Može li da vas "drmne" struja dok punite električni automobil?
Električni automobili su testirani na sve moguće načine i zato je mogućnost udara struje minimalna tokom normalnog korišćenja. Ali kada punite svoj automobil preko neuzemljene utičnice, stvari stoje malo drugačije...
Štefan Meler, dobar poznavalac električnih automobila i direktor firme za iznajmljivanje takvih vozila iz Arnštada u Nemačkoj, tvrdi da je punjenje električnih automobila potpuno bezbedno. Uveren u to, bio je potpuno šokiran kada je iznenada, neočekivano osetio udar struje dok je unosio prtljag u svoj Hyundai Ioniq 5.
Meler je ostao nepovređen, pa se odmah bacio na posao da proveri kako je do toga uopšte moglo da dođe. Ispostavilo se da se automobil punio putem obične kućne utičnice, ali da ona nije bila uzemljena. Kako nije nosio obuću sa gumenim đonovima, kada je dodirnuo metalni deo automobila "drmnula" ga je struja.
Drugim rečima, kada se ova četiri faktora spoje (kućna utičnica, bez uzemljenja, bez izolacije - nema gumene obuće, dodir metalnog dela), sasvim je moguće da će doći do strujnog udara. Takvi strujni udari mogu da budu potencijalno opasni po život, pošto je ovde reč o naponima većim od 50 volti, koji se smatraju opasnim za odrasle osobe, dok su oni od 25 volti opasni za decu.
Pod određenim uslovima, električni automobili mogu da izazovu čak i opasne električne udare do 150 volti. Ovakve nesreće izazvane električnim udarom mogu dovesti do srčanih aritmija. Međutim, postoje razlike između modela automobila i vrsta korišćenih kablova, od kojih su neki dizajnirani tako da spreče opasno punjenje.
Štefan Meler je, nakon onoga što mu se dogodilo, detaljno ispitao šta je sve moglo da dovede do incidenta i rezultate svoje istrage objavio u svom YouTube videu, dajući nekoliko korisnih saveta o punjenju baterija elektromobila.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
ime
Mislim da ne može ali ih idalje ne preferiram
Podelite komentar
Roki
Ne razumem što pominjes goriva ovdje se jasno radi o vrlo maloj mogućnosti od strujnog udara i kao i uvek kad je struja posredi treba bit oprezan . Ljudima se zbog nepaznje i opcenito užurbanog načina života svašta desava tako da opreza nikad dosta ... Kad si pomenuo već goriva istim tim neopreznima se znalo dogodit da na pumpama krenu dok je pištolj još u kolima zaboden . Ali svakako to nije ozbiljan problem ev, problemi su druge prirode !
Podelite komentar
Elektro-vozač
Baš se pitam odakle ovakvi "zaključci" dolaze. Utičnice su bukvalno svuda oko nas a zapaljeno gorivo iz zastarele fosilne tehnologije automobila je opasnije. Pre će biti da ga je statički elektricitet "drmnuo" bez obzira na to šta je radio zbog toga koju je odeću nosio a ne zbog toga što je punio električni auto. Pitam se i koji je to model bio (možda sam propustio to sa vidim u tekstu). Informacije nisam našao na drugim mestima, ali mogu da kažem da većina punjačkih kontrolera (pa i Tesla) odbija da radi ako bilo šta loše detektuje u vezi napajanja, a i da ne detektuje problem sa uzemljenjem to, zapravo nije toliki problem ako je sve ostalo samo normalno - mora mnogo toga bukvalno namerno loše da se uradi da bi se nešto opasno desilo, otprilike ekvivalentno polivanju gorivom pa približavanjem vatri. Na vatru se većina toliko navikla pa i ne razmišljaju o tome.
Podelite komentar