Kako se obračunava umanjenje poreza u odnosu na starost vozila?

  • 44

Od 1. januara 2022. godine porez koji se plaća prilikom registracije neće se više obračunavati na osnovu kubikaže, već na osnovu godine proizvodnje, najavio je ministar finansija Siniša Mali.

Međutim, nije rečeno kako će se konkretno određivati visina poreza u odnosu na godište automobila. Podsetimo se, reč je o porezu koji se kod automobila sa motorom od preko 2.000 kubika žargonski naziva "porez na luksuz".

Sada se u zavisnosti od starosti vozila, ovaj porez umanjuje za određeni procenat:

  • od 5 d0 8 godina: - 15 odsto,
  • od 8 do 10 godina: - 25 odsto,
  • od 10 do 20 godina: - 40 odsto,
  • preko 20 godina: - 80 odsto.

Tako je ove godine visina poreza u zavisnosti od kubikaže i godišta sledeća:

Visina poreza u zavisnosti od kubikaže i godišta vozila Izvor: PolovniAutomobili.com

Jednostavno, radna zapremina motora već dugo nije apsolutno nikakav pokazatelj snage, performansi, luksuza ili bilo koje druge karakteristike vozila. Na primer, imamo potpuno nov BMW X5 sa motorom od 1.995 kubika i 231 KS po ceni od oko 70.000 evra. Tu su i turbo benzinci od samo 1.000 kubika sa 100 do 125 KS...

Iako je jasna namera da se motivišu vozači da kupuju novije automobile koji će manje da zagađuju, mnogi ipak smatraju da bi u priču trebalo ubaciti još neke faktore, kao npr. vrednost vozila, snagu motora i slično.

Početkom 2016. godine sajt Polovni automobili napravio je anketu u kojoj su posetioci izneli svoje mišljenje. Najveći broj anketiranih smatrao je da su najvažniji parametri vrednost i starost automobila, dok je trećina mislila da "u priču" treba ubaciti i snagu motora.

BMW M3, motor Foto: Pixabay

Kako je u drugim zemljama

Ovaj problem je u drugim zemljama rešen na različite načine. U zavisnosti od zemlje, u obzir se uzimaju radna zapremina i snaga motora, starost vozila, Euro norma… U nekim slučajevima visina poreza čak zavisi od težine i dimenzija automobila. Tu su i neke druge dažbine ili takse, kao i povlastice u zavisnosti od ekološke podobnosti vozila.

Međutim, sve važniji faktor u kombinaciji gore navedenih faktora je emisija ugljen-dioksida, pa se u nekim državama oporezivanje već dugo vrši samo na osnovu ove emisije.

Video: Kolika je gužva u nedelju na šalteru za zamenu tablica

(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Jaksa

    30. oktobar 2021 | 13:42

    Staviti da svima bude registracija 100e kao u Bugarskoj a kroz potrosnju goriva ce drzava svakako nadoknaditi razliku. Kod nas ce postati luksuz voziti auto

  • Ma nema

    30. oktobar 2021 | 13:57

    Kako ste to lepo uvili u sarmu da vas ni sveti petar ne razume, e moj Mali vidise da si zavrsio doktorat nedaj boze da nekome nesto predajes oni bi zaboravili I da govore. Sve sto ste objasnili je skuplje nego u Svajcarsku I to 100% al nema veze sto mi imamo 25 puta manju platu, opljackase nas a oni se voze na nas racun za dzabe. Koja smo mi masa da mu nemozemo nista, e onda vise nismo ni masa

  • bob

    30. oktobar 2021 | 11:09

    Kod nas su glavno odlucili , a kako i koliki je porez ništa se ne zna, kao sve u ovoj državi , nemaš pravnu državu , lopovluka na sve strane .

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA