I pored svega što znate o vožnji, neki uporno tvrde da je bolje kočiti levom nogom

 
 
  • 13

A ovaj instruktor ima čak 5 razloga za to...

Verovatnoća da su vas instruktori na časovima vožnje učili nikada ne treba da kočite levom nogom je izuzetno velika. To se kao veoma važno pravilo prenosi iz generacije u generaciju vozača.

Izgleda, međutim, da postoje i razlozi za suprotno tumačenje, odnosno da bi kočnicu baš trebalo da pritiskate levom nogom. Vajat Noks iz "Tim O'Nil" škole reli vožnje ima čak 5 razloga koji idu u prilog toj tvrdnji.

Noks napominje da se sve vrti oko "ekonomije pokreta". U osnovi, to znači da štedite dragocene sekunde ako vam je leva noga već na kočnici - umesto da pomerate desno stopalo.

Takođe, veće su šanse da ćete u lošoj situaciji pre "pogoditi " pravu pedalu ako su vam stopala već postavljena na njih - tako ćete uštedeti dragocene sekunde. Bićete brži pri kočenju, i efikasniji u pritiskanju gasa.

Noks u videu dodatno objašnjava sve razloge, pa zato pogledate u videu iznad kako u praksi izgledaju njegovi argumenti.

Video: Automobili propali u rupetinu na asfaltu: Kranovima ih vadili, poznat uzrok pucanja podloge

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • BralE

    22. oktobar 2021 | 10:55

    E sad, još da ste naglasili, da ovo sve objašnjava amerikanac, u čijoj se zemlji skoro 99 % voze samo automatici, onda bi ova priča imala i smisla…

  • Boki

    22. oktobar 2021 | 11:04

    Za reli vozace je normalno da koce levom nogom, za civilnu voznju to nije preporucljivo posebno kod manuelnih menjaca zbog kvacila.

  • Mare

    22. oktobar 2021 | 14:12

    Ima logike ali po meni samo za neki reli ili trke.Reli vozaci cesto dok drze pritisnuti pedalu gasa stisnu kocnicu na momente da bi umirili vozilo ako je malo izaslo iz balansa.Za svakodnevnu voznju nisam bas siguran...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA