrenjaninu. Najlakse vam je da glumite ekologe preko odranih ledja gradjana . Napravite domacu fabriku automobila pa naplacujte taksu za razvoj , to bi bilo postenije ! Ali da , inzinjeri su vec pobegli iz zemlje a visoke skole su sve "jeftinije" . Al zato zadnjih 30 godina imamo najbolje menadzere koji uspesno presipaju iz suplih dzepova u prazan budzet .

  • Vuk

    31. oktobar 2021 | 21:43

    OBMANA I LAŽ, neverujem ništa.

  • Zoran

    31. oktobar 2021 | 21:29

    Oporezivanje normalno treba da ide po emisiji CO2 gasova,tj Euro Normi vozila,npr u Nemackoj Euro 3 i 4 Norma dizel Motor placa 15.5 e svakih 100 ccm3, Euro 5 i 6 Norma placa 9.5e svakih 100 ccm3 Ali do 119g Co2,sve sto prelazi 119g placa se svaki dodatni gr 1.9e,npr Audi A6 2.0 TDI 2010 god. ima 139gr Co2, 20x9.5e+(139-119=20gr)20x1.9e=228e ukupno izadje porez za godinu Dana.Cim prijavis auto da registrujes, za nedelju dana, naplate ti porez, ali isto tako, cim ga odjavis,vrate ti novac do isteka datuma do kad si platio porez. Mislim da je u Srbiji najveca kradja oko prevoda vozila sa jednog na drugog vlasnika,Notari i ostale gluposti,takse,overe,a svuda placas neku taksu(sramota) U Nemackoj Ako imas mali i veliki Brief (saobracajnu i vlasnicku knjigu) ides u policiju i registrujes auto na svoje ime,najbolje moguce resenje!

    • 1. novembar 2021 | 06:42

      Ns

      @Zoran

      Meni to sve smesno. Uzimaju pare za ekologiju, a ekologije nigde......

  • Božo Marijan

    31. oktobar 2021 | 20:34

    Ja živim u Češkoj pa mi nikako nije jasno kakav je to porez.Ovde kad kupiš NOVI auto platiš porez i NIKADA više a za sve sledeće "manipulacije" ,prodaja,registracija, NEPLAĆA se ništa.Na tehnički se ide, novo za četiri godini a posle svake dve godine i tu platiš samo troškove pragleda.

  • Vladimir

    31. oktobar 2021 | 09:10

    Moj golf 2 1.8 66 kw godište 1988 ima registraciju 17500 bez tehničkog pregleda.Kada se ovo smanji biće manja za recimo 2500 din. A kolika je vrednost vozila? Ovo je realno?

  • Savo

    31. oktobar 2021 | 08:48

    Nema vise dovoljno onih preko 2000 kubika,pa da promenimo i uzmemo vise para...

  • Berlin

    31. oktobar 2021 | 00:26

    Zasto se NPR novi auto ne bi registrovao na dve godine kao u nekim zemljama?

    • 31. oktobar 2021 | 16:14

      Deki

      @Berlin

      Zato što je ovo Srbija i para i nameta nikad dosta

    • 1. novembar 2021 | 06:50

      Mrki

      @Berlin

      U Švajcarskoj novi auto se registruje na 4 god.

  • Petar Danilovic

    30. oktobar 2021 | 23:27

    Eto nama opet tuzbi

  • Filip

    30. oktobar 2021 | 21:36

    Isto ce da bude skupo.. Samo obrnutim redosledom kao... .zamajavanje... .

  • Mik

    30. oktobar 2021 | 21:31

    Zar ne bi trebalo da starija vozila placaju vishe...a Ako sam dobro video tabelu... Ili da se uvede eko taksa za stare motore..

    • 31. oktobar 2021 | 17:17

      Vojkan

      @Mik

      Druže, moj Pežo 307 HDi iz 2003. godine baca 0,3 co2, a za njega je dozvoljeno 3,5. Nemam katalizator. I šta ćemo sad? Moj krš iz 2003. zagađuje manje nego neki noviji auto sa sve katalizatorom. Poenta je da se kola održavaju. Ali da su me zezali što mi ne radi jedna lampica od moguće 2 na zadnjoj tablici...napraviše haos zbog toga. A treba da rastavim komplet zadnja vrata da bih zamenio sijalicu. Teška glupost.

    • 1. novembar 2021 | 00:22

      307sw karavan

      @Mik

      Ja imam Pezo 307sw karavan 2007 i veoma lako sam zamenio obe sijalice

  • dani

    30. oktobar 2021 | 18:39

    Okreni, obrni skoro identicno kao sad, opet preko 2000 ccm skupa registracija, a vec ti automobili placaju skuplje, jer im je veca potrosnja goriva…

  • Sax

    30. oktobar 2021 | 17:40

    Porez smanje za 3.000 din ali posto ke vozilo staro i vise zagađuje,onda podizemo eko taksu za 5.000 din

  • 534

    30. oktobar 2021 | 15:31

    Država stimuliše da se voze kokošinjci umesto obrnuto. U nemačkoj vozila na struju i metan ni ne plaćaju taj porez jer ne zagađuju okolinu a ovde će tog poreza izgleda biti oslobođeni svi automobili stariji od 30 godina koji se ne vide od dima kad idu putem.

  • Gorski

    30. oktobar 2021 | 14:54

    Samo sluđuju narod. Nisu hteli da daju nekoliko primera za isto vozilo, ali različitih kategorija god. proizvodnje i drugih parametara koji utiču na nov model oporezivanja, i da onda napišu trenutnu sumu cene registracije i cenu koja će biti po novom modelu? Ovako izgleda da se trebamo nadati pojeftinjenju, a oni nam spremaju poskupljenje?

  • Nickname

    30. oktobar 2021 | 14:20

    A porez na gume? Za zimske I letnje odvojeno! Pa na parking, naravno I na kraju, ko jos hoce I da vozi kola, dodatni porez. A za BG po zonama! Eh, ministre, pa jel' ja da te ucim? Mali Dr a ja samo MA, nije red..😋

  • Ma nema

    30. oktobar 2021 | 13:57

    Kako ste to lepo uvili u sarmu da vas ni sveti petar ne razume, e moj Mali vidise da si zavrsio doktorat nedaj boze da nekome nesto predajes oni bi zaboravili I da govore. Sve sto ste objasnili je skuplje nego u Svajcarsku I to 100% al nema veze sto mi imamo 25 puta manju platu, opljackase nas a oni se voze na nas racun za dzabe. Koja smo mi masa da mu nemozemo nista, e onda vise nismo ni masa

  • Jaksa

    30. oktobar 2021 | 13:42

    Staviti da svima bude registracija 100e kao u Bugarskoj a kroz potrosnju goriva ce drzava svakako nadoknaditi razliku. Kod nas ce postati luksuz voziti auto

  • Iggy

    30. oktobar 2021 | 13:24

    Trebalo vi oporezovati po dva parametra: emisija ugljen-dioksida i vrsta goriva. Dakle ako je automobil dizel da plaća najviše, pa onda benzinac a najmanje plin i hibrid. Ovim bi se stimulisala nova vozila koja imaju emisija ugljen-dioksida manju od starih, kao i ekološki pogon. Svi drugi parametri nisu bitni a pogotovu ta priča o luksuzu vozila sa većom zapreminom motora koja je van pameti, nismo više u komunizmu.

    • 30. oktobar 2021 | 17:49

      ...

      @Iggy

      Ala lupi pa ostade ziv

    • 31. oktobar 2021 | 17:20

      Vojkan

      @Iggy

      Možeš da me stimulišeš koliko god hoćeš kad nemam 15000€ za nov auto. Nemam ni za polovnjak od 3-4000€. Imam krš star 18 godina koji održavam kako dolikuje... Ali bez učešća ili šta već, ne možeš kupiti auto. A bio bih najsrećniji kad bih mogao da kupim nov auto.

  • D.B

    30. oktobar 2021 | 13:12

    Umesto da ukinu poreze da narod registruje i vozi kola. Potrosnja goriva bi skocila,a ne da svi beze od auta preko 2.0 ko djavo od krsta

  • Goran

    30. oktobar 2021 | 12:46

    Kad lupe porez na novo bas ce da pomognu kupovinu novih auta i smanjenje izduvnih gasova

  • Vladeta Nikolic

    30. oktobar 2021 | 12:13

    Ja sam shvatio da se kubikaža ne računa, ono kubikaža ostala, a ostale i godine, pa šta su menjali?

  • bob

    30. oktobar 2021 | 11:09

    Kod nas su glavno odlucili , a kako i koliki je porez ništa se ne zna, kao sve u ovoj državi , nemaš pravnu državu , lopovluka na sve strane .

  • Svejedno

    30. oktobar 2021 | 10:25

    Bilo kako bilo, cene registracija, osiguranja, servisiranja i odrzavanja ne mogu nikako biti nize. Samo ce biti skuplje i skuplje. To je veoma prost model. Sad se pojavljuju vozila sa jakim kubikazama ali imaju tehnologiju mild hybrid (blagi hibrid) a zakon ga vidi kao manjeg zagadjivaca i samim tim registracija umesto 140k bude 30k dinara. Drzava gubi samo tako. Onaj ko ima da kupi takvo novo vozilo ce placa taksu u fullu. A sa druge strane osteceni su uvek bili vlasnici starih vozila cija vrednost auta ponekad bude manja od cene same registracije vozila. Sto je po meni apsurd nevidjeni. Kraj price.

    • 30. oktobar 2021 | 14:23

      Kada

      @Svejedno

      Ste culi da je nesto pojeftinilo kod nas???

  • Miki

    30. oktobar 2021 | 10:19

    Aj neka mi neko izracuna koliko bih trebao da platim registraciju za auto od 1999 kubika i 174 konja proizveden 2003? Hvala

    • 30. oktobar 2021 | 11:55

      ddare

      @Miki

      7000 ti je porez

    • 30. oktobar 2021 | 12:07

      Sve pise

      @Miki

      7.074 dinara

    • 30. oktobar 2021 | 12:10

      bole

      @Miki

      Ma nemaju pojma, pišu da se piše

    • 30. oktobar 2021 | 12:26

      bitno

      @Miki

      A,neće da može,prvo ispituju javno mnjenje pa će posle po novčaniku,kao za poljoprivredu pre dve godine uvedoše porez po hektaru 500 dinara a od ove i na šume isto još po 500 din. I tako redom i nema inflacije !!??

    • 30. oktobar 2021 | 12:42

      Larva

      @Miki

      Ne treba ti ta starudija.

    • 30. oktobar 2021 | 13:08

      Bg

      @Miki

      Pa oko 1000 €, da pitas vlasti , koe i sude i smude. Kuku njima sto ne moze vise da podkradaju narod na taj banalni i bezobrazni nacin . A nisam siguran da je ovo ista bolje , videcemo !

    • 30. oktobar 2021 | 16:06

      Pop

      @Miki

      Do 150ks.registracija sa tehnickim je 32000din.Tebi ce biti skuplje zbog osiguranja.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA