Kao što nije "kilogramaža", "celziusaža", "sataža" nije ni "kubikaža" već "zapremina". Jedinica "ccm" ne postoji, to je prepisano od stranaca koji sami nisu umeli da napišu "cm³" pa su upotrebili skraćenicu od "kubnih cm" na svom jeziku, što bi kod nas bilo "kcm", opet ne "ccm", i podjednako pogrešno. Zapremina nije odraz nikakvog luksuza pa ni snage i nema joj mesta u skoroj budućnosti - savremena kola koriste elektromotore koji uopšte nemaju ni koncept zastarelog "cilindra" kroz koji se drmusa tamo nekakav klip, pa nema ni zapreminu... Zapremina kod električnih bi bila 0 (nula) ako bi morali da joj damo vrednost i sa tim tuče SUS motore uzduž i popreko, i to jeftinije i čistije. Porez na luksuz treba imati samo na prihode i stvari koje ne želimo da niko kupuje jer bi inače odvraćali iste one koje smatramo da se luksuziraju od davanja više svog novca ostalima. Treba oporezivati zagađenje svih vrsta, svima, zarad smanjena istog i sanacije, pa i električnima. To treba raditi po konkretnom izmerenom zagađenju jer ne odražavaju svi svoje automobile jednako. Problem sa zastarelom tehnologijom je ovde i što to zagađenje zavisi i od toga koliko se vozi, ne samo od stanja kola.
U Francuskoj plaćaš porez i registraciju samo kad kupiš auto i nikad više. Od troškova je tehnički pregled koji se radi na dve godine i osiguranje. Koja glupost da svake godine registruje sopstveni auto!?
Nema tu puno filozofije. Ako je država do 31.12.2021. god uzimala godišnje npr pola miliona € na ime poreza za registraciju, od 1.1.2022. god to sigurno nece biti manje od pola miliona nego mnogo više! Sad je samo pitanje kome će tu razliku i na koji način naplatiti.
Porez se placa prema trzisnoj vrednosti sve drugo nije porez , ako hocete da unapredjujete zpadnu industriju povecajte ekoloske takse prema kolicini zagadjenja . Ali onda takve takse naplacujte i Kinezima u Smederevu , Boru i Zrenjaninu. Najlakse vam je da glumite ekologe preko odranih ledja gradjana .
Napravite domacu fabriku automobila pa naplacujte taksu za razvoj , to bi bilo postenije !
Ali da , inzinjeri su vec pobegli iz zemlje a visoke skole su sve "jeftinije" . Al zato zadnjih 30 godina imamo najbolje menadzere koji uspesno presipaju iz suplih dzepova u prazan budzet .
Oporezivanje normalno treba da ide po emisiji CO2 gasova,tj Euro Normi vozila,npr u Nemackoj Euro 3 i 4 Norma dizel Motor placa 15.5 e svakih 100 ccm3, Euro 5 i 6 Norma placa 9.5e svakih 100 ccm3 Ali do 119g Co2,sve sto prelazi 119g placa se svaki dodatni gr 1.9e,npr Audi A6 2.0 TDI 2010 god. ima 139gr Co2, 20x9.5e+(139-119=20gr)20x1.9e=228e ukupno izadje porez za godinu Dana.Cim prijavis auto da registrujes, za nedelju dana, naplate ti porez, ali isto tako, cim ga odjavis,vrate ti novac do isteka datuma do kad si platio porez. Mislim da je u Srbiji najveca kradja oko prevoda vozila sa jednog na drugog vlasnika,Notari i ostale gluposti,takse,overe,a svuda placas neku taksu(sramota) U Nemackoj Ako imas mali i veliki Brief (saobracajnu i vlasnicku knjigu) ides u policiju i registrujes auto na svoje ime,najbolje moguce resenje!
Ja živim u Češkoj pa mi nikako nije jasno kakav je to porez.Ovde kad kupiš NOVI auto platiš porez i NIKADA više a za sve sledeće "manipulacije" ,prodaja,registracija, NEPLAĆA se ništa.Na tehnički se ide, novo za četiri godini a posle svake dve godine i tu platiš samo troškove pragleda.
Moj golf 2 1.8 66 kw godište 1988 ima registraciju 17500 bez tehničkog pregleda.Kada se ovo smanji biće manja za recimo 2500 din.
A kolika je vrednost vozila?
Ovo je realno?
Druže, moj Pežo 307 HDi iz 2003. godine baca 0,3 co2, a za njega je dozvoljeno 3,5.
Nemam katalizator.
I šta ćemo sad?
Moj krš iz 2003. zagađuje manje nego neki noviji auto sa sve katalizatorom. Poenta je da se kola održavaju. Ali da su me zezali što mi ne radi jedna lampica od moguće 2 na zadnjoj tablici...napraviše haos zbog toga. A treba da rastavim komplet zadnja vrata da bih zamenio sijalicu. Teška glupost.
Država stimuliše da se voze kokošinjci umesto obrnuto. U nemačkoj vozila na struju i metan ni ne plaćaju taj porez jer ne zagađuju okolinu a ovde će tog poreza izgleda biti oslobođeni svi automobili stariji od 30 godina koji se ne vide od dima kad idu putem.
Samo sluđuju narod. Nisu hteli da daju nekoliko primera za isto vozilo, ali različitih kategorija god. proizvodnje i drugih parametara koji utiču na nov model oporezivanja, i da onda napišu trenutnu sumu cene registracije i cenu koja će biti po novom modelu? Ovako izgleda da se trebamo nadati pojeftinjenju, a oni nam spremaju poskupljenje?
A porez na gume? Za zimske I letnje odvojeno! Pa na parking, naravno I na kraju, ko jos hoce I da vozi kola, dodatni porez. A za BG po zonama! Eh, ministre, pa jel' ja da te ucim? Mali Dr a ja samo MA, nije red..😋
Kako ste to lepo uvili u sarmu da vas ni sveti petar ne razume, e moj Mali vidise da si zavrsio doktorat nedaj boze da nekome nesto predajes oni bi zaboravili I da govore. Sve sto ste objasnili je skuplje nego u Svajcarsku I to 100% al nema veze sto mi imamo 25 puta manju platu, opljackase nas a oni se voze na nas racun za dzabe. Koja smo mi masa da mu nemozemo nista, e onda vise nismo ni masa
Staviti da svima bude registracija 100e kao u Bugarskoj a kroz potrosnju goriva ce drzava svakako nadoknaditi razliku. Kod nas ce postati luksuz voziti auto
Trebalo vi oporezovati po dva parametra: emisija ugljen-dioksida i vrsta goriva. Dakle ako je automobil dizel da plaća najviše, pa onda benzinac a najmanje plin i hibrid. Ovim bi se stimulisala nova vozila koja imaju emisija ugljen-dioksida manju od starih, kao i ekološki pogon. Svi drugi parametri nisu bitni a pogotovu ta priča o luksuzu vozila sa većom zapreminom motora koja je van pameti, nismo više u komunizmu.
Možeš da me stimulišeš koliko god hoćeš kad nemam 15000€ za nov auto.
Nemam ni za polovnjak od 3-4000€.
Imam krš star 18 godina koji održavam kako dolikuje...
Ali bez učešća ili šta već, ne možeš kupiti auto.
A bio bih najsrećniji kad bih mogao da kupim nov auto.
Bilo kako bilo, cene registracija, osiguranja, servisiranja i odrzavanja ne mogu nikako biti nize. Samo ce biti skuplje i skuplje. To je veoma prost model. Sad se pojavljuju vozila sa jakim kubikazama ali imaju tehnologiju mild hybrid (blagi hibrid) a zakon ga vidi kao manjeg zagadjivaca i samim tim registracija umesto 140k bude 30k dinara. Drzava gubi samo tako. Onaj ko ima da kupi takvo novo vozilo ce placa taksu u fullu. A sa druge strane osteceni su uvek bili vlasnici starih vozila cija vrednost auta ponekad bude manja od cene same registracije vozila. Sto je po meni apsurd nevidjeni. Kraj price.
A,neće da može,prvo ispituju javno mnjenje pa će posle po novčaniku,kao za poljoprivredu pre dve godine uvedoše porez po hektaru 500 dinara a od ove i na šume isto još po 500 din. I tako redom i nema inflacije !!??
Pa oko 1000 €, da pitas vlasti , koe i sude i smude. Kuku njima sto ne moze vise da podkradaju narod na taj banalni i bezobrazni nacin . A nisam siguran da je ovo ista bolje , videcemo !
Elektro-vozač
Kao što nije "kilogramaža", "celziusaža", "sataža" nije ni "kubikaža" već "zapremina". Jedinica "ccm" ne postoji, to je prepisano od stranaca koji sami nisu umeli da napišu "cm³" pa su upotrebili skraćenicu od "kubnih cm" na svom jeziku, što bi kod nas bilo "kcm", opet ne "ccm", i podjednako pogrešno. Zapremina nije odraz nikakvog luksuza pa ni snage i nema joj mesta u skoroj budućnosti - savremena kola koriste elektromotore koji uopšte nemaju ni koncept zastarelog "cilindra" kroz koji se drmusa tamo nekakav klip, pa nema ni zapreminu... Zapremina kod električnih bi bila 0 (nula) ako bi morali da joj damo vrednost i sa tim tuče SUS motore uzduž i popreko, i to jeftinije i čistije. Porez na luksuz treba imati samo na prihode i stvari koje ne želimo da niko kupuje jer bi inače odvraćali iste one koje smatramo da se luksuziraju od davanja više svog novca ostalima. Treba oporezivati zagađenje svih vrsta, svima, zarad smanjena istog i sanacije, pa i električnima. To treba raditi po konkretnom izmerenom zagađenju jer ne odražavaju svi svoje automobile jednako. Problem sa zastarelom tehnologijom je ovde i što to zagađenje zavisi i od toga koliko se vozi, ne samo od stanja kola.
Podelite komentar
Nenad
U Francuskoj plaćaš porez i registraciju samo kad kupiš auto i nikad više. Od troškova je tehnički pregled koji se radi na dve godine i osiguranje. Koja glupost da svake godine registruje sopstveni auto!?
Podelite komentar
Nebojsa
Nema tu puno filozofije. Ako je država do 31.12.2021. god uzimala godišnje npr pola miliona € na ime poreza za registraciju, od 1.1.2022. god to sigurno nece biti manje od pola miliona nego mnogo više! Sad je samo pitanje kome će tu razliku i na koji način naplatiti.
Podelite komentar
Fij66
Vozim Alfa Romeo 2008 god sa 240 ks.. Placam registraciju 28.000.. Eto koliko su pametni..
Podelite komentar
Ivica
Porez se placa prema trzisnoj vrednosti sve drugo nije porez , ako hocete da unapredjujete zpadnu industriju povecajte ekoloske takse prema kolicini zagadjenja . Ali onda takve takse naplacujte i Kinezima u Smederevu , Boru i Zrenjaninu. Najlakse vam je da glumite ekologe preko odranih ledja gradjana . Napravite domacu fabriku automobila pa naplacujte taksu za razvoj , to bi bilo postenije ! Ali da , inzinjeri su vec pobegli iz zemlje a visoke skole su sve "jeftinije" . Al zato zadnjih 30 godina imamo najbolje menadzere koji uspesno presipaju iz suplih dzepova u prazan budzet .
Podelite komentar
Vuk
OBMANA I LAŽ, neverujem ništa.
Podelite komentar
Zoran
Oporezivanje normalno treba da ide po emisiji CO2 gasova,tj Euro Normi vozila,npr u Nemackoj Euro 3 i 4 Norma dizel Motor placa 15.5 e svakih 100 ccm3, Euro 5 i 6 Norma placa 9.5e svakih 100 ccm3 Ali do 119g Co2,sve sto prelazi 119g placa se svaki dodatni gr 1.9e,npr Audi A6 2.0 TDI 2010 god. ima 139gr Co2, 20x9.5e+(139-119=20gr)20x1.9e=228e ukupno izadje porez za godinu Dana.Cim prijavis auto da registrujes, za nedelju dana, naplate ti porez, ali isto tako, cim ga odjavis,vrate ti novac do isteka datuma do kad si platio porez. Mislim da je u Srbiji najveca kradja oko prevoda vozila sa jednog na drugog vlasnika,Notari i ostale gluposti,takse,overe,a svuda placas neku taksu(sramota) U Nemackoj Ako imas mali i veliki Brief (saobracajnu i vlasnicku knjigu) ides u policiju i registrujes auto na svoje ime,najbolje moguce resenje!
Podelite komentar
Ns
@Zoran
Meni to sve smesno. Uzimaju pare za ekologiju, a ekologije nigde......
Podelite komentar
Božo Marijan
Ja živim u Češkoj pa mi nikako nije jasno kakav je to porez.Ovde kad kupiš NOVI auto platiš porez i NIKADA više a za sve sledeće "manipulacije" ,prodaja,registracija, NEPLAĆA se ništa.Na tehnički se ide, novo za četiri godini a posle svake dve godine i tu platiš samo troškove pragleda.
Podelite komentar
Vladimir
Moj golf 2 1.8 66 kw godište 1988 ima registraciju 17500 bez tehničkog pregleda.Kada se ovo smanji biće manja za recimo 2500 din. A kolika je vrednost vozila? Ovo je realno?
Podelite komentar
Savo
Nema vise dovoljno onih preko 2000 kubika,pa da promenimo i uzmemo vise para...
Podelite komentar
Berlin
Zasto se NPR novi auto ne bi registrovao na dve godine kao u nekim zemljama?
Podelite komentar
Deki
@Berlin
Zato što je ovo Srbija i para i nameta nikad dosta
Podelite komentar
Mrki
@Berlin
U Švajcarskoj novi auto se registruje na 4 god.
Podelite komentar
Petar Danilovic
Eto nama opet tuzbi
Podelite komentar
Filip
Isto ce da bude skupo.. Samo obrnutim redosledom kao... .zamajavanje... .
Podelite komentar
Mik
Zar ne bi trebalo da starija vozila placaju vishe...a Ako sam dobro video tabelu... Ili da se uvede eko taksa za stare motore..
Podelite komentar
Vojkan
@Mik
Druže, moj Pežo 307 HDi iz 2003. godine baca 0,3 co2, a za njega je dozvoljeno 3,5. Nemam katalizator. I šta ćemo sad? Moj krš iz 2003. zagađuje manje nego neki noviji auto sa sve katalizatorom. Poenta je da se kola održavaju. Ali da su me zezali što mi ne radi jedna lampica od moguće 2 na zadnjoj tablici...napraviše haos zbog toga. A treba da rastavim komplet zadnja vrata da bih zamenio sijalicu. Teška glupost.
Podelite komentar
307sw karavan
@Mik
Ja imam Pezo 307sw karavan 2007 i veoma lako sam zamenio obe sijalice
Podelite komentar
dani
Okreni, obrni skoro identicno kao sad, opet preko 2000 ccm skupa registracija, a vec ti automobili placaju skuplje, jer im je veca potrosnja goriva…
Podelite komentar
Sax
Porez smanje za 3.000 din ali posto ke vozilo staro i vise zagađuje,onda podizemo eko taksu za 5.000 din
Podelite komentar
534
Država stimuliše da se voze kokošinjci umesto obrnuto. U nemačkoj vozila na struju i metan ni ne plaćaju taj porez jer ne zagađuju okolinu a ovde će tog poreza izgleda biti oslobođeni svi automobili stariji od 30 godina koji se ne vide od dima kad idu putem.
Podelite komentar
Gorski
Samo sluđuju narod. Nisu hteli da daju nekoliko primera za isto vozilo, ali različitih kategorija god. proizvodnje i drugih parametara koji utiču na nov model oporezivanja, i da onda napišu trenutnu sumu cene registracije i cenu koja će biti po novom modelu? Ovako izgleda da se trebamo nadati pojeftinjenju, a oni nam spremaju poskupljenje?
Podelite komentar
Nickname
A porez na gume? Za zimske I letnje odvojeno! Pa na parking, naravno I na kraju, ko jos hoce I da vozi kola, dodatni porez. A za BG po zonama! Eh, ministre, pa jel' ja da te ucim? Mali Dr a ja samo MA, nije red..😋
Podelite komentar
Ma nema
Kako ste to lepo uvili u sarmu da vas ni sveti petar ne razume, e moj Mali vidise da si zavrsio doktorat nedaj boze da nekome nesto predajes oni bi zaboravili I da govore. Sve sto ste objasnili je skuplje nego u Svajcarsku I to 100% al nema veze sto mi imamo 25 puta manju platu, opljackase nas a oni se voze na nas racun za dzabe. Koja smo mi masa da mu nemozemo nista, e onda vise nismo ni masa
Podelite komentar
Jaksa
Staviti da svima bude registracija 100e kao u Bugarskoj a kroz potrosnju goriva ce drzava svakako nadoknaditi razliku. Kod nas ce postati luksuz voziti auto
Podelite komentar
Iggy
Trebalo vi oporezovati po dva parametra: emisija ugljen-dioksida i vrsta goriva. Dakle ako je automobil dizel da plaća najviše, pa onda benzinac a najmanje plin i hibrid. Ovim bi se stimulisala nova vozila koja imaju emisija ugljen-dioksida manju od starih, kao i ekološki pogon. Svi drugi parametri nisu bitni a pogotovu ta priča o luksuzu vozila sa većom zapreminom motora koja je van pameti, nismo više u komunizmu.
Podelite komentar
...
@Iggy
Ala lupi pa ostade ziv
Podelite komentar
Vojkan
@Iggy
Možeš da me stimulišeš koliko god hoćeš kad nemam 15000€ za nov auto. Nemam ni za polovnjak od 3-4000€. Imam krš star 18 godina koji održavam kako dolikuje... Ali bez učešća ili šta već, ne možeš kupiti auto. A bio bih najsrećniji kad bih mogao da kupim nov auto.
Podelite komentar
D.B
Umesto da ukinu poreze da narod registruje i vozi kola. Potrosnja goriva bi skocila,a ne da svi beze od auta preko 2.0 ko djavo od krsta
Podelite komentar
Goran
Kad lupe porez na novo bas ce da pomognu kupovinu novih auta i smanjenje izduvnih gasova
Podelite komentar
Vladeta Nikolic
Ja sam shvatio da se kubikaža ne računa, ono kubikaža ostala, a ostale i godine, pa šta su menjali?
Podelite komentar
bob
Kod nas su glavno odlucili , a kako i koliki je porez ništa se ne zna, kao sve u ovoj državi , nemaš pravnu državu , lopovluka na sve strane .
Podelite komentar
Svejedno
Bilo kako bilo, cene registracija, osiguranja, servisiranja i odrzavanja ne mogu nikako biti nize. Samo ce biti skuplje i skuplje. To je veoma prost model. Sad se pojavljuju vozila sa jakim kubikazama ali imaju tehnologiju mild hybrid (blagi hibrid) a zakon ga vidi kao manjeg zagadjivaca i samim tim registracija umesto 140k bude 30k dinara. Drzava gubi samo tako. Onaj ko ima da kupi takvo novo vozilo ce placa taksu u fullu. A sa druge strane osteceni su uvek bili vlasnici starih vozila cija vrednost auta ponekad bude manja od cene same registracije vozila. Sto je po meni apsurd nevidjeni. Kraj price.
Podelite komentar
Kada
@Svejedno
Ste culi da je nesto pojeftinilo kod nas???
Podelite komentar
Miki
Aj neka mi neko izracuna koliko bih trebao da platim registraciju za auto od 1999 kubika i 174 konja proizveden 2003? Hvala
Podelite komentar
ddare
@Miki
7000 ti je porez
Podelite komentar
Sve pise
@Miki
7.074 dinara
Podelite komentar
bole
@Miki
Ma nemaju pojma, pišu da se piše
Podelite komentar
bitno
@Miki
A,neće da može,prvo ispituju javno mnjenje pa će posle po novčaniku,kao za poljoprivredu pre dve godine uvedoše porez po hektaru 500 dinara a od ove i na šume isto još po 500 din. I tako redom i nema inflacije !!??
Podelite komentar
Larva
@Miki
Ne treba ti ta starudija.
Podelite komentar
Bg
@Miki
Pa oko 1000 €, da pitas vlasti , koe i sude i smude. Kuku njima sto ne moze vise da podkradaju narod na taj banalni i bezobrazni nacin . A nisam siguran da je ovo ista bolje , videcemo !
Podelite komentar
Pop
@Miki
Do 150ks.registracija sa tehnickim je 32000din.Tebi ce biti skuplje zbog osiguranja.
Podelite komentar